Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Vandaag was ik bij chris&debby in delft en heb deze meegenomen.

o.a. deze Goniopora Stokesi
16265865605_162881cbe5_c.jpg

greetings, GlennF

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1420911077321.jpg
    uploadfromtaptalk1420911077321.jpg
    36,5 KB · Weergaven: 74
  • uploadfromtaptalk1420911086473.jpg
    uploadfromtaptalk1420911086473.jpg
    26,4 KB · Weergaven: 73
  • uploadfromtaptalk1420911096157.jpg
    uploadfromtaptalk1420911096157.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt:
Mooie Scolly's Glenn en het geld wel waard, mooi voortuintje geworden, hoop dat je geen zandhapper hebt???

gr. Marcel

Mooie Scolly's Glenn en het geld wel waard, mooi voortuintje geworden, hoop dat je geen zandhapper hebt???

gr. Marcel

Dank je marcel, ik ben ook erg blij ermee.
Ik heb 2 x Valencienna peullaris, maar maak me er niet te druk om . Tot op heden heb ik kunnen zien dat de koralen op de bodem zich heel goed kunnen ontdoen van opgeworpen zandhopen.

Ik heb nog niet hoeven ingrijpen , maar hou het wel goed in de gaten.
Mocht dat wel het geval zijn dan zal ik ook ingrijpen.

greetings, GlennF

En die 1e x dat je ingegrepen had ging niet helemaal goed volgens mij, is dat koraaltje die je "vergeten" was er weer helemaal boven op gekomen?

Jaja.. dat is em, de beruchte Goniopora Stokesie.
Al heel lang had ik hem in de vizier en was ik benieuw of ik hem levend kon houden.

Na de vele postings over mangaan is de tijd rijp om dit experiment uit te gaan voeren.
Mede door aandringen van marc, heb ik dit nu opgepakt. Toen hij dit aanslingerde was ik er nog niet klaar voor (en had het ook al aangegeven), omdat er op dat moment andere experimenten liepen en ik dit niet kon laten interfereren met die testen.
Geduld is een schone zaak en ik wil niks overhaasten.

Dit is em 2 uren na introductie.
uploadfromtaptalk1420926580761.jpg

Ik heb opruiming gehouden in de stekkenbak en 18 koralen (geen stekken meer te noemen) weggedaan in 1 keer.
De stekken zijn naar een winkelier gegaan, die er super blij mee was.

Na reorganiseren in de stekken bak heb ik dus ruimte gemaakt speciaal voor deze goniopora stokesie.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
gaat vast lukken Glenn, je weet wat je doet en vermoed dat je ondertussen ook weet wat hij nodig heeft :p

Jaja.. dat is em, de beruchte Goniopora Stokesie.
Al heel lang had ik hem in de vizier en was ik benieuw of ik hem levend kon houden.

Na de vele postings over mangaan is de tijd rijp om dit experiment uit te gaan voeren.
Mooi experiment! Naast mangaan heeft vooral G. stokesi een enorme behoefte aan voedsel, veel voedsel. Zie ook hier http://www.advancedaquarist.com/2005/10/aafeature2 en hier http://reefkeeping.com/issues/2005-10/nftt/index.php en vooral ook hier: http://web.archive.org/web/20071227041228/http://www.goniopora.org/

Succes, ik ben benieuwd!

Het glenn erg mooie scoly heb je erbij
en ben erg benieuwd naar je gonio en de mangaan ik blijf het volgen.
ga vanaf vandaag weer wat actiever zijn op forum heb weer wat meer tijd.
ik moet snel weer eens even komen kijken bij je
gr Stefan

gaat vast lukken Glenn, je weet wat je doet en vermoed dat je ondertussen ook weet wat hij nodig heeft :p

Ik hoop het anja.
In de eerste instantie ga ik niks extra doen.
Gewoon laten meedraaien in het systeem en observeren wat het doet.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Het glenn erg mooie scoly heb je erbij
en ben erg benieuwd naar je gonio en de mangaan ik blijf het volgen.
ga vanaf vandaag weer wat actiever zijn op forum heb weer wat meer tijd.
ik moet snel weer eens even komen kijken bij je
gr Stefan

Ja.. die scoly's had ik al lang op de verlanglijst. Nu ben ik blijkbaar in een scoly /acan mania beland. Ik heb dat weleens....
Leuk dat je weer wat tijd kan maken voor de hobby, maar je moet prioriteiten stellen in het leven en dan gaat het gewoon ff niet.

greetings, GlennF

Back
Bovenaan