U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
@GlennF of iemand enig idee of deze er daadwerkelijk gekomen zijn? De lichtbalk van mijn AM Magnifica heeft de geest gegeven, dus moet op zoek naar een nieuwe (eenvoudige) lamp voor deze bak met enkel softies.Klopt helemaal, deze lijn is door mij ontwikkeld en op resultaat getest in een live omgeving. Het ontwerp wordt door JMB uitgebracht als "DSRapproved", omdat wij een werkend standaard concept willen definieren, zodat de beginnende hobbyist een grotere kans van slagen heeft.
Ze zijn er alweer een flinke tijd. JMB DSR Approved. Blauw en 'wit', wat eigenlijk een combi is van meerdere kleuren. Ik ga er van uit dat de meeste aquariumzaken ze ofwel op voorraad hebben ofwel kunnen bestellen.@GlennF of iemand enig idee of deze er daadwerkelijk gekomen zijn? De lichtbalk van mijn AM Magnifica heeft de geest gegeven, dus moet op zoek naar een nieuwe (eenvoudige) lamp voor deze bak met enkel softies.
Van je hobby je werk maken is een droom van velen. Door je passie en kennis op meerdere vlakke te combineren zie je het ontwikkelen van tools niet als werk maar als een extensie van je hobby. Zo kwam een aquariaan naar mij toe met een typisch probleem en was de huidige oplossing niet toereikend.
Na een paar uurtje brainstormen kwam er een beter oplossing; een nieuwe CRScalculator. Deze kan overschotten efficienter aanpakken
Https://dsrreefing.com/crscalc/
Hier is een voorbeeld hoe je met de compact calculator het overschot van Mg+ bepaald op een 700 liter systeem met een Magnesium van 1450ppm.
Daarna wordt er een effectief kleine wissel gedaan zonder Mg+/MgSO4 om het overschot te verwijderen.
52liter wisselen op 700 liter is zeker niet veel om een Magnesium van 1450 naar 1350 te brengen.
In de voorgaande versie moest dat met 2x zoveel.
En zo rommel je wat aan en help je andere reefers effectief aan een oplossing op hun problemen.
Bekijk bijlage 653537Bekijk bijlage 653538

Een leuk DZH projectje. De ReefFlow!
Nice! Lijkt wel op de Tunze Orca maar dan veel goedkoper waarschijnlijkEen leuk DZH projectje. De ReefFlow!
Het concept is al jaren bekend, maar vaak gaat het om de uitvoering dat het verschil maakt.Was een zwenkventilator je inspiratie?
Goede flow op deze manier!!
Er wordt een stappenmotor met controller gebruikt.Leuk project! Zijn de modellen ergens beschikbaar en welke motor heb je gebruikt?
Kan het zijn dat ik jou geen PB mag sturen?Er wordt een stappenmotor met controller gebruikt.
Full credit voor het ontwerp is voor ayhan. ik kan je in contact met hem brengen als je meer wilt weten over de dit project. Stuur maar een pb
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.