Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Een en al gezeik. Gaat weer nergens over. En dan stiekem de forumleiding informeren ipv in de openheid een nette discussie aangaan. Wat moet je nou met dat soort mensen, ze maken weer allerlei dingen kapot omdat ze zelf er niet aan kunnen tippen wat voor berg werk je verzet en de resultaten die je behaald.

Is het jaloezie, afgunst of anderszins ik weet het niet.

Hey Glen we lezen met plezier wat je allemaal doet voor deze hobby , Ik ken je al erg lang als een positieve vent ga je met deze dingen om ook als je tegenslag hebt , laat die zak stront maar aan de zij lijn liggen want meer vind ik er niet van ik hoop nog lang van je te leren Glen laat je niet gek maken. Gr jaap

Ook wij willen je complimenteren met je info die je deelt. Ook je positieve en minder goede ervaringen.
Nooit enige drang maar eerder een waarschuwing.
Het is in onze maatschappij zo erg dat de goede steeds onder de kwade moeten lijden.
Als jij je terug zou trekken als sponsor en van dit forum hebben de kwade weer gewonnen.
Dus Glenn en staan er meer achter jou dan achter die ezels.;)

Er is blijkbaar een clubje mensen die je proberen monddood te maken. Waarom?, geen idee.
Ben benieuwd hoever de staff van het forum hier in mee wil blijven gaan. Ook zij zullen toch moeten zien dat het nergens meer over gaat de laatste tijd.

Jij mag blijkbaar als dsr meneer geen afbeelding van een (niet te koop) dsr flesje plaatsen. Want dat wordt gezien als promoten van iets wat er (nog) niet eens te koop is.
Sla je een ander willekeurig dagboek open, staat het vol met productenfoto's merknamen en noem maar op.

Ik meng mij liever helemaal niet in Zulke discussies, maar laatste tijd probeert men de lol wel erg bij jou weg te halen en dat vind ik gewoon niet terecht.

Er worden toch wel eens vaker artikelen geintroduceerd en gepromoot die nog niet geprijst op de plank liggen? Recentelijk nog met de maxspect gyre... Ik snap daarom het probleem niet :confused: ? Ik ben dan ook niet zo goed op de hoogte van alle regeltjes die hier gelden omdat me dat niet boeit om bij te houden en te onthouden :o. Daarom heb ik ook zo nu en dan een korte mail conversatie met mefisto :biggrin:.

Glenn kun je tijdens je experiment eens kijken wat het effect van mangaan is in combinatie met je FE-trace en m.n. ook in plaats van je FE-trace. Ik vermoed zelf namelijk dat het effect dat tot nu toe gerapporteerd is namelijk een 'placebo' effect is omdat mangaan en ijzer een nauwe relatie tot elkaar hebben en vaak deels uitwisselbaar zijn. Wat we daardoor tot nu toe gezien hebben lijk mij gewoon dezelfde reactie waarbij Gonio's toevallig sterker reageren op de mangaan qua poliepreactie zonder dat dit verder echt 'extra' bijdraagt aan de gezondheid van het koraal.

Ik wil best ook kijken hoe de reactie is van mangaan in mijn stabiel draaiende sera op dsr.
Mogelijk dat daar ook een reactie te zien is op de aanwezige koralen.

Deze zal ik nog niet toepassen op de rsm250 ondanks dat deze nu redelijk stabiel op dsr draait maar daar nog geen echte conclusies kan trekken omdat een paar koralen zich nu pas aan het aanpassen zijn op het licht boven deze bak.(samenstelling hierboven is een stuk uitgebreider als boven de sera).
Hier schommelt het wekelijks gebruik nog iets en die moet eerst een stabiele waarde hebben.

Om deze reden Martin:
Mangaan carbonaat is praktisch onoplosbaar in water.

En omdat het in 0,4 ppb wordt gebruik
Word de vervuiling van 5% op zicht al een "minimale" aanvulling als spore element

greetings, GlennF

yep , mangaan carbonaat lost alleen op in water met een lage ph ( zuren zoals fosfor, salpeter)
het wordt veel gebruikt in de industrie ter behandeling van metaaloppervlakten
word voornamelijk uit afrikaanse mijnen gehaald
(ik zie sommige al denken....lekker belangrijk :biggrin:)

Bedank mensen voor jullie reactie hier en elders, de boodschap is duidelijk en in een democratie geld de meerderheid van de stemmen.

Als ik zeg dat ik meer weer dan ik vertel is dit o.a. de reden, ik moet wegen wat ik vertel en of het uberhaupt geen controverse is en daardoor weerstand oplevert.
Ik sta sterk in mijn schoenen en maak alles bespreekbaar.

Kan je je een beetje voorstellen wat er gebeurt met mensen doe minder sterk in hun schoenen staan, iets bijzonders meemaken/bedenken en dit graag willen delen met anderen?
De meesten zeggen f*ckit, waarom zou ik uberhaupt wat delen met dat stelletje ....... Je moet dan van heel goede huize komen om je hier overheen te kunnen zetten. Ik spreek namens heel veel mensen, maar ook sponsors die ik regelmatig spreekt. De sponsors hebben een eigen forum deel maar de meesten posten nooit wat hierin. Zo leren we ook nooit wat een sponsor doet voordat we zelf langs gaan.

Ik wil het hier , hierbij laten en het op 't andere topic verder zien ontwikkelen.
http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?t=144810

We gaan hier weer on topic en ik zal trachten met de iedereen rekening te houden.

greetings, GlennF

Glenn kun je tijdens je experiment eens kijken wat het effect van mangaan is in combinatie met je FE-trace en m.n. ook in plaats van je FE-trace. Ik vermoed zelf namelijk dat het effect dat tot nu toe gerapporteerd is namelijk een 'placebo' effect is omdat mangaan en ijzer een nauwe relatie tot elkaar hebben en vaak deels uitwisselbaar zijn. Wat we daardoor tot nu toe gezien hebben lijk mij gewoon dezelfde reactie waarbij Gonio's toevallig sterker reageren op de mangaan qua poliepreactie zonder dat dit verder echt 'extra' bijdraagt aan de gezondheid van het koraal.

Ik ga er specifiek op letten. Het kan wel ff duren voordat ik met een voorzichtige conclusie komt.

Er is 1 koraaltje die misschien meer expansie vertoont en dat is een favia.
Ik moet de oude foto's nog doornemen.
Maar ik heb ook gezien dat het de laatste weken, sinds de schoonmaak van de cyano bak voorruit ging.
Dus het is een twijfel geval...
uploadfromtaptalk1419891295737.jpg

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Hoi Glenn, je bak blijft spectaculair en resultaat is een voorbeeld voor velen.
Helaas is je eigen koers varen een koers van veel weerstand, maar je zal er sterker uit komen.
Kritiek hoort nu eenmaal bij grenzen verleggen.
Ik volg je dagboek en methode veel plezier, zeer interessant dat iemand de grenzen op blijft zoeken en eerst zelf uitzoekt wat werkt.
Een dagboek is mijns inziens ook om eigen experimenten in te plaatsen, dus ik snap de ophef niet.
Ik hoor dan ook graag of mangaan een positieve bijdrage is.
Ik werk sinds drie maand volgens DSR en merk wel verschil, dus ben benieuwd hoe het verder gaat.
Uiteraard blijf ik kritisch en volg ik ook deels mijn eigen koers, maar ik merk een positieve invloed, dus volg het met plezier.
Succes en kom graag een keer kijken en ervaringen uitwisselen!

Groet en succes,
Sebastiaan

De tv is exclusief domein van mijn vrouw en dochter. Jamie oliver, masterchef, drphil afleveringen kan ik wel dromen.....

greetings, GlennF
Met dat soort programma's ga je ook met je bak bezig , tenminste ik wel [emoji4]

Met dat soort programma's ga je ook met je bak bezig , tenminste ik wel [emoji4]

Haha .....ik zit dan voor de bak(ken) in mijn hobby ruimte en dan met mijn mobiel op het forum en volgt zijdelings de programma's..

Het gebeurt weleens dat een aflevering herhaald wordt en dan ben ik de eerste die zegt "volgens mij is dit een herhaling" en weet ik de discussie en afloop ook al.

greetings, GlennF

foto van de dag:
15872710476_4f16c35401_c.jpg

En weer een mooie foto waarop het er top uitziet.thumbs up
dat is altijd beter om naar te kijken dan een herhaling op tv.

mvg Jaap.

Back
Bovenaan