Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

inmiddels op pagina 13 gekomen

Ik zie dat je je dafranko en je bijvulsysteem in je kruipruimte heb staan! super handig, alleen houd er rekening mee dat ALS er ooit een gasleiding lekkage, of gerenoveerd moet worden dat de monteur er ten alle tijden bij kan:). Ik ben zelf een gasmonteurtje en heb al wat dingen meegemaakt, die rekeningen zijn niet echt fijn.:rolleyes: In het kader van save some money, zou het zonde zijn als je toevallig zoiets overkomt.. ff een bakkie koffie, vrouw is naar de stad. Ik ga weer verder met je dagboek man, het LED DIY spreekt me zeer aan.... Klote dat je zover weg woont maar wil zeker ooit eens even om een hoekje komen kijken.

inmiddels op pagina 13 gekomen

Ik zie dat je je dafranko en je bijvulsysteem in je kruipruimte heb staan! super handig, alleen houd er rekening mee dat ALS er ooit een gasleiding lekkage, of gerenoveerd moet worden dat de monteur er ten alle tijden bij kan:). Ik ben zelf een gasmonteurtje en heb al wat dingen meegemaakt, die rekeningen zijn niet echt fijn.:rolleyes: In het kader van save some money, zou het zonde zijn als je toevallig zoiets overkomt.. ff een bakkie koffie, vrouw is naar de stad. Ik ga weer verder met je dagboek man, het LED DIY spreekt me zeer aan.... Klote dat je zover weg woont maar wil zeker ooit eens even om een hoekje komen kijken.

Hahaha... het scheelt dat mijn dagboek nog niet zo heel erg oud is en nog niet zoveel gelezen is :p

De gasleiding zit bij ons aan de andere kant van het huis. Dus als een "pijpentrekker" bij de gasleiding moet, dan kan dat :biggrin:. De aansluiten van de waterleiding heeft een maat van mij gedaan, hij werkt bij een installatiebedrijf. Ik weet wel hoe het moet omdat ik vaak met hem ga beunen, maar ik heb geen specifiek gereedschap om met unicor te werken :(.

Gaat goed daar Frank. Het ziet er goed uit. Mooi rif gaat dat worden. Lekker in mekaar laten groeien die koralen, dat doe ik ook. Wel oppassen met sommige koralen. De een kan veel sterker zijn dan de andere, maar over het algemeen gaat het wel goed.

Grt. Mark

Gaat goed daar Frank.

Hejj Mark,

Gelukkig wel :).

Het ziet er goed uit. Mooi rif gaat dat worden.

Lekker in mekaar laten groeien die koralen, dat doe ik ook. Wel oppassen met sommige koralen. De een kan veel sterker zijn dan de andere, maar over het algemeen gaat het wel goed.

Grt. Mark

Thanks!!

Klopt, daarom doe ik wel aan "onderwater-tuinieren" ofwel ik knip het hier en daar bij :).

Vandaag bericht gekregen van Gradus, mijn meanwell driver 60/1050 is onderweg :). Ik ben wel uiterst benieuwd naar het effect als ik deze op mijn witte leds aan ga sluiten :cool:.

http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?104276-meanwell-led-drivers&highlight=

De thermopasta is inmiddels ook al binnen. Nu is het alleen nog even afwachten totdat Eddy (firefox) met mijn bestelling komt (imbus boutjes en aluminium strips) en dan kan ik de heatsinks definitief vastdraaien op de aluminium plaat...

Vandaag bericht gekregen van Gradus, mijn meanwell driver 60/1050 is onderweg :). Ik ben wel uiterst benieuwd naar het effect als ik deze op mijn witte leds aan ga sluiten :cool:.

http://zeewaterforum.info/forums/showthread.php?104276-meanwell-led-drivers&highlight=

De thermopasta is inmiddels ook al binnen. Nu is het alleen nog even afwachten totdat Eddy (firefox) met mijn bestelling komt (imbus boutjes en aluminium strips) en dan kan ik de heatsinks definitief vastdraaien op de aluminium plaat...

Euh firefox??
Firewolf :-D

Maar als het goed is heb ik alles zaterdag voor je

Vanmorgen kwam eddy de afwerk stripjes en nog wat boutjes afleveren, zodoende kon ik wat later in de middag weer aan mijn armatuur werken :).

De thermopasta zit nu tussen de heatsinks en de aluminium plaat, in totaal zitten er nu zo'n 86 imbusbouten in. Als je goed kijkt op de eerste foto zie je ze tussen de leds zitten.

mp 021.jpg

Zo wordt straks de bovenkant van de armatuur, netjes afgewerkt met aluminium stips. Onder de strips komt de bedrading te zitten, dus het enigste wat straks te zien is zijn twee dikke kabels die aan de achterkant uit de armatuur komen. Deze kabels zijn overigens elk 8 aderig.

mp 019.jpg

Dit is een foto van de zijkant, zoals je ziet zit er een uitsparing. Hierdoor komt straks de duimheng ofwel de ophanging;

mp 020.jpg

Ziet er strak uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat als het armatuur boven je bak hangt!

Anders ik wel ;).

Het blijft spannend hoe het licht zal zijn in mijn bak. Ik heb hierbij wel een beetje angst, omdat ik nogal enorm ben te spreken over het licht wat een HQI produceert. Het geeft altijd een mooi natuurlijk licht waar vooralsnog huidige led armaturen nog niet aan kunnen tippen. Daarnaast geeft HQI een mooie rustige schittering, bij led is dat veel drukker. Ik richt dan de stromingspompen wat minder naar de oppervlakte dat scheelt al weer een stuk.

Maar als de armatuur klaar is dan heb ik wel een betere verdeling van het licht in mijn bak. De armatuur zal straks namelijk de volledige oppervlakte van mijn bak evenredig gaan belichten. En ook meer gaan verlichten en dat zal de onderste koralen iig goed doen.

Vanmorgen kwam eddy de afwerk stripjes en nog wat boutjes afleveren, zodoende kon ik wat later in de middag weer aan mijn armatuur werken :).

De thermopasta zit nu tussen de heatsinks en de aluminium plaat, in totaal zitten er nu zo'n 86 imbusbouten in. Als je goed kijkt op de eerste foto zie je ze tussen de leds zitten.

Bekijk bijlage 339111

Zo wordt straks de bovenkant van de armatuur, netjes afgewerkt met aluminium stips. Onder de strips komt de bedrading te zitten, dus het enigste wat straks te zien is zijn twee dikke kabels die aan de achterkant uit de armatuur komen. Deze kabels zijn overigens elk 8 aderig.

Bekijk bijlage 339112

Dit is een foto van de zijkant, zoals je ziet zit er een uitsparing. Hierdoor komt straks de duimheng ofwel de ophanging;

Bekijk bijlage 339113

Zo zo frank
Zeer zeker niet stil gezeten
Ziet er nice uit
Als het klaar is laat maar eens horen ben erg benieuwd

Zo zo frank
Zeer zeker niet stil gezeten
Ziet er nice uit
Als het klaar is laat maar eens horen ben erg benieuwd

Stil zitten doe ik sowieso niet zo snel :biggrin:.

Zaterdag en/of zondag na de bruiloft ga ik er weer mee verder. Gehengen permanent aan de armatuur bevestigen, duimen bevestigen aan de kap, checken of het past en dan een kleine licht test met de leds die er nu al op zitten.

Mooie bak!
Heerlijk om te lezen hoe je alles lekker op je eigen manier doet.
Ga zo door!

Bedankt Aise!!! Leuk dat je mijn dagboek hebt bekeken :).

Wat lees ik nou? Getrouwd?
Gefeliciteerd man ;)

Yep... hahaha... Thanks!!!

En? Jij al plannen, hahaha.... :biggrin:

Bedankt Aise!!! Leuk dat je mijn dagboek hebt bekeken :).

Yep... hahaha... Thanks!!!

En? Jij al plannen, hahaha.... :biggrin:

Ikke? Hahaha. Begin jij nou ook al :p haha.
Tot nu toe gaat t wel lekker zo, niet lullig bedoeld hoor, maar voor mij betekend trouwen tegenwoordig eerlijk gezegd niet zoveel meer als een feestje, 2 dezelfde ringen en wat makkelijker en voordeliger papiepwerk voor de toekomstige kleine. Maar als ik mn ouders en vooral mn meisje nu af en toe hoor, denk ik dat ik t niet veel jaren meer uit kan stellen :p haha.
En staat de kleine ook al in de planning?
Groetjes

Back
Bovenaan