Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Mooi Glenn, na anderhalf jaar tijd zo gegroeid, betekend ook in gewicht evenredig calcium verbruik alleen voor dit koraal al, laat staan voor de rest.
Laat de blauwe formosa eronder maar niet aan Wesley zien, is er naar opzoek, of heb je er een stekje van???

gr. Marcel

Mooi Glenn, na anderhalf jaar tijd zo gegroeid, betekend ook in gewicht evenredig calcium verbruik alleen voor dit koraal al, laat staan voor de rest.
Laat de blauwe formosa eronder maar niet aan Wesley zien, is er naar opzoek, of heb je er een stekje van???

gr. Marcel

Het verbruik zit er zeker goed in, want alles heeft nu weer een groeispurt.

Die blauwe formosa wil ik laten uitgroeien tot een flinke stuk. Maar moet wel daarvoor de groene gaan inperken...

greetings, GlennF

Ik vind die zo mooi, beetje jammer dat deze kleur bij mij in de bak niet wilt.

Ik heb verschillende stekken hiervan en ze zijn allemaal om gekleurd naar olijfgroen.

groet
Adri

Enkele details foto's van de blauwe montipora digitata

greetings, GlennF

Ik vind die zo mooi, beetje jammer dat deze kleur bij mij in de bak niet wilt.

Ik heb verschillende stekken hiervan en ze zijn allemaal om gekleurd naar olijfgroen.

groet
Adri

Typisch....
Bij mij zie ik het gebeuren bij de stekken bak met full led verlichting (bij hetzelfde water).

Ik weet dat je nu meer T5 heb.:)
Heb je de leds er nog tussen staan?

greetings, GlennF

Typisch....
Bij mij zie ik het gebeuren bij de stekken bak met full led verlichting (bij hetzelfde water).

greetings, GlennF

Dat fenomeen heb ik ook al gezien met led. Ik had toen wat takken overgenomen van 21twan, hij draait volledig op led. Bij thuiskomst onder de HQI en blauwe led kleurde het koraal totaal anders. Het koraal was idd ook mint groen, weinig baby blauw aan te herkennen. Met enkel blauwe led aan was het koraal bekant groen.

Hi Glenn,

ja ik heb de led er nog wel tussen maar is dat niet verwaarloosbaar.

Ik heb de led draaien op 70% van de stroomsterkte die ze aankunnen en vervolgens worden ze geregeld door een dimmer.
De groene en rode leds draaien weer op 10% van die 70%
De blauwe en royal blue draaien weer op 75% van die 70%
En de witte draaien weer op 55% van die 70%

De T5 is totaal 270W en de led is vanwege stroomsterkte en dimmer een kleine 23 Watt.

groet
Adri

Typisch....

greetings, GlennF

Dat fenomeen heb ik ook al gezien met led. Ik had toen wat takken overgenomen van 21twan, hij draait volledig op led. Bij thuiskomst onder de HQI en blauwe led kleurde het koraal totaal anders. Het koraal was idd ook mint groen, weinig baby blauw aan te herkennen. Met enkel blauwe led aan was het koraal bekant groen.

Verlichting doet een hoop in zowel de ontwikkeling van kleur, groei en niet te vergeten de visuele presentatie van sommige koralen.

Waren ze bij twan blauw dan ?

greetings, GlennF

Hi Glenn,

ja ik heb de led er nog wel tussen maar is dat niet verwaarloosbaar.

Ik heb de led draaien op 70% van de stroomsterkte die ze aankunnen en vervolgens worden ze geregeld door een dimmer.
De groene en rode leds draaien weer op 10% van die 70%
De blauwe en royal blue draaien weer op 75% van die 70%
En de witte draaien weer op 55% van die 70%

De T5 is totaal 270W en de led is vanwege stroomsterkte en dimmer een kleine 23 Watt.

groet
Adri

Tja adri,
Ik zie relaties .....
of het werkelijk uitmaakt kom je alleen achterdoor die informatie uit te filteren en uit te testen.

greetings, GlennF

De geel/groen hyacinthus is nagenoeg onstekbaar....
Gisteren 2 kleine stukken afgebroken voor yoni en andalou uit belgie.
Die gasten zijn meer dan 250 kilometer komen rijden om mijn bak te bezichtigen.

Ik zie er al tegenop om meer dan 1 uur te rijden om een lezing te doen, dus ik heb wel bewondering voor hun.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Ja is helemaal waar, Glenn.

Misschien moet ik de led alleen nog maar gebruiken voor de ochtend en de avond en deze
gedurende de dag gewoon uit zetten.

groet
Adri

Tja adri,
Ik zie relaties .....
of het werkelijk uitmaakt kom je alleen achterdoor die informatie uit te filteren en uit te testen.

greetings, GlennF

Hoi, ik heb een stek van dezelfde monti. Ook van Glenn. Staat een half jaar. Is echt baby blauw onder full led (geen t5). Foto laat maar een klein stukje zien.
f7ad22cc97ae7cdf245bca3f424f024f.jpg

Hoi, ik heb een stek van dezelfde monti. Ook van Glenn. Staat een half jaar. Is echt baby blauw onder full led (geen t5). Foto laat maar een klein stukje zien.
f7ad22cc97ae7cdf245bca3f424f024f.jpg

Interessant dennis,
Jij heb de Radion leds geloof ik.
Kan je aangeven hoe je dit ingesteld heb.
Ik wil ook een keertje bij je komen kijken.
Wie weet steek ik er wat van op.

greetings, GlennF

Interessant dennis,
Jij heb de Radion leds geloof ik.
Kan je aangeven hoe je dit ingesteld heb.
Ik wil ook een keertje bij je komen kijken.
Wie weet steek ik er wat van op.

greetings, GlennF
Hey Glenn. Ik heb aquabeams 1500 np (zonder lens) en aquabeam 2000 np (met lens). In elke tegel zitten 2 'fiji' leds, 4 royal blue en 4 witte.
Ik draai 12 uur per dag 100 % blauw en 80% wit. Zoals ik al eerder zei is het zeker beperkend mbt het aantal soorten acros die ik kan hebben. Formosas, tricolor en een soort waar ik de naam niet van weet doen het goed (behouden kleur en groeien, waarschijnlijk groeien ze onder t5 sneller maarja het groeit). Mbt montis gaat eigenlijk alles goed. Ik ben tevreden met de lampen, maar als ik toen (anderhalf jaar geleden) wist wat ik nu weet zou ik toch hybride gegaan zijn denk ik. Maarja zo een investering gooi ik niet weg. Komende jaren doe ik het hiermee.
Natuurlijk ben je van harte welkom. Laat maar weten als je tijd hebt of in de buurt bent.

Hey Glenn. Ik heb aquabeams 1500 np (zonder lens) en aquabeam 2000 np (met lens). In elke tegel zitten 2 'fiji' leds, 4 royal blue en 4 witte.
Ik draai 12 uur per dag 100 % blauw en 80% wit. Zoals ik al eerder zei is het zeker beperkend mbt het aantal soorten acros die ik kan hebben. Formosas, tricolor en een soort waar ik de naam niet van weet doen het goed (behouden kleur en groeien, waarschijnlijk groeien ze onder t5 sneller maarja het groeit). Mbt montis gaat eigenlijk alles goed. Ik ben tevreden met de lampen, maar als ik toen (anderhalf jaar geleden) wist wat ik nu weet zou ik toch hybride gegaan zijn denk ik. Maarja zo een investering gooi ik niet weg. Komende jaren doe ik het hiermee.
Natuurlijk ben je van harte welkom. Laat maar weten als je tijd hebt of in de buurt bent.

Ach ja .... ik haal nu 2 dingen u door elkaar Acro en Monti's.
Blijkbaar grenst de wensen van de blauwe monti tegen die van de Acro's aan m.b.t. verlichting.

Ik kan altijd wel, jij kan beter aangeven wanneer jou schikt , als het overdag is kan ik ook ff langs een paar winkels en ik rij het liefst buiten de spits.;)

greetings, GlennF

Verlichting doet een hoop in zowel de ontwikkeling van kleur, groei en niet te vergeten de visuele presentatie van sommige koralen.

Waren ze bij twan blauw dan ?

greetings, GlennF
Ik heb hetzelfde koraal, was lange tijd baby blauw, totdat ik met balling light begon en mijn bio pellets stopte. Nu ook meer olijf groenige.

NO3 nooit meetbaar, PO4: 0.04 beide met Red Sea Pro test, wel veel last van alg. Dus PO4 zal wel groten deels door alg opgenomen zijn. En dus in werkelijk hoger geweest zijn.

Zie iedereen met een NO3 van 1-5 vandaar bio pellets gestopt. En mijn Acro vertoonde witte plekken. NO3 is nu 0,25. PO:0,04

En balling light leek voor mij makkelijkste methode op dat moment.

Verder heb ik T5 en Chinese led spots.

Geen idee waar het aan kan liggen, misschien kunnen jullie er wat mee [emoji6] [emoji1]

Ik heb hetzelfde koraal, was lange tijd baby blauw, totdat ik met balling light begon en mijn bio pellets stopte. Nu ook meer olijf groenige.

NO3 nooit meetbaar, PO4: 0.04 beide met Red Sea Pro test, wel veel last van alg. Dus PO4 zal wel groten deels door alg opgenomen zijn. En dus in werkelijk hoger geweest zijn.

Zie iedereen met een NO3 van 1-5 vandaar bio pellets gestopt. En mijn Acro vertoonde witte plekken. NO3 is nu 0,25. PO:0,04

En balling light leek voor mij makkelijkste methode op dat moment.

Verder heb ik T5 en Chinese led spots.

Geen idee waar het aan kan liggen, misschien kunnen jullie er wat mee [emoji6] [emoji1]

Test je je nitraat eens met een salifert NO3 test.
Zet een paar egels in tegen je algen.
Mogelijk nemen je algen teveel van een bepaald spore element weg. Filter je over kool ?
Weer is led een aanwezige element (m.u.v. dennis).

greetings, GlennF

Back
Bovenaan