Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Gisteren on 22:45 mijn kh dosering uitgezet kh was toen 8,2.

Vanmorgen was het on 11:55 gezakt naar 6,4.

Dus gezakt met 1,8 punt per halve etmaal. Dit kan een vertekend beeld zijn van het werkelijk verbruik, omdat dit geen volledige belichtings cyclus is.

Normaal doseer ik KH+ elek 2 uur.

Dit houd mij ph tussen 7,7 en 7,9

Ga ik lager in de KH (7) zitten dan is de variatie in PH hoger.

greetings, GlennF

Mij fosfaat is 0,0... geler dan dit gaat het niet worden.....

greetings, GlennF

Laatste PO4 en NO3 meting was van 26/11/2024

Toen was het nog 0,04ppm en 0,5ppm

Sinds een tijdje staat de NO3 op de doseer pomp.

greetings, GlennF

Mijn fosfaat is ook 0,0 en inmiddels staat mijn nitraat ook op 0,0. Mijn laatste PO4 en NO3 was op 26/11/2014 en toen was het respectievelijk 0 PO4 en 0,5 N03. Mijn nitraat is tijden stabiel geweest op 1, maar op 26 november was hij al een half punt verlaagd en inmiddels dus op 0. Toen ik net begon met de hobby was het een streven om nulwaarden te hebben, maar dat kreeg ik toen niet voor elkaar. Inmiddels weet ik beter en wil je juist iets kunnen meten. Het druist bijna tegen mijn gevoel aan om juist nitraat en fosfaat te gaan doseren, maar met deze waarden kan ik niet anders.. :o

Tis een luxe probleem! :rolleyes:;)

doseer je uit 20liter emmers Glenn, anders blijf je KH buffer aanmaken geloof ik

Mijn fosfaat is ook 0,0 en inmiddels staat mijn nitraat ook op 0,0. Mijn laatste PO4 en NO3 was op 26/11/2014 en toen was het respectievelijk 0 PO4 en 0,5 N03. Mijn nitraat is tijden stabiel geweest op 1, maar op 26 november was hij al een half punt verlaagd en inmiddels dus op 0. Toen ik net begon met de hobby was het een streven om nulwaarden te hebben, maar dat kreeg ik toen niet voor elkaar. Inmiddels weet ik beter en wil je juist iets kunnen meten. Het druist bijna tegen mijn gevoel aan om juist nitraat en fosfaat te gaan doseren, maar met deze waarden kan ik niet anders.. :o

Tis een luxe probleem! :rolleyes:;)

Dit is wat ik bedoel met het dynamiek van een aquarium. Je kan van de eene uiteinde naar het ander uiteinde met zoveel soorten middelen, maar de kunst is het zelf kunnen besturen van deze processen.

Net als algemeen verondersteld word dat een auto een gas en rem hoort te hebben, om goed te kunnen functioneren in de hedendaagse verkeer, is dat voor de processen in een top functionerend aquarium ook nodig.

De mate waarin er gestuurd word, wordt bepaald door het niveau die de aquariaan zelf wens te behalen.

Een ferrari is mooie scheurijzer maar niet praktisch voor iedereen. Degene die het wel aanspreekt dient te beseffen dit beest eenmaal hogere eisen stelt aan de motor, remmen, maar vooral aan de kunde van de eigenaar om dit optimaal te kunnen/willen besturen.

He concept dat je fosfaat en nitraat kan/wil doseren in bijzondere situaties is nog een cultuur shock voor velen.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Ga je het zo houden of ga je doseren?

Het gaat omhoog marc, ik zag signalen en daarom de meting. De koralen worden te licht van kleuren en dit slaat door.
Als de groei inkickt worden de resources letterlijk "gedrained" . Dit is het moment dat je extra moet oppassen, anders krijg je een crash.

greetings, GlennF

Vandaag de eerste 0,06ppm correctie dosering fosfaat erin gedaan.
Dit heb ik al een lange tijd niet meer gedaan.

Omdat po4 nog niet zo lang op 0 staat, zal het op peil brengen niet lang gaan duren.

Mij Fe trace dosering staat sinds vorige week op 0.02ppm per dag.

greetings, GlennF

Volgens mij moetje toch eens vroeger gaan slapen of kan jij in de toekomst kijken?..:cool:

Haha... gisteren was ik ff in de delorean gestapt, vandaar dat ik ff moest terug schakelen.

Maar voor de "normale tijdsgenoten" onder ons, daar hoor 2014 te staan:p
greetings, GlennF

Haha... gisteren was ik ff in de delorean gestapt, vandaar dat ik ff moest terug schakelen.

Maar voor de "normale tijdsgenoten" onder ons, daar hoor 2014 te staan:p
greetings, GlennF
Heey Glenn,

Kan ik die Delorean niet ff lenen van je haha? [emoji12]

Die foto's met de go pro zien er prachtig uit zeg. Kan niet kiezen haha.

Greetings, Youri

Heey Glenn,

Kan ik die Delorean niet ff lenen van je haha? [emoji12]

Die foto's met de go pro zien er prachtig uit zeg. Kan niet kiezen haha.

Greetings, Youri

Tuurlijk youri , gaan we samen stappen..
Waar wil je heen?;)

Ze zijn wel iets te blauw naar mijn zin. maar ja, ik vond het mooi om eens de bak op een ander manier te fotograferen. Ik had hem toch al staan vanwege mijn jetski filmpjes.

greetings, GlennF

foto van de dag:
15897873722_79124ee66c_c.jpg

Echt prachtige koralen heb je in je bak, maar ik zie toch ook altijd veel vissen op je foto's staan.
Mag ik vragen hoeveel vissen je nu eigenlijk hebt zwemmen in deze bak?

Back
Bovenaan