Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hoi Glenn, bedoel de Callistoctopus macropus. Zie bericht 10.894. Prachtig hoe die bewoog in je video. Ben benieuwd hoe het gaat met de octopus. Groetjes
Het zijn echte "escape artists"...
Na een maand lang elke nacht opblijven om hem te voeden/observeren besloot hij via de effluent van de powerfilter naar binnen te kruipen.
Normaal zou dat niet kunnen, maar er stond een timer op de powerfilter die hem uitzette tijdens het voeren.
Blijkbaar heeft hij dat moment benut om naar binnen te kruipen..

Ik heb gelijk ook het ontwerp van de powefilter aangepast zodat het niet meer kan gebeuren.

Helaas is dit ook weer een treurige les geweest.

Hoi glenn, Oei dat is jammer, maar idd een treurige les. We leren ervan. Bedankt voor de info. Groetjes
Idd jammer, maar we gaan gewoon verder er is altijd wat te leren in deze hobby. We staan niet altijd te trappelen om dit soort minder leuke zaken te delen, omdat men te vaak met een oordeel klaar staat. Maar als er interesse is sta ik altijd open om ervaringen te delen zodat men ook van mijn fouten kan leren.

Dit is het nieuwe ontwerp van de powerfilter. Omdat het ook een NPS-KORALEN bak is is ervoor gekozen om zo nu en dat niet te filteren om diverse scenario's te testen waaronder de NPS koralen beter houdbaar worden.
20240218_210840.jpg

Dat is nou glenf!!! Liever in de prullenbak dan een starter er mee helpen.
Nu hoop ik dat alle starters dit te zien krijgen en nooit meer iets van dsr gebruiken.

Nu hoop ik dat alle starters dit te zien krijgen en nooit meer iets van dsr gebruiken.

Slaat nergens op wat je hier nu zegt. Ik snoei ook weleens dode stukken weg. Moet ik dat dan gaan bewaren om die aan een beginner te geven. Doe normaal vent en hou eens op met andere zwart te maken. Van mij mag jij door de moderator geschorst worden van dit forum als je niks positiefs heb bij te dragen.

Slaat nergens op wat je hier nu zegt. Ik snoei ook weleens dode stukken weg. Moet ik dat dan gaan bewaren om die aan een beginner te geven. Doe normaal vent en hou eens op met andere zwart te maken. Van mij mag jij door de moderator geschorst worden van dit forum als je niks positiefs heb bij te dragen.
20240225_140822.jpg20240225_140804.jpg
Het resultaat van en saneerbeurt.
Deze mooie/gezonde stukkengaan naar de groothandel, omdat de gemiddelde LFS deze volumes niet aankan. Afval hoort in de kliko, je gaat niet proberen anderen mer je afval op te zadelen. Dat is pas slecht voor de starters/hobby, ze staan dan al 2-0 achter.

Klein detail:
Onlangs heb ik ervoor gekozen enkele onruststoker in mijn dagboek op negeren te zetten (we horen elkaar dan ook niet te zien en geen meldingen te krijgen), maar het zit sommige toch diep om dan nog dit dagboek op te zoeken en te reageren.
Vervelend voor de mensen die mijn aquariumavonturen wel gewoon willen lezen.

Laatst bewerkt:
hoi glenn prachtig dat nps bakje kan je wat vertellen over techniek waterwaardes licht stroming etc

hoi glenn prachtig dat nps bakje kan je wat vertellen over techniek waterwaardes licht stroming etc

- Er zit een powerfilter in waar ik tot 50% van de klos watten op wikkelt.
- 1x SLW20 pomp met een ombouw zodat de octopus er niet bij kan.
- 14 watt aan leds voor een klein deel van het aquarium waar ik wel soms beperkt lichtbehoeftige koralen plaats en 1x 18 wat JMBcolors als "kijklicht"
- waterwaarden schommelen tussen PO4 0,20-0,40ppm , NO3 tot max 20ppm. NPS koralen hebben hier ook niet zoveel last van, maar er is ook geen algengroei omdat er beperkt licht is.
- vanwege het overvloedig voeren beperk ik het verder doorstijgen van nutrienten met Fe+ en daarbovenop eens in de week "100% recyclingwissels" vanuit de panoramareef .

Back
Bovenaan