Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Na meer dan een jaar alle acro stekken 4-8 weken na plaatsing, consistent zien afsterven en diverse ander soorten van hun kleur af ziet gaan, een nieuwe stap gedaan in de stekkenbak.

2x T5 39watt ATI Corallight bijgeplaatst.

Nu staat er totaal 160 watt led en 80w T5 op de bak. Verbruik technischgezien NIET IDEAAL...
Het is een probeersel....

Bekijk bijlage 413760

Bekijk bijlage 413761

greetings, GlennF

Ik ben benieuwd wat je bevindingen hiervan zullen zijn als we een maandje verder zijn.
Was erg leuk je eindelijk een keer te spreken.
Je nieuwe oren liggen er iig lekker bij zie ik.

Groetjes Ryan.

Dit zijn de nieuwe aanwinsten

Bekijk bijlage 413747

Bekijk bijlage 413748

Ze moeten nog hun draai gaan vinden.

greetings, GlennF
Paddenstoel staat al mooi open! Voor je het weet is ie volwassen [emoji14]
e806b5d3ec3cfebfd28ab76e7c95561f.jpg

Het was zeker een geslaagde avond! Was erg gezellig!
f080d2d689921318069d5fdb10bb3ed0.jpg

Greetings Youri

Het was zeker een geslaagde avond! Was erg gezellig!
f080d2d689921318069d5fdb10bb3ed0.jpg

Greetings Youri

Kijk, ook in het Westen weten ze tenminste wat lekker bier is!!! ;)

Ik ben benieuwd wat je bevindingen hiervan zullen zijn als we een maandje verder zijn.
Was erg leuk je eindelijk een keer te spreken.
Je nieuwe oren liggen er iig lekker bij zie ik.

Groetjes Ryan.

Nu al kan ik zeggen je reinste energie verspilling 240 watt op een 120liter stekkenbak. 2 watt per liter om de acro
's in leven te proberen te houden.
Dit gaat het niet worden.. het is tijdelijk om te kijken of ik verbetering ziet.

Ik ga straks naar 3x 39 watt T5 met nieuwe vsa..
Ik heb nu al gezien dat je met een shallow reef de 0,65w per liter (die ik op mijn rif heb niet gaat halen, maar eerder gaat naar 1 watt per liter vanwege de vereiste spreiding.

Was idd leuk jou ook te spreken ryan...

Die oortjes waren een leuke aankoop , ik ga meer op zoek naar deze bijzonder dingen. (Als ik de nieuwe shallow reef heb opgestart)

greetings, GlennF

ik ueb alleen een locatie geregeld. Als de consumpties betaald worden mag er op zaterdagen gebruik gemaakt worden van de zaak. Rick steenhuis was al bezig om een fragswap te organiseren. hoevaak hij dit wil doen en of die van deze locatie gebruik wil maken weet iknirt. Ik heb alleen een locatie die redelijk centraal is en de kosten laag kunnen houden. Er moet uiteraard wel een beetje animo voor zijn. Als er 2 kopjes koffie gedronkenword op een hele dag dan word het moeilijk denk ik om de hele zaak een hele dag gratis te kunnen gebruiken.

We zullen zien wat de toekomst brengt.
Overhaasten heeft geen zin.

greetings, GlennF

Inderdaad. Zag net dat het andere forum ( Was er nog nooit opgeweest maar las vandaag een topic met beheerders en dat Was een beetje de druppel om op dit forum te stoppen)
Ook al bezig Was en dat in combinatie met een winkel.

Dat Is wel in Rotterdam. Voor veel mensen de andere kant van Nederland. Rick weet er van en ik zie wel wat er uit komt.

Inderdaad. Zag net dat het andere forum ( Was er nog nooit opgeweest maar las vandaag een topic met beheerders en dat Was een beetje de druppel om op dit forum te stoppen)
Ook al bezig Was en dat in combinatie met een winkel.

Dat Is wel in Rotterdam. Voor veel mensen de andere kant van Nederland. Rick weet er van en ik zie wel wat er uit komt.

Het voordeel was dat er in de winkel speciale aanbiedingen waren voor de deelnemers, dit was een verrassing die niet aangekondigd was.
Als je niet kon scooren dan was je ook niet voor niks gekomen want Arie had de winkel volgestampt met heel wat moois.
mensen die niet geweest zijn, hebben iets heel bijzonders in deze hobby gemist.

Hoi Glenn,

Ik heb boven mijn bak ook hoofdzakelijk T5 (de LED die ik erbij heb is meer als bijverlichting voor het menselijk oog) en boven de stekkenbak alleen LED. Als ik stekken maak dan hebben de acro stekken het daar ook altijd heel zwaar onder de LED. Na een dikke maand of zo komt de groei er pas weer terug in. Montipora's gaan even van de kleur af maar komt wel weer heel snel terug.

Misschien heb je er wat aan :)

Groeten,
Erik

Na meer dan een jaar alle acro stekken 4-8 weken na plaatsing, consistent zien afsterven en diverse ander soorten van hun kleur af ziet gaan, een nieuwe stap gedaan in de stekkenbak.

2x T5 39watt ATI Corallight bijgeplaatst.

Nu staat er totaal 160 watt led en 80w T5 op de bak. Verbruik technischgezien NIET IDEAAL...
Het is een probeersel....

Bekijk bijlage 413760

Bekijk bijlage 413761

greetings, GlennF

Hoi Glenn,

Ik heb boven mijn bak ook hoofdzakelijk T5 (de LED die ik erbij heb is meer als bijverlichting voor het menselijk oog) en boven de stekkenbak alleen LED. Als ik stekken maak dan hebben de acro stekken het daar ook altijd heel zwaar onder de LED. Na een dikke maand of zo komt de groei er pas weer terug in. Montipora's gaan even van de kleur af maar komt wel weer heel snel terug.

Misschien heb je er wat aan :)

Groeten,
Erik

Nou onder deze led gaan ze gewoon kapot en blijven kapot.

Welke led heb je er boven staan?

greetings, GlennF

Zeker Jaap.....
Ik krijg de schaar er niet meer tussen zonder de hele zooi eromheen mee te nemen.

Gaat het al de goede kant op bij jou ?

greetings, GlennF
Het gaat heel langzaam maar er komt meer kleur in sommige koraaltjes fosfaat zakt naar 1.0 morgen weer meten en binnen nu en vogende week ga ik de bak verbouwen en vogen de eerstefototjes gr jaap

Het gaat heel langzaam maar er komt meer kleur in sommige koraaltjes fosfaat zakt naar 1.0 morgen weer meten en binnen nu en vogende week ga ik de bak verbouwen en vogen de eerstefototjes gr jaap

Idd raar dat het zo hoog is opgelopen, maar je zit op de goeie weg.
Ik hoop dat we het nieuwe jaar goed gaan beginnen jaap.

greetings, GlennF

Bekijk het van een andere kant, wel 600 gr. voor de kalkreactor...:rolleyes:

Bij mij een emmer vol maar , hoe het ook gebeurd is het was niet te stoppen zeg maar een fosfaatbom haha maar het gaat de goede kant weer op Glen gr jaap

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    56,3 KB · Weergaven: 55
  • image.jpg
    image.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 54
Bij mij een emmer vol maar , hoe het ook gebeurd is het was niet te stoppen zeg maar een fosfaatbom haha maar het gaat de goede kant weer op Glen gr jaap

Dat is serieus shit jaap, dat soort stukken tast het aangezicht van de bak aan.
Denk voortaan aan de failsafe..... je meet intervallen...

Gelukkig merk ik niets een dat ik 600gram aan skelet verwijderd hebt.

greetings, GlennF

Back
Bovenaan