Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hij is er nog niet, dit waren foto's van vorig week (6/8). Nu is ie al een stuk mooier gekleurd, maar dat kom bij de volgende shoot.

lobophytum sp. doet het zeer slecht op (langduring) fosfaat lager dan 0,04ppm (gaat niet open en krimpt langzaam).
Zeer goed te gebruiken als een indicator koraal om de onderwaarde van de fosfaat te bewaken, al zal dit bij de meeste bakken niet aan de orde zijn, omdat men eerder de strijd aangaat tegen een hoge fosfaat.

IMG_4103

Ook dat is zo Glen van elkaar moet je leren zo heb ik veel aan jou hahaha :rolleyes: Ik ken je al vanaf dat je begon en heb je geweldig zien groeien in watergemie ,velen houden zich hier aan vast , maar ook aan je dieren kun je aflezen zoals deze doe ik dat ook bij mij ,Geniopora heb ik in de beginfase ook gehad en daarna nooit meer het zijn geweldig mooie koraaltjes met best wel verschillende variante mischien ooit eens proberen weer gr jaap

Heey glenn duidelijk verhaal zo van de gonio.
Nog even wachten ermee voordat de bak veel stabieler is.
En dan zeker niet de stokesi nemen.
Bedankt weer voor het effe uitleggen.
Het is zonde eigenlijk dat deze dieren verkocht worden als ze eigenlijk onhoudbaar zijn.

Groetjes wesley

Ben het met je eens dat een forum veel kennis geeft, al is het voor een beginner lastig om uit de soms vaak vele adviezen de voor hem beste te kiezen. Daarnaast is het ook eng om totaal af te gaan op wat iemand zegt. Gelukkig ga je mensen leren "kennen" door hun interactie op het forum. Dat maakt het leuker en minder eng voor de nieuweling.

De bron leren kennen waar de info vandaag komt is een manier om de kaf van de koren te scheiden. Je merk al gauw genoeg of de info enige achtergrond heeft of juist, de zoveelste is die een ander napraat (klok en klepel), waarbij tijdens het process van overdragen een (soms crucial) deel van de info verloren gaat, of verkeerd geinterpreteerd word en als zodanig doorgegeven wordt.

Blauwkoraal, Heliopora coerulea
raar koraal doet het zeer afwisselend bij mij, het groeit gestaagd, maar is het mooist als de witte poliepen vol open staan, wat zelden gebeurt. op deze foto twijfelen ze of ze er zin in hebben.

IMG_4096

Heey glenn duidelijk verhaal zo van de gonio.
Nog even wachten ermee voordat de bak veel stabieler is.
En dan zeker niet de stokesi nemen.
Bedankt weer voor het effe uitleggen.
Het is zonde eigenlijk dat deze dieren verkocht worden als ze eigenlijk onhoudbaar zijn.

Groetjes wesley

Al de andere keren dat ik de stokesi heb gehad (2x) had ik geen controle over mijn waarden en ging ik uit van 0 nitraat en 0 fosfaat met de toen beschikbare testen.
Misschien als ik ooit de ruimte heb neem ik er weer eentje, al is het om te weten of het met de huidige situatie wel houdbaar zou zijn.
vooralsnog staat momenteel een mooie volle aardbei nr1. op mijn lijst

Dit koraaltje heb ik gekregen van een vriend die ermee stopte (robt) het was bruin, maar er was nog iets blauwigs te herkennen.

IMG_4093

Laatst bewerkt:
Heey glenn vind die blauwe formosa top heel erg gaaf zeg.
Die millepora is ook super mooi wat een kleur zeg heel gaaf dat rose zo.

Groetjes wesley

Al de andere keren dat ik de stokesi heb gehad (2x) had ik geen controle over mijn waarden en ging ik uit van 0 nitraat en 0 fosfaat met de toen beschikbare testen.
Misschien als ik ooit de ruimte heb neem ik er weer eentje, al is het om te weten of het met de huidige situatie wel houdbaar zou zijn.
vooralsnog staat momenteel een mooie volle aardbei nr1. op mijn lijst

Dit koraaltje heb ik gekregen van een vriend die ermee stopte (robt) het was bruin maar er was nog iets blauwigs te herkennen.

IMG_4093

Hoi glenn

Zou als ik jou was een vers aardbei koraal betellen.
Niet een uit de winkel ,maar een net ingevlogen stuk.
Zo hebben ze vaak het minst te leiden gehad.
Wel zo fijn als je niet van het begin af aan ,hemel en aarde moet bewegen om je koraal er weer boven op te krijgen.
Tevens ook beter voor de waterkwaliteit als je minder in de bak hoeft te klooien met voer om hem überhaupt open te krijgen.

Gr. Carlo

Hoi glenn

Zou als ik jou was een vers aardbei koraal betellen.
Niet een uit de winkel ,maar een net ingevlogen stuk.
Zo hebben ze vaak het minst te leiden gehad.
Wel zo fijn als je niet van het begin af aan ,hemel en aarde moet bewegen om je koraal er weer boven op te krijgen.
Tevens ook beter voor de waterkwaliteit als je minder in de bak hoeft te klooien met voer om hem überhaupt open te krijgen.

Gr. Carlo

Een eye opener! hier sla je de spijker op z'n kop. Dat was iedere keer weer het geval bij een nieuw exemplaar.
ik had al besloten om eentje te nemen op basis van het huidige gegeven, "voeren als een gek!". Omdat ik de volste vertrouwen heb dat ik nu het water kwaliteit met overvloedig voeren nog steeds onder controle kan houden. Maar nu je het zo brengt maakt het de beslissing bijna vanzelfsprekend.

Laatst bewerkt:
Hoi Glenn,
Zou het kunnen zijn dat je rose Millepora een acropora Hyacinthus is http://www.meerwasser-lexikon.de/tiere/1274_Acropora_hyacinthus.htm#
http://www.meerwasser-lexikon.de/tiere/608_Acropora_millepora.htm#
Je bak staat er geweldig bij thumbs up
Groetjes Erik

Dank je erik, ik ben zeer vereerd.

Dankzij jou linkje kan ik bevestigen dat het een Millepora is.

De hyacinthus is meer tafel vormend (aaneengesloten groei wijze en lastig stekbaar)
De millepora is meer tak vormend (met een mogelijk vlakke groei wijze en makkelijk stekbaar)

Laatst bewerkt:
Heey glenn vind die blauwe formosa top heel erg gaaf zeg.
Die millepora is ook super mooi wat een kleur zeg heel gaaf dat rose zo.

Groetjes wesley

haha..... ik heb hem net met referentie materiaal mogen vergelijk (gepost door erik) en ik mag niet klagen

haha..... ik heb hem net met referentie materiaal mogen vergelijk (gepost door erik) en ik mag niet klagen

Wat het ook is glenn ik vind hem prachtig.
:-)

Groetjes wesley

Erg mooi op kleur Glenn top!

Groetjes Ramon.

dank je ramon

:rolleyes: hey Glen dat ziet er zeker gezond uit , toppie gr jaap

en jou complimenten waardeer ik enorm jaap.

Paarse Acro Valida ? mijn nr.2 koraal
deze heb ik als een kleine stek van 2-3cm van dennis gehad op 30/12/2011.
is na de bluetip en groen formosa de taaiste acro die ik ken. Hij heeft alles met glans doorstaat 0,0-0,24 fosfaat was geen probleem, hij kleurt gewoon dieper paars/bruin bij hoog fosfaat. Bij 0,0-0,02ppm fosfaat kleurt hij zelfs heel mooi fluo paars.

IMG_4088

Laatst bewerkt:
:rolleyes: Dank je Glen Dat is wederzijds thumbs up Je inspireerd heel veel leden met je ,je kunt het bijna werk noemen haha , was vandaag bij wesly en gaat ook vantasties daar ,binnen kort moet het er toch eens van komen dat ik eens bij je kom kijken he gr jaap

:rolleyes: Dank je Glen Dat is wederzijds thumbs up Je inspireerd heel veel leden met je ,je kunt het bijna werk noemen haha , was vandaag bij wesly en gaat ook vantasties daar ,binnen kort moet het er toch eens van komen dat ik eens bij je kom kijken he gr jaap

ach.... het houd me van de straat.

en welkom ben je !
je hoeft alleen maar te pb'en om binnen te wippen.

mijn ricordea eilandje, groeien tergend langzaam !
vind alles best, maar kleurt het mooist bij fosfaat 0,02-0,08ppm. ik vermoed ook dat nitraat niet lager mag dan 0,5ppm (daarmee heb ik tekort getest om dat definitief vast te stellen)

IMG_4087

Laatst bewerkt:
Wel schitterend eilandje glenn, voer je ze bij?
Misschien dat dit de groei kan bevorderen. Grtz Ralph

Wel schitterend eilandje glenn, voer je ze bij?
Misschien dat dit de groei kan bevorderen. Grtz Ralph

ik voer de meeste koralen niet speciaal bij, allen de 4x cylinder rozen doe ik 1x in de week gericht voeren. doe ik dat niet dan zie je ze na 3 weken duidelijk inkrimpen.

hiermee is de foto shoot van 9aug2013 afgesloten.

de foto van deze Cerianthus filiformis zijn gemaakt op 20jun2013
makkelijk te houden mits je minimaal 1x per week gericht voert !

IMG_3881

Laatst bewerkt:
ach.... het houd me van de straat.

en welkom ben je !
je hoeft alleen maar te pb'en om binnen te wippen.

mijn ricordea eilandje, groeien tergend langzaam !
vind alles best, maar kleurt het mooist bij fosfaat 0,02-0,08ppm. ik vermoed ook dat nitraat niet lager mag dan 0,5ppm (daarmee heb ik tekort getest om dat definitief vast te stellen)

IMG_4087
Een prachtig eilandje zeg ,Felle recordias vind ik prachtig ,maarja deze groeien en delen heeel langzaam als je het durft kun je ze snel vermeerderen (maar ikde het ook niet hoor ) door ze precies in het hard met een scheermesje te snijden je kunt ze ook wel bij voeren gr jaap

Back
Bovenaan