Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hey Glen mischien bij voeren met pipet ,ik krijg somigge dieren ook niet vol op kleur en die voer ik nu bij met lps voer h2ocean , maar sinds ik iets meer nitraat heb staat mijn paddenstoel en toorts weer meer open en dat is na de waterwissel na drie maanden gr jaap

Hey Glen mischien bij voeren met pipet ,ik krijg somigge dieren ook niet vol op kleur en die voer ik nu bij met lps voer h2ocean , maar sinds ik iets meer nitraat heb staat mijn paddenstoel en toorts weer meer open en dat is na de waterwissel na drie maanden gr jaap

Ja jaap dat probeer ik ware het niet de 16 garnalen hier in de bak. Bijna onbegonnen werk.

m.v.g. Glenn

Ik vertrouwde mijn fosfaat test al een tijdje niet, omdat die een hoge waarde aangaf (0,24ppm), terwijl bepaalde koralen transparant werden. Daardoor ben ik tegen de test in toch fosfaat blijven doseren.
Vandaag heb ik bij dennis mijn water getest en daarnaast een nieuwe test van salifert gekocht.
Wat blijkt , alle testen geven de waarde 0,24ppm aan.
Was ik altijd in de veronderstelling dat transparant weefsel een indicatie was van arm water. Nu blijkt dat ook bij een te hoog fosfaat het weefsel transparant kan worden. Waarschijnlijk door afstoten zooxanthellen, dit kan ik echter nog niet met 100% zekerheid zeggen.
Omdat ik een aantal weken terug ook een gehalte van 0,02 had. ik weet niet zeker of het voor of nadien is gaan verkleuren.
De toekomst zal het uitwijzen.

De meting van vandaag is uitzonderlijk hoog, omdat ik eergisternacht de 3 cerianthussen overvloedig heb gevoerd, een vis doodgegaan is, die ik niet verwijderd heb en ik vanmorgen mijn grote paddestoel gestekt heb. Hij werd veel te groot.
Twee dagen terug was de fosfaat 0,1 ppm.
Ik verwacht dat de fosfaat morgen of met 2 dagen weer op 0,1 staat. Ik heb ff de fosfaat dosering op minimum (0,5ml gezet.)

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Vandaag de afschuimer van mijn rif gereinigd en de bruishoutjes vernieuwd.
Alle waterwaarden zijn netjes. Kh is iets lager dan ik normaal zou verwachten (7,6) deze heb ik met 108gram natrium Bicarbonaat aangevuld tot 10.
Tevens het zout van 1,0236 naar 1,025 gebracht
Het water is mooi helder.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1364059329942.jpg
    uploadfromtaptalk1364059329942.jpg
    27,5 KB · Weergaven: 45
  • uploadfromtaptalk1364059342923.jpg
    uploadfromtaptalk1364059342923.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 40
Donderdag heb ik 3x oxymonacanthus longistris binnen gekregen.
Ze zitten nu is een afgezet gedeelte van mijn opvangbak.
Het afgezet gedeelte is 40*25x27wh.
Daarin zitten 1 grote gorgoon, 1 harde gorgoon, een bruine vingerleder, een klein stuk acropora formosa, een stukje hystrix en een stukje roodwier.

Daarnaast probeer ik steeds door de dag kreeft eieren te voeren.
Helaas heb ik ze nog niet kunnen betrappen op het eten van de kreefte eieren.

Wel zag ik dat ze incidenteel pikken aan de poliepen van de vingerleder en gorgonen.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1364063993667.jpg
    uploadfromtaptalk1364063993667.jpg
    101 KB · Weergaven: 43
  • uploadfromtaptalk1364064000445.jpg
    uploadfromtaptalk1364064000445.jpg
    100,1 KB · Weergaven: 41
  • uploadfromtaptalk1364064007867.jpg
    uploadfromtaptalk1364064007867.jpg
    47,3 KB · Weergaven: 39
ik hoop dat ik ze in leven houd, het zijn best moeilijk te houden en het zijn poliepen eters.

Ik vind ze een van de mooiste dieren op zeewater.
In het verleden had ik mezelf tot doel gesteld een bak vol acro's te laten groeien en ze dan te plaatsen.
Helaas kreeg ik kort daarop en crash van mijn steenkoralen, dus ging het toen niet door.
Nu ga ik het proberen, omdat er mensen zijn die ze houden, waarbij ze aangeboden voer accepteren.
m.v.g. Glenn

Pracht visjes..... Maar ik begin er niet aan, of moet er echt een speciaalbak voor hebben.

Pracht visjes..... Maar ik begin er niet aan, of moet er echt een speciaalbak voor hebben.
En wat heb jij dan voor ogen als een speciaalbak Dennis?EEn bak vol Acropora?Precies,daar horen ze thuis en het zijn geen slopers zoals weleens beweerd wordt,bij voldoende koralen onderhouden ze gewoon de koralentuin en zorgen dat ongedierte geen kans krijgen,dus ze zijn nog nuttig ook..... Pieter.

Ik wacht nog wel ff voordat ik ze in mijn rif zet. Ik durf het nog niet aan.
Morgen ga ik wat stekken maken van wat acro's om in de opvangbak te zetten.

m.v.g. Glenn
Beetje zonde Glenns om daarvoor stekken te gaan maken.Gewoon in je rifbak plaatsen,bevalt het niet kan je zo savonds wanneer de hoofdverlichting uit is ze er zo uithalen want ze hangen gewoon met hun haak aan een acrotak.OVerdag zal je dan weinig poliepen zien maar die staan in de nacht wel uit,slopen zoals keizers of vlinders doen ze absoluut niet.

PIeter

Beetje zonde Glenns om daarvoor stekken te gaan maken.Gewoon in je rifbak plaatsen,bevalt het niet kan je zo savonds wanneer de hoofdverlichting uit is ze er zo uithalen want ze hangen gewoon met hun haak aan een acrotak.OVerdag zal je dan weinig poliepen zien maar die staan in de nacht wel uit,slopen zoals keizers of vlinders doen ze absoluut niet.

PIeter

hahah..... ik heb nog niet zo'n Acro woud als jij pieter. Ik neem aan dat je bedoeld, zonde van het stekken zelf.
Er zijn zowieso wat stukken die ik moet snoeien, omdat ze tegen elkaar aan komen, of over de andere groeien.
Er lagen ook nog wat stekken steenkoraal in mijn stekkenbak, die gaan lekker bij de drie visjes:o.

ik zag trouwens dat eentje ging pikken aan de poliepen van de gorgonen en bruine vingerleder.

Gisteravond nog een stek van een grote caliendrum soort bij de longistris gezet.
Vanmorgen zag ik eentje 2 keer eraan pikken.
Hij lijkt het niet te slopen, maar pikte binnen 2 minuten 2 keer. We zullen zien hoe het afloop met het stekje. Het zou prachtig zijn als ze eten zouden gaan accepteren.

m.v.g. Glenn

Ik en mijn dochter zijn erg nieuwsgierig naar jouw experiment! Wij vinden vanaf het begin deze vissen super leuk, maar durfde ze niet in de bak plaatsen. Blijven het erg jammer vinden, ze zijn ZOOOOO bijzonder!!!!!!! Blijf je nu volgen.

Back
Bovenaan