Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

hiet word pas op 2 januari opgeruimd. Dat is i.v.m. een bepaalde traditie, dat het schoonmaken op 1 januari verbied.

Hi Glenn,

ik weet er alles van, we hadden er hier twee ;)

Maar we hebben dit om half vier vannacht nog gezamenlijk opgeruimd, dus de straat is hier schoon.

groet
Adri

Dank je!
ook de beste wensen voor 2015 Carlo.

Het word weer tijd dat jij een bak gaat beginnen, een kaliber als jij kunnen we altijd gebruiken in deze hobby.

Grappig , want mijn nieuwe bak (Reef to the Bone) is sinds 3 dagen aan het indraaien ....[emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tja da's een luxe probleem hè, maar denk dat stekkies knippen niet meer gaat helpen. Daar moet de kettingzaag in.
Ik heb een andere bak gekocht, 230x80x70. Hoop over een tijdje ook zulke foto's te kunnen maken.
Dit is echt inspirerend!

Jij ook dries,
We gaan met goede voornemens het nieuwe jaar in, dus dat gaat zeker goed komen.

greetings, GlennF
Mijn goede voornemens zijn om er een droombak van te maken, ben nu langzamerhand de testsetjes aan het vervangen en dan eens even kijken of ik ook eens de DSR in huis ga halen, moet alleen nog even kijken wat ik aan hoeveelheid nodig ben op mijn bak van 120×60×60 + sumpje van 30×40×30(water hoogte) [emoji6]

Grappig , want mijn nieuwe bak (Reef to the Bone) is sinds 3 dagen aan het indraaien ....[emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kijk.... now we are talking!
Ik ga jou zeker volgen , je vorige bakken waren zeer leerzaam en leuk om te volgen.

greetings, GlennF

Jij ook de beste wensen Bas,
Jaja... je heb er ook een flinke tijd mee gedaan. Het het gebracht wat je ervan had gehoopt?
Er is 2 voordelen je hoef niet meer de hele rit naar rotterdam te rijden voor een paar potjes en flesjes en ik heb het ook minder bezoek over de vloer. Niet dat ik dat ooit als vervelend heb ervaren, maar het werden er steeds meer.

greetings, GlennF

Glenn, jazeker heeft het me gebracht wat ik ervan had gehoopt! Aanvankelijk was het doorgronden van de methode lastig, maar eenmaal ermee werkend bleek het allemaal veel eenvoudiger dan zich liet aanzien. Heb voor mijn gevoel veel meer controle over de bak en hoe hij draait zonder dat ik me al te diep hoef te verdiepen in het hoe en waarom. Wel blijk ik het steeds leuker te vinden om juist het hoe en waarom ook te doorgronden.

Zoals de bak nu draait ben ik zeer zeker tevreden!

Mijn goede voornemens zijn om er een droombak van te maken, ben nu langzamerhand de testsetjes aan het vervangen en dan eens even kijken of ik ook eens de DSR in huis ga halen, moet alleen nog even kijken wat ik aan hoeveelheid nodig ben op mijn bak van 120×60×60 + sumpje van 30×40×30(water hoogte) [emoji6]

Mooi voornemen, je heb in ieder geval een doel gesteld. Doelen stellen is mooi, daar kan je naartoe werken en ook als je onderweg de weg kwijt raakt, kan je altijd focussen op het eindpunt.

Mijn voornemens voor 2015 zijn:

Dat ik in mijn dagboek zoveel mogelijk ga focussen op het delen van mijn belevenissen met mijn aquariums en de interactie met mede aquarianen.

Ik zal proberen zo min mogelijk product georienteerd schrijven. Al moet ik bekennen dat het het onmogelijk zal zijn om dit 100% te verwezenlijken.
Alles wat ik mijn aquarium doet of test zal uiteindelijk zijn weg vinden naar buiten. Van sommige zaken hoeft het initiatief niet eens van mijn kan uit te komen. Zo is het tot nu toe steeds gegaan. Men vraag en ik faciliteer in hun wensen, omdat ik de mogelijkheden heb tot ....

Ik zal ook proberen vanuit mijn dagboek NIET meer te linken naar DSR gerelateerde topics. Gewoon als gebaar van goodwill, dus een handreiking.

Tevens zal ik proberen minder te bemoeien met topics die door anderen kunnen worden beantwoord. (tenzij het fout dreigt te gaan)
ik hoop daarmee dat mensen elkaar zoveel mogelijk en geduldig op weg proberen te helpen. Ik heb de afgelopen jaren hierin de voortouw genomen en laten zien dat het kan, zonder neer te kijken ten aanzien des persoon(lijkheid).

Daarom vraag ik ook aan mensen die specifieke vragen over hebben over DSR, die op de daarvoor aangewezen plekken/topics te vragen.
Dit subforum is speciaal daarvoor ingericht:
http://zeewaterforum.info/forums/forumdisplay.php?377-DSR-methode
in dit deel kunnen de gebruikers elkaar vrijblijvend op weg helpen en hun vergaarde kennis onderling delen.

Deze beslissing heb ik genomen naar aanleiding van het problematiek aangeslingert in deze topics:
1- http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?143945-Het-cyano-experiment-in-DSR
2-
http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?143997-(Mijn)-Cyano-experiment&p=1166497#post1166497
3-
http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?144143-Vraag-aan-forumbeheer-aangaande-de-opgelaaide-discussie-in-het-dsr-sponsorgedeelte&p=1167702#post1167702
4- http://zeewaterforum.info/forums/sh...k-hierrmee-het-is-ook-nooit-goed-!&highlight=

Note:
Ik kan echter niet verdoezelen dat ik een DSR gebruiker bent ! Het zou te ver gaan, dat ik al mijn doseer systemen en dingen die ik zelf gebruik te gaan censureren. Dat zou de omgekeerde wereld zijn.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Tja da's een luxe probleem hè, maar denk dat stekkies knippen niet meer gaat helpen. Daar moet de kettingzaag in.
Ik heb een andere bak gekocht, 230x80x70. Hoop over een tijdje ook zulke foto's te kunnen maken.
Dit is echt inspirerend!

idd is het hier zo inelkaar gegroeid, dat stekken bijna betekend de boel slopen.

230x80x70 is een zeer mooie maat, je heb veel mogelijkheden to inrichting, inclusief en doorkijk inrichting met die breedte.
Als je de waterwaarden kan beheersen en grote stukken koralen koopt, zou dat theoretisch zelfs binnen een aantal maanden kunnen lukken. Ik raad dat niet aan!
Je loopt dan de risico grote uitgave te maken en groot te verliezen als het niet direct aanslaat. Dit soort klappen doen je de das om en geven de zeewater hobby een slechte naam.
Persoonlijk vind ik het een uitdaging om koralen vanaf klein formaat te laten groeien naar grote kolonies. Tevens lijkt het dan ook minder op een etalage, als alles op natuurlijke wijze in elkaar groeit.

Glenn, jazeker heeft het me gebracht wat ik ervan had gehoopt! Aanvankelijk was het doorgronden van de methode lastig, maar eenmaal ermee werkend bleek het allemaal veel eenvoudiger dan zich liet aanzien. Heb voor mijn gevoel veel meer controle over de bak en hoe hij draait zonder dat ik me al te diep hoef te verdiepen in het hoe en waarom. Wel blijk ik het steeds leuker te vinden om juist het hoe en waarom ook te doorgronden.

Zoals de bak nu draait ben ik zeer zeker tevreden!

Als een van de pioniers hebben de huidige hobbyisten veel gehad aan jouw keus toen, door o.a. jou en andere mensen die ook verder keken dan hun neus, hebben jullie de hete kolen uit het vuur gehaald en geholpen bij het overdragen van kennis in deze hobby. Ook hebben jullie mij doen inzien dat het ontwikkelen van een uniforme communicatie middel essentiel was om mensen breder te helpen. One on one's hebben een beperkt bereik en daar plukken slechts weinig mensen de vruchten van.

De Valenciennea puellaris heb ik sinds enkel maanden 2 van zitten.
Ze doen onzettend goed werk en zorgen ervoor dat ik eigenlijk nooit meer in de aquarium hoeft te komen om de bodem te onderhouden.

Het zand blijft mooi wit en geen hoek blijft onaangeroerd. Ze ploegen al het zand om en verwijderen dit zelfs tot onder de opbouw en koralen.
Dit is gelijk ook een aandacht puntje, je moet af en toe opletten dat dat bepaalde koralen die op de bodem staan niet te diep in het zand wegzakken door hun gegraaf.

Ook gooien ze regelmatig wat zand over koralen die op de bodem staan.
B.v de fungia, tongkoraal, scolymia en ricordea's. Dit neem ik voor lief.....
De koralen hebben hun manier om het er weer af te gooien en de stroming doet de rest. Ze eten ook met de pot mee.

Hiervoor had ik een Valenciennea strigata. Die had de nare eigenschap om bewust de koralen onder een hoop zand te begraven, omdat hij bewust het zand hoger en op een andere plek dropte. Ook blijkt die een veel lastiger houdbare soort te zijn, want die zag ik in de maanden steeds magerder worden door ondervoeding, omdat hij eigenlijk geen vervangende voer at.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan