Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

:rolleyes: hey Glen ,mischien heel raar maar ik wilde de favites die ik heb weggooien ,dacht dat hij dood was , nu vuld deze zich weer met poliepen , gr jaap

En wat heb je veranderd dat hij het nu gaat wel is gaan doen? dat is de vraag die je jezelf moet gaan stellen.

van deze acro zie ik nu de kleur sterk in ontwikkeling (was geheel bruin, bruiner kon bijna niet)

IMG_4273

Mooie verandering glenn top dat die van bruin naar zo mooi lila/paars is gegaan.
Bak maakt tog nog aardige sprongen voorruit zo te zien.
Heel gaaf.

Groetjes wesley

En wat heb je veranderd dat hij het nu gaat wel is gaan doen? dat is de vraag die je jezelf moet gaan stellen.

van deze acro zie ik nu de kleur sterk in ontwikkeling (was geheel bruin, bruiner kon bijna niet)

IMG_4273

Ja daar komt hij dan Glen , het aansturen van nitraat en phosphat Dus gedeeltelijke toevoegingen gr jaap

Mooie verandering glenn top dat die van bruin naar zo mooi lila/paars is gegaan.
Bak maakt tog nog aardige sprongen voorruit zo te zien.
Heel gaaf.

Groetjes wesley

Hij is er nog niet, dit waren foto's van vorig week (6/8). Nu is ie al een stuk mooier gekleurd, maar dat kom bij de volgende shoot.

lobophytum sp. doet het zeer slecht op (langduring) fosfaat lager dan 0,04ppm (gaat niet open en krimpt langzaam).
Zeer goed te gebruiken als een indicator koraal om de onderwaarde van de fosfaat te bewaken, al zal dit bij de meeste bakken niet aan de orde zijn, omdat men eerder de strijd aangaat tegen een hoge fosfaat.

IMG_4103

Laatst bewerkt:
Erg benieuwd naar de volgende fotos glenn dan.

Groetjes wesley

as you wish

deze rode gonio lobata heb ik al sinds 17/12/2011, vind alles best, bij laag fosfaat (<0,02ppm) kleur hij licht, bij hoog fosfaat kleurt hij diep rood (0,08-0,16ppm).
ik heb niet het idee dat bijvoeren effect heeft op dit koraal, ik zie hem nooit wat "aanpakken".

IMG_4101

Laatst bewerkt:
Hij staat er wel super bij zeg erg mooi.
En ook al zolang in je bak.
Normaal hoor je de verkoper zeggen zie het als een bos bloeme wie maar even staat.
Top glenn.

Groetjes wesley

Next haha ;-)

Hij staat er wel super bij zeg erg mooi.
En ook al zolang in je bak.
Normaal hoor je de verkoper zeggen zie het als een bos bloeme wie maar even staat.
Top glenn.

Groetjes wesley

Next haha ;-)

Dat geld met name voor de goniopora stokesi, de lichtgroene variant die altijd in een bolvorm groeit
en vooral voor de blauwe gorgoon Acalycigorgia sp.
Deze 2 koralen moet je met een grote boog omheen lopen, of je moet het als een uitdaging zien om die in leven te houden. Het zijn echt de koralen waar veel aquarianen in hun begin fase, wanneer ze niet beter weet ooit in "getrapt" zijn als een impuls aankoop. (ik dus ook in een ver verleden)

stokesi.JPGblauwe gorgoon.jpg

Laatst bewerkt:
Dat geld met name voor de goniopora stokesie, de lichtgroene variant die altijd in een bolvorm groeit.

Ow oke weer wat geleerd in welke vorm groeit deze.
Want vind ze wel supermooi.
En welke categorie vallen ze qua koralen.

Groetjes wesley

Ow oke weer wat geleerd in welke vorm groeit deze.
Want vind ze wel supermooi.
En welke categorie vallen ze qua koralen.

Groetjes wesley

Sorry wesley, ik was nog aan het bij schrijven. Het antwoord staat er al in de vorige posting.

Beschouw deze 2 als onhoudbaar, tenzij je speciale plannen heb en dit wilt toetsen.

Sorry wesley, ik was nog aan het bij schrijven. Het antwoord staat er al in de vorige posting.

Beschouw deze 2 als onhoudbaar, tenzij je speciale plannen heb en dit wilt toetsen.

Heey glenn gelezen.
Maar de andere soort wie jij ook heb is een stuk beter houdbaar of ook nog een lastig stuk.
Wat is de preciese naam van degene wie jij heb.
Of hoef je alleen de lichtgroene te ontwijken.

Groetjes wesley

Heey glenn gelezen.
Maar de andere soort wie jij ook heb is een stuk beter houdbaar of ook nog een lastig stuk.
Wat is de preciese naam van degene wie jij heb.
Of hoef je alleen de lichtgroene te ontwijken.:)

Groetjes wesley

Deze moet een paarse Goniopora Tenuidens zijn, echter reageert sterker op afwijkende waarden dan de rode goniopora. Deze heb ik vanaf 8/11/2012, gelijktijdig aangekocht met 40 andere koralen.
Voelt zich lekker bij fosfaat 0,04-0,08ppm. Dus duidelijk een smallere bandbreedte. Bij zowel een hoge als een lage fosfaat worden de kleuren vaal/bleek. Bovendien blijven de poliepen bij een hoger fosfaat vaker instaan. Als deze soort zijn poliepen langer dan 2 dagen inhoud is er wat mis en is het tijd om wat aan je waterwaarden te sleutelen.
Ze kunnen heel wat hebben en komen keer op keer terug, maar je moet wel de juiste water omstandigheden creëren.

IMG_4098

Laatst bewerkt:
Dit is een blog van een zekere paulb , ongelofelijk interesant en mooi verteld. Een echte aanrader om te lezen in de dooie uurtjes. Nostalgie ten top!
Ik ben pas ergens bij post 50 en heb nog tot 800+ te gaan.

http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=2172887

Verstuurd van mijn GT-I9295

:rolleyes: koraal voor gevoorderden dus ,heb je pas een bak niet aan beginnen dus :pgr jaap

Wanneer noem je jezelf gevorderd :D
Wetenschap is belangerijk. Als je iets weet kan je gericht bezig zijn en anticiperen. Als je het niet weet tast je in het rond als blinde, tot je gevonden heb wat je zoek.

Daarom is een forum en kennis delen zo belangerijk. Je help anderen op het juiste pad. ( als ze maar de tijd en moeite voor nemen om te lezen )

Ben het met je eens dat een forum veel kennis geeft, al is het voor een beginner lastig om uit de soms vaak vele adviezen de voor hem beste te kiezen. Daarnaast is het ook eng om totaal af te gaan op wat iemand zegt. Gelukkig ga je mensen leren "kennen" door hun interactie op het forum. Dat maakt het leuker en minder eng voor de nieuweling.

Back
Bovenaan