U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ik denk van de pellets ik had dit ook na 2 dagen nu is het water glashelder
Ik denk dat het proces/probleem precies de andere kant op gaat. Door de hoge stikstof en fosfaat waardes in je speciaal bak explodeerde de groei van bacteriën op de pellets (door de extra koolstof die lokaal ineens beschikbaar is) zo erg dat deze dichtslibben (groenige snot op de laatse foto) en dat deze bacteriebloei door het wervelen deels uitspoelt in je speciaalbak. Dat lijkt je afschuimer dan weer niet aan te kunnen waardoor deze bacteriën in je aquarium zichtbaar blijven, niet mooi maar wel perfecte voeding voor deze dieren en met dalende nitraat/fosfaat waardes in principe van tijdelijke aard (er moet een nieuw evenwicht ontstaan). Met nog minder beweging van de pellets zullen deze alleen maar sneller dichtslibben met bacteriën totdat er geen doorstroming meer is met zuurstof arme processen tot gevolg. Mogelijk dat tijdelijjk een fijn extra filter (watten) aan de uitstroom kant van de pellet reactor om de bacteriën op te vangen een goed idee is.
hey Glenn, vraagje: heb jij op al je bakken een losse sump of heb je deze gekoppeld staan (deels) ?? Was ik benieuwd naar haha

conclusie KH test = salifert KH test is onbetrouwbaar ??? of salifert meet anders dan tetra test.
voorheen gebruikte ik alleen tetra en daar kon ik van op aan. Die gaf ook daadwerkelijk dat er iets mis was. Met salifert geeft hij goede waardes aan en toch blijkt de boel niet O.K. te zijn.
met salifert moet ik minimaal 3 punten aftrekken om de juiste tetra waarde te krijgen.
dus met de salifert mag mijn KH nooit onder de 11KH meten.
Je zou eens een referentievloeistof moeten meten om te zien welke test er daadwerkelijk helemaal naast zit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.