Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Klinkt goed Glenn. :)
Ik hoop dat ze 't redden.

Door alle aandacht voor de Oxy's zou ik mijn rif haast vergeten.

Vandaag heb ik geconstateerd dan mij fosfaat/nitraat = 0,16ppm/5ppm.
Het vermoeden wordt weer bevestigd, dat ijzer cheelaat doseren wel degelijk mijn fosfaat en nitraat omlaag haalde.
Nu ik gestopt bent met dagelijks ijzer doseren zijn beide hoger dan normaal.
Het doseren van fosfaat en nitraat heb ik onmiddelijk gestopt.
Per vandaag doseer ik daarvoor in de plaats dagelijks 5ml van een azijn/suiker mix.
De koralen hebben door het hogere fosfaat een groei stagnatie, wat weer bijdraagt aan het niet afnemen van fosfaat/nitraat, die daardoor hoog blijft. Het kip en ei situatie.
Dit moet ik dit ff doorbreken en het fosfaat verlagen.
Vandaag tevens de geplande wekelijks ijzer dosering van 10 ml gedaan, met de bekende waas die weer 4 uren aanhield.

m.v.g. Glenn

Ik ben op jouw advies ff gestopt met fe dosering en no3 blijft heel constant po4 was weer te laag geworden en Door te doseren op pijl gebracht. ..Zie na dosering wel dat bv anemonen, en tubinaria er op reageren; heb jij die ervaring ook.
Groeten marty

Ik ben op jouw advies ff gestopt met fe dosering en no3 blijft heel constant po4 was weer te laag geworden en Door te doseren op pijl gebracht. ..Zie na dosering wel dat bv anemonen, en tubinaria er op reageren; heb jij die ervaring ook.
Groeten marty

Zowieso zie je bij een geconstateerd tekort dat ze binnen 1 of 2 dagen reageren na het doseren. De vale kleuren verdiepen na ~4 dagen. Goeie graadmeter voor fosfaat tekort bij een gemengd rif zijn:
1- spaghetti leder,
2- lobophytum en
3- xenia.
Op aflopende schaal. Dus eerst piept 1, dan 2 en vervolgens 3.
De groene tubinaria peltata houd wel van een beetje fosfaat. Bij mij zie je inderdaad dat de tentakels wijder openstaan bij hogere fosfaat.

m.v.g. Glenn

Gisteren avond heb ik het tussenschot verwijderd, waardoor de vissen ipv 25*39*27cm nu 110*39*27 tot hun beschikking hebben.

Vandaag gaan ze voorzicht op verkenning.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1364377256716.jpg
    uploadfromtaptalk1364377256716.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 31
  • uploadfromtaptalk1364377273969.jpg
    uploadfromtaptalk1364377273969.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 25
  • uploadfromtaptalk1364377281525.jpg
    uploadfromtaptalk1364377281525.jpg
    46,8 KB · Weergaven: 27
Ik irriteer me aan de kamlaag, die zich vormt aan het oppervlakte van de 1.1m opvangbak. Omdat ik geen overloop/sump heb en dat ook niet wilt op deze "tijdelijke bak" , ben een niveau onafhankelijke skimmer aan het knutselen.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1364385886712.jpg
    uploadfromtaptalk1364385886712.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 27
Hey Glen als je een pomp op de bak hebt staan kun je een heverlaartje aansluiten op de afvoerslang en loopt de troep zo je pomp in ik had hem vroeger op mijn bak met discusvissen waar veel vet bleef drijven gr jaap

Hey Glen als je een pomp op de bak hebt staan kun je een heverlaartje aansluiten op de afvoerslang en loopt de troep zo je pomp in ik had hem vroeger op mijn bak met discusvissen waar veel vet bleef drijven gr jaap

Ik kan er geen idee vormen wat je bedoeld, maar ik heb al een ontwerpje in de uitvoer.

m.v.g. Glenn

:o Zoek maar eens bij eheim oppervlakte afzuiger dan heb je een voorbeeld gr jaap

Ik zie het , dit is een getob om het goed te regelen, als je verkeerd doet dan gaat het slurpen. Het ook gevoelig voor vervuiling en niveau verandering door verdamping. Het idee van een omgekeerde durso.

m.v.g. Glenn

Back
Bovenaan