Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

Weer wat foto's.

De bodem is een beetje goor, dit komt door een bepaalde toevoeging. Telkens als ik 2 ml hiervan toevoegde kreeg ik een aanslag op de bodem. Na twee tot drie dagen verdwijnde dit weer, vervolgens voegde ik weer wat toe, en daar was het weer? Hoe het komt, geen idee. Daarom ben ik voorlopig gestopt met toevoegen.

IMG0001 037-002.jpg IMG0001 038-002.jpg

Hamertje (50 koppen)

IMG0001 037-003.jpg

Seriatopora hystrix;

IMG0001 039.jpg

Stylophora;

IMG0001 040.jpg

Montipora digitata;

IMG0001 038-003.jpg

Duncanopsammia (45 koppen);

IMG0001 044.jpg

caulastrea baby blue;

IMG0001 043-001.jpg

Montipora digitata;

IMG0001 046-002.jpg

Calendrium;

IMG0001 045-003.jpg

Leder soort;

IMG0001 041.jpg

Caulastrea green;

IMG0001 042.jpg

voeg je veel amino Frank? anders doe je plaats 2 ml 1..

mooie foto's;)

gr
sander

Hejj Sander,

Nee, geen amino's. Ik heb die in het verleden toegevoegd, en dat ik kan zeggen dat ik hiervan effect heb gezien...

Ik voeg enkel een nitraatoplossing, jodium en ijzer toe. Ijzer al niet te veel meer omdat dit ook in het mineraalzout (NACI vrij-zeezout) zit. De nitraat oplossing is/was het probleem in mijn bak, daar ben ik nu mee gestopt en ben mijn vorige/oude oplossing weer gaan gebruiken.

Wat ik je wel aan kan raden is de jodium van GlennF. Ik heb laatst wat gekregen van Twan die het weer van Antonie had, en hier zie ik wel effecten van.

Weer wat foto's.

De bodem is een beetje goor, dit komt door een bepaalde toevoeging. Telkens als ik 2 ml hiervan toevoegde kreeg ik een aanslag op de bodem. Na twee tot drie dagen verdwijnde dit weer, vervolgens voegde ik weer wat toe, en daar was het weer? Hoe het komt, geen idee. Daarom ben ik voorlopig gestopt met toevoegen.

Bekijk bijlage 372699 Bekijk bijlage 372700

Amino frank ?

greetings, GlennF

Re: Frank's Reef Tank

Nou frank als we het dan niet ober de bodem zullen hebben
Ziet je bak er al weer goed uit
Alles is al mooi aan het vormen tot grote colonies
Ga zo door

Lekker vol bakje weer frank:D

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ben even aan het spelen geweest met de instellingen op de camera. Nog twee foto's van de bak;

IMG0001 047.jpg

IMG0001 048.jpg

Hejj Sander,

Nee, geen amino's. Ik heb die in het verleden toegevoegd, en dat ik kan zeggen dat ik hiervan effect heb gezien...

Ik voeg enkel een nitraatoplossing, jodium en ijzer toe. Ijzer al niet te veel meer omdat dit ook in het mineraalzout (NACI vrij-zeezout) zit. De nitraat oplossing is/was het probleem in mijn bak, daar ben ik nu mee gestopt en ben mijn vorige/oude oplossing weer gaan gebruiken.

Wat ik je wel aan kan raden is de jodium van GlennF. Ik heb laatst wat gekregen van Twan die het weer van Antonie had, en hier zie ik wel effecten van.

Oke Frank vaak heb ik dat als ik te veel amino toevoegd heb...weet nu de dosis en al maanden een spier witte bodem...

Dat klopt ik had jood etc 0 en sinds ik daar mee bezig ben zie je zeker effect hebben klopt:)

veel geluk

gr
san

Vandaag weer een kleine waterwisseling gedaan met NZW. Daarbij heb ik mijn diertjes nog even verwend met 1 litertje fytoplankton. Zo nu en dan moet je je koraaltjes een kleine scooby snack geven :). Uiteraard staat mijn afschuimer weer een paar uur uit, anders heeft dit alles geen zin om te doen.

Hier nog een foto van mijn gele sinularia;

IMG0001 049.jpg

Laatst bewerkt:
Hier nog een fotootje van mijn laatste bouwproject;

1 meter reactor.jpg

Twee 'buisjes' van 160mm bij 1 meter.

Laat ik er wel duidelijk bij vertellen dat ik niet van plan ben om reactors te bouwen voor mensen. Voor vrienden wil ik af en toe nog wel eens in de schuur duiken. Ik heb deze reactor gebouwd voor een maat van me, een dergelijke grote reactor is feitelijk ook onbetaalbaar. En als je een vriend kunt helpen met zoiets, dan moet je dat doen. Dus alstublieft mij niet gaan mailen of ik een reactor wil of kan bouwen. Ook heb ik geen bouwplan of artikelen lijst van zo'n reactor. Als je een beetje handig bent en wat research wil doen, dan kan je net zoals ik zoiets zelf bouwen.

Laatst bewerkt:
Hier nog een fotootje van mijn laatste bouwproject;

Bekijk bijlage 374049

Twee 'buisjes' van 160mm bij 1 meter.

Laat ik er wel duidelijk bij vertellen dat ik niet van plan ben om reactors te bouwen voor mensen. Voor vrienden wil ik af en toe nog wel eens in de schuur duiken. Ik heb deze reactor gebouwd voor een maat van me, een dergelijke grote reactor is feitelijk ook onbetaalbaar. En als je een vriend kunt helpen met zoiets, dan moet je dat doen. Dus alstublieft mij niet gaan mailen of ik een reactor wil of kan bouwen. Ook heb ik geen bouwplan of artikelen lijst van zo'n reactor. Als je een beetje handig bent en wat research wil doen, dan kan je net zoals ik zoiets zelf bouwen.

Ziet er goed uit Frank, zou je dan toch maar een patent op aanvragen? :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Dat heb je mooi gefixt met die gouden handen van je .
Das een flinke joekel haha .
M.v.g henk

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Sjeses, wat een beest van een reaktor. Op welke tank is die live te bewonderen ? Dat moet wel een bak vol sps zijn.

Ziet er goed uit Frank, zou je dan toch maar een patent op aanvragen? :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Thanks!!

Ik heb er eigenlijk niet zo veel behoefte aan om zo'n reactors te bouwen voor commerciële doeleinden. Met zoiets wordt dan ook een bepaalde service verwacht. En dat zoek ik dus niet :biggrin:. Als dat voor iemand is hier uit mijn dorp vindt ik dat niet erg.

Ik verdien liever mijn centen op een gemakkelijkere manier door doordeweeks op kantoor te zitten en s'avonds of in het weekend hier en daar wat bij te klussen op de bouw, dat verdient ook meer :p.

Sjeses, wat een beest van een reaktor. Op welke tank is die live te bewonderen ? Dat moet wel een bak vol sps zijn.

Dat is wel even wat anders als die oude reactor van mij :biggrin:. Deze is twee keer zo groot :cool:.

Hey frank daar moet een hoop koralenbreuk in pffff 😜

Back
Bovenaan