Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hi Glenn,
Vooral het mannetje is toch wel erg mager.
Zoals gezegd zou ik een paar takken formosa plaatsen. Ook kan je er voor kiezen de man en misschien ook de grote vrouw wat aan te laten sterken in de grote bak.
Ook zou ik zorgen voor een stuk vrije bodem waar het voer zoals kreefteneitjes blijven liggen.

Je kan ook dode koraaltakken insmeren met D&D reefpaste en in de bak plaatsen....er zijn maar zéér weinig vissen die dat kunnen weerstaan...of clams of venusschelpjes in fijne stukjes cutteren en in de schelp laten...
succes ermee in elk geval....hoewel ik vrees voor diegene die al mager is....dat kan je meestal niet meer goedmaken.
grtz joeri

Donderdag heb ik 3x oxymonacanthus longistris binnen gekregen.
Ze zitten nu is een afgezet gedeelte van mijn opvangbak.
Het afgezet gedeelte is 40*25x27wh.
Daarin zitten 1 grote gorgoon, 1 harde gorgoon, een bruine vingerleder, een klein stuk acropora formosa, een stukje hystrix en een stukje roodwier.

Daarnaast probeer ik steeds door de dag kreeft eieren te voeren.
Helaas heb ik ze nog niet kunnen betrappen op het eten van de kreefte eieren.

Wel zag ik dat ze incidenteel pikken aan de poliepen van de vingerleder en gorgonen.

m.v.g. Glenn

Hi Glenn,
Vooral het mannetje is toch wel erg mager.
Zoals gezegd zou ik een paar takken formosa plaatsen. Ook kan je er voor kiezen de man en misschien ook de grote vrouw wat aan te laten sterken in de grote bak.
Ook zou ik zorgen voor een stuk vrije bodem waar het voer zoals kreefteneitjes blijven liggen.

Mike ik neem jou advies ter harte.
In de eerste instantie ga ik met een aantal stekken aan de slag.
Pieter had ook de suggestie gedaan, om ze in het rif te zetten, want ze zouden geen grote schade aanrichten. Mijn probleem is dat ze zo nooit aan extra vervangend voer komen, omdat de vissen in het rif echt snelle eters zijn.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Hoi mede waterliefhebbers,

het volgende. Ik heb een klein model e-heim proff. potfilter.
In die filter zitten 2 mandjes helemaal vol met actieve kool van HS (geloof ik) alleen nu het volgende. Het kool zit er nu 1 maand in en het is hoogwaardig kool dat ongeveer 6 a 8 maanden mee gaat in mijn bak.
Alleen nu loopt mijn pomp regelmatig droog doordat er van het kool een soort gas afkomt! die komt in het rotorgedeelte en dan is het uit met de pret. Ik heb al ander kool erin gehad van een ander merk. In beide dozen zat 1,2 kilo hoogwaardigkool dat ik zéér goed heb uitgespoeld.

Wat kan ik hier aan doen? Iemand suggesties.

ps. Mijn pomp staat naast mijn bioloog dus heb nagenoeg geen hevel effect!

gr Dommelbaarsje

DD reefpast heb ik net op een schelp gesmeerd , maar kan hun niet bekoren. Ze zijn meer gefocused op de caliendrum poliepen.

m.v.g. Glenn

Omdat er momenteel alleen een steenkoraal in de bak zit, gaat hun interesse voornamelijk uit naar deze caliendrum soort.
Het gaat zo goed met de nieuwsgierigheid van de vissen, dat ik wat flinke stekken gemaakt heb van een aantal koralen. Een bluetip acro, de groene formosa en de paarse stylo.

Ik en mijn dochter zijn erg nieuwsgierig naar jouw experiment! Wij vinden vanaf het begin deze vissen super leuk, maar durfde ze niet in de bak plaatsen. Blijven het erg jammer vinden, ze zijn ZOOOOO bijzonder!!!!!!! Blijf je nu volgen.

Ze zijn gewoon buitenaards mooi.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

m.v.g. Glenn

Na plaatsing van de 3 lps koraaltjes.
Ging er een wereld open voor de vissen.

Hingen ze eerst alleen maar rond tussen de takken van de gorgonen en pikten verveeld om de beurt aan de caliendrum met een attitude van "tsja ik moet toch wat proberen".
Dat is ineens veranderd na plaating van de acro's en stylo.
De hele middag zaten ze doorlopen aan de bluetip acro. Blijkbaar is die hun favoriete smaak. Ze zijn nu veel levendiger en er is zelf energie over om de andere weg te jagen.
Het mannetje is de baas en wijst het opdringerige kleine vrouwtje telkens weer op haar plek. Het grote vrouwtje doet haar ding en stoort zich niet aan die 2 onrust stokers.

m.v.g. Glenn

Wat een bijzondere vissen, ik ben benieuwd om ze morgen in het "echie" te zien. :biggrin:

Hier probeer ik de vissen te foppen om keefte eieren te eten door ze ovee de takken van de acro te leggen. Wie weer trappen ze erin.
Ze zijn veel levendiger nu.

https://www.youtube.com/watch?v=v3aUQr7wBq0&feature=youtube_gdata_player
m.v.g. Glenn
goedemorgen heb het fimpje gezien,zeer apart verbaas me iedere keer dat er weer vissen op duiken, waar ik nog nooit van gehoord heb.
ben benieuwt als ze zich laten foppen.had je een pb tje gestuurd maar kan me voorstellen dat je met zo een verzameling niet altijd meteen kan reageren. volgens mij moet je met zo een verzameling een groot dagdeel gebruiken voor de verzorging van alles.iedere morgen waneer ik wakker word en de huiskamer in loop en zie mijn aquarium schiet er een gedachte door mijn hoofd another day in paradise.
prettige dag tot wederhorens. marty

Heey glenn gave visjes hoor mooi.
Volgens mij doet je truccie het goed.
Is een goed begin zo dat ze dit al eten.
Ga je nu per week er andere soorten voor bij op leggen.
Groetjes wesley

goedemorgen heb het fimpje gezien,zeer apart verbaas me iedere keer dat er weer vissen op duiken, waar ik nog nooit van gehoord heb.
ben benieuwt als ze zich laten foppen.had je een pb tje gestuurd maar kan me voorstellen dat je met zo een verzameling niet altijd meteen kan reageren. volgens mij moet je met zo een verzameling een groot dagdeel gebruiken voor de verzorging van alles.iedere morgen waneer ik wakker word en de huiskamer in loop en zie mijn aquarium schiet er een gedachte door mijn hoofd another day in paradise.
prettige dag tot wederhorens. marty

Vandaag inderdaad gewoon genieten van de vissen. Ben helemaal niet toegekomen aan mijn forum tijd. Zelfs niet met mijn mobiel op zak.

m.v.g. Glenn

Heey glenn gave visjes hoor mooi.
Volgens mij doet je truccie het goed.
Is een goed begin zo dat ze dit al eten.
Ga je nu per week er andere soorten voor bij op leggen.
Groetjes wesley

Nou wesley, dan volgt nu mijn "Eureka!" moment.
Het mannetje eet rode plankton!
Vanavond deed ik de stromingspompen uit en spoot met een pipet een mix van kreefte eieren en rode plankton tegen de acro's en op voet daarvan.
Ineens begon hij enthousiast te eten.
De andere heb ik nog niet kunnen betrappen.
Hij is wel zeer dominant naar de 2 vrouwtjes toe.
Het lijk wel of het mannetje last heeft van adhd.
Tevens heb ik gezien dat ze vloeibaar groen ontlasten. Ik neem aan dat dat een goed teken is, dat ze voer tot zich nemen en verteren.

m.v.g. Glenn

Klinkt goed hope dat de vrouwtjes het ook snel gaan ete.
En neem aan dat als ze ontlaste ook gegete moete hebben.
Kom wel goed bij je denk met al die aandacht wie ze krijgen.
Doen er maar een handje vol op deze manier denk.
Groetjes wesley

Klinkt goed hope dat de vrouwtjes het ook snel gaan ete.
En neem aan dat als ze ontlaste ook gegete moete hebben.
Kom wel goed bij je denk met al die aandacht wie ze krijgen.
Doen er maar een handje vol op deze manier denk.
Groetjes wesley

Daar ga ik ook van uit wesley
Mannetje jaag het kleine vrouwtje steeds weg bij de acro's, maar ze is een volhouder en is actief op zoek naar voedsel. Grote vrouwtje houd zich wel bezig en laat zich niet gek maken

m.v.g. Glenn

Wat een prachtige vissen, ook "live" zagen ze er fantastisch uit gisteren. Wat fijn dat ze weer andere dingen gaan eten, dat ziet er goed uit!
Houden zo!

Back
Bovenaan