U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dat zijn inderdaad erg nuttige visjes en erg leuk om ze bezig te zien.
ik heb er ook 1 zandhapper in en die verricht bij mij ook goed werk.
deze zit er inmiddels ook een paar maanden in.
ik kan het ook beamen dat de bodem mooi blijft.
Bekijk bijlage 415605
Mvg Jaap.

Vandaag was mij ph wel erg laag 7,57.
Dat is niet OK !
Ik had gisteren de aan stekker van de dag verlichting vergeten om te zetten. Het gevolg was dat de verlicht om 13:00u nog niet aan was.
Ik heb gelijk de ph opgestuurd naar 8,01 met NaOH.
Tevens heb ik de kalk reactor verwijderd en ga er verder zonder werken.
Hij moest weer gereinigd en gevuld worden en dat was voor mij een reden om nu verder te gaan zonder kalk reactor. Minder techniek, minder onderhoud.
Meer ruimte in de sump
![]()
![]()
Klaar om gereinigd en daarna opgeborgen te worden.
![]()
greetings, GlennF
een Gelukkig 2015 voor iedereen !
![]()
meet overzicht van juli - december 2014
![]()
meet overzicht van juli - december 2014
![]()
Je kan wel zien dat je een bak vol met SPS hebt! Je KH waarde schommelt behoorlijk door de tijd gezien! :biggrin: Welke KH waarde streef jij naar? Ik heb mijn KH waarde in deze bak altijd vrij hoog gehouden tussen de 8 en 9. Nu las ik laatst een discussie dat het beter zou zijn om een waarde van 7 aan te houden. Dus nu schommel ik tussen de 7 en 8.
Ennuh weer prachtige foto's, man! topjes
He glenn ik zie dat jij bijna nooit je strontium en boor en jodide test hoe zijn jou handelingen dan in het toevoegen als ik vragen mag of is dit een beetje te verwaarlozen.
He glenn was gezellig, bedankt voor je gastvrijheid en de volgende x laat ik die kleine terror thuisgroetjes en een fijne dag nog.
Thuis gekomen, tref ik dit aan.
Bekijk bijlage 415853
Een overgekookte afschuimer.....
De hele week opbrengt in de bak geloosd.
Bekijk bijlage 415854
Deze schoongemaakt en terug geplaatst.
Wou vandaag gaan meten, maar stel nu alles ff uit.
Het zou toch niet meer objectief zijn.....
greetings, GlennF
Uhmm wat zijn dat
mvg Jaap.
Limaria scabra oftewel vijlmossel, komt me bekend voor heb er nl ook 1....moeilijk houdbaar maar daar weet Glenn vast wel iets op.
gr. marcel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.