U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Bedankt glenn voor het delen van je mening omtrent verlichting.
........ :thumbup:
T5 is idd de meest veiligste en betere manier om je bak uit te lichten. Zeker voor starters. Hiermee kun je zoals je al aangaf een risico wegstrepen en het succes van een starter vergroten. Het spectrum wat de blauwe en witte buizen eventueel nog in combinatie met actinic samen genereren maakt het mogelijk alles succesvol te houden.
............. :thumbup:
De stelregel van 1 watt per liter voor t5 en hqi is ook een beetje overtrokken, er kunnen prima koralen worden gehouden met 0,7 watt per liter. Je dient gewoon rekening te houden waar je wat plaatst.
............. :thumbup:
De stelregel van 0,5 watt per liter bij led vindt ik discutabel, ook hier hangt het er maar net vanaf waar je wat plaatst en of er wel of niet gebruik wordt gemaakt van lenzen.
........... nog geen mening gevorm. ... ik kijk eerst de kat uit de boom......
De wisseling van t5 lampen klopt wel, je ziet vaker dat de lampen binnen nog geen jaar worden vervangen. Zeker bij de top zeo bakken zie je dat ze na 8 -10 maanden de buizen vervangen. De buizen zijn op zich nog prima te gebruiken, maar je zult merken dat de veel lichtbehoevende acro`s wat achteruitgang laten zien.
...............:thumbup:
Wat dat betreft is t5 met de komst van led nog lang niet afgeschreven. Maar hetzelfde geldt ook nog voor hqi. S`werelds mooiste bakken draaien immers nog steeds op t5 en/of hqi en je ziet daar nog steeds geen grote omslag in.
ja dat snap ik omdat ik heel vaak het tijdstip van jou posten zie. Ik lig dan op 1 oor en vroeg me wel eens af van slaap je nog wel eens
Haha... mijn inspiratie en metabolisme komt pas na 00:00 uur goed op gang
Dat zijn de momenten wanneer er niemand anders is om lastig te vallen
greetings, GlennF
Heel herkenbaar Glenn, ik ben ook een nachtmens.
Wij worden ook wel vampiers genoemd in de volksmond.
En buiten het feit dat er niemand is om lastig te vallen, worden we op die tijdstippen ook niet lastig gevallen
groet
Adri
Net de afgebroken tak eruit gehaald en op een steentje gezet.
Weer een stek erbij....
Dat noemt men nu een luxe probleem![]()
Oorspronkelijk geplaatst door anthony28![]()
![]()
Dan moet je dit eens lezen, dat zal je veel verklaren. :biggrin:
zijn we eindelijk zover dat we een andere computer hebben en we de dsr calculator in kunnen gaan vullen (Ja Glenn we zijn nu zover over de streep dat we gaan beginnen met gedeeltelijke DSR)
kan ik de calculator niet op slaan omdat hij iets aangeeft over excell. dat niet goed zou zijn.
moeten we maar weer wachten op de hulptroepen.
Gaat wel erg hard.
In maart bij jouw een x een groene plaat mee genomen.
![]()
dit is 5 min geleden.
![]()
De rode zit er nog wel. Maar die groene heeft hem volledig over groeid.
Groene zit nu tegen de 25x15 cm aan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.