Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

Nice hoor frank
Bakkie gaat weer goede kant op
Lekker laten groeien dan gaat dat helemaal goed komen

Inderdaad prachtig Frank! topjes

Bedankt mede aquarianen uit Venray :biggrin:

Vandaag ben ik even bij twan op bezoek geweest, weer even bijgekletst als vanouds :).

Antonie had voor een tijdje terug een prachtig stuk paarse montipora plaat bij twan achtergelaten voor mij;

IMG0001 034.jpg

Bedankt Antonie!!!!

Vandaag ben ik even bij twan op bezoek geweest, weer even bijgekletst als vanouds :).

Antonie had voor een tijdje terug een prachtig stuk paarse montipora plaat bij twan achtergelaten voor mij;

Bekijk bijlage 371907

Bedankt Antonie!!!!

Sliedrecht he haha, door jouw bak ben ik steeds meer aan het kijken voor kubus Frank! Ik ben het ff kwijt nu haha, 160 of kubus van 1mx1m ik ga er nog ff goed over verzinnen. Nog 3 maanden.;)

Hoi Frank,

Jou bak ziet er nu totaal anders uit, mooi vol met vele soorten koralen en leuke kleurtjes :cool: !!

Grt,

Martin.

Re: Frank's Reef Tank

Bijna goed, bij Ca word strontium complex en zware metalen toegevoegd en bij KH jodium complex, zie HIER de samenstelling ervan, het zijn sporenelementen in de juiste verhouding welke bij Balling horen, verkrijgbaar bij bv. Fauna Marin, wel iets duurder in vergelijk als bij het huismerk bij Aqua Fair.
Het is toch wat complexer als wat je dacht.

Kijk, dat is nu een handige link!! Bedankt Marcel :)

Het is idd wat complexer als ik dacht. Kalkreactor was toch wat simpeler :biggrin:.

Wat ik wss binnenkort een keer ga doen is een kalkreactor vullen met enkel osmose water, aanvullen/toevoeren met osmose water, en de uitstroom opvangen en dit door triton laten meten. Zo weet ik exact wat er uit een reactor komt met koraalbreuk. Afhankelijk van de test kan ik separaat nog wat toevoegingen doen.

Natuurlijk zijn er mensen die ook graag deze informatie zouden willen hebben. Ik ben nooit beroerd geweest om informatie te delen, dat weet iedereen. Maar ik ga deze informatie niet zomaar delen en zelf voor de kosten opdraaien. Ik vindt het wel best, ik moet er zelf ook voor werken en dus moeite voor doen. Dus voor degene die tzt deze informatie zouden willen hebben, daar vraag ik dan een kleine vergoeding/tegemoetkoming voor. Zat zelf te denken aan drie euro, geen geld dus. Alle geïnteresseerden krijgen dan tegelijkertijd de uitslag van de meetresultaten toegestuurd. Vindt dat zelf wel een mooie deal. Mogelijk geïnteresseerden kunnen mij alvast een PB sturen.

Hoi Frank,

Jou bak ziet er nu totaal anders uit, mooi vol met vele soorten koralen en leuke kleurtjes :cool: !!

Grt,

Martin.

Hoi Martin,

De kleuren zien er 'real life' beter uit, maar ik kan met mijn camera geen goede foto's maken, sorry :o. Er zit wel iets van wit-balans op mijn camera, maar ik snap er geen drol van :biggrin:. Ik ben wat dat betreft weer niet zo technisch aangelegd :o.

Groet,

Frank

Bekijk bijlage 371907

Bedankt Antonie!!!!

Graag gedaan Frank en zoals ik je zij er is toch niks mooiers als elkaar helpen als het kan de hobby is al duur genoeg.:thumbup:;):beer:

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Super mooi Frank dat ziet er geweldig uittopjes das wat ik wil zien;)...

Dan al je mac Gyver plaatjes:cool: handige harry;)

als je foto's nu al slecht zijn wat je zeg laat staan in real!!

goed bezig

gr
sander

dat is idd een mooie plaat!

Wat foto's van de bak, helaas niet de beste kwaliteit, maar zo hebben de volgers van mijn dagboek wel een idee hoe de bak er momenteel uit ziet;
Da's een ware metamorfose! Het ziet er erg gezond uit, complimenten!

Da's een ware metamorfose! Het ziet er erg gezond uit, complimenten!

Bedankt Tanne!! Het is zeker een metamorfose. Ik ben ook meer tevreden met de opbouw als met de vorige. Veel meer de diepte van de bak benut en meer ruimte om koralen groot te laten groeien :). Als de groei door blijft zetten dan hoop ik dat alles over een goed half jaar tegen elkaar aan is gegroeid.

Zojuist even de koraalbreuk gespoeld/gewassen met zuiver water uit mijn ionenwisselaar. Dit heb ik twee keer gedaan zodat ik de restant zouten afkomstig uit het aquariumwater zo goed als uit het koraalbreuk heb gespoeld/gewassen. Dit zou namelijk een effect kunnen hebben op de uitslag van de meting, en dat wil ik natuurlijk beperken of voorkomen.

Ook heb ik een klein vaatje van 5 liter gevuld met zuiver water uit mijn ionenwisselaar. Dit vaatje gaat gebruikt worden als aanvoerwater voor de kalkreactor. Ik wil natuurlijk niet dat het water uit mijn aquarium wordt meegenomen in de meting omdat ook dit invloed heeft op de uitslag van de meting.

Wat belangrijk is, is de verblijftijd/oplosbaarheidstijd en de stabilisatiewaarde van de reactor. De minimale verblijftijd/oplosbaarheidstijd is 5 uur, dit haal ik altijd omdat mijn reactor groot genoeg is voor mijn bak. Maar wat ik nodig heb voor de meting is een monster van de stabilisatiewaarde van de reactor. De stabilisatiewaarde van de reactor is het moment waarop de reactor een constante waarde geeft aan CA/KH en dus ook alle andere stoffen aan het aquarium. En ik weet, reeds vastgesteld door eerder verrichte metingen en door andere mensen waarvoor ik een reactor heb gebouwd dat dit bij 4-5 dagen is. Dus om helemaal zeker te zijn zal ik het water wat na 6-7 dagen uit de reactor komt gebruiken als monster om naar Triton te sturen.

Nu alleen nog even kijken hoe het zit met het opsturen van een monster naar Triton. Gelukkig heeft Ray (dogue09) mij al voorzien van wat informatie. Bedankt Ray!!

Vandaag mijn zouten binnen gekregen uit Duitsland :). Dat scheelt echt stukken!!! 1 kg 99% pure calciumchloride en 1 kg zuivere Naci vrij-zeezout kost daar slechts 6,95 per kg. Het zout lost zich super snel op, geen restanten en het water verkleurt niet. Kortom kwaliteit zout voor een goede prijs.

IMG0001 036.jpg

Naci vrij-zeezout;

IMG0001 035.jpg

Vandaag ook even 20 liter vers zeewater gewisseld. Ik zet de afschuimer dan altijd enkele uren uit zodat niet alles gelijk wordt afgeschuimd. Ik doe dit elke maand, omdat mijn koralen hier altijd een boost van krijgen.

Vandaag ook even 20 liter vers zeewater gewisseld. Ik zet de afschuimer dan altijd enkele uren uit zodat niet alles gelijk wordt afgeschuimd. Ik doe dit elke maand, omdat mijn koralen hier altijd een boost van krijgen.

Vers zeewater, in Limburg?

Grappig, heb ik nog nooit gedaan. Woon vlak bij de kust...

Vers zeewater, in Limburg?

Grappig, heb ik nog nooit gedaan. Woon vlak bij de kust...

Wist je dat niet? We hebben een grondleiding aan laten leggen :p

Ik krijg mijn vers zeewater via dabrowski :biggrin:. Ik maak met Marek altijd een afspraak dat als er vers zeewater wordt geleverd dat hij mij dan een mailtje stuurt waarna ik het dan na mijn werk ga ophalen. Ik werk tegenwoordig in nijmegen, en dabrowski ligt maar 10 minuten van mijn werk af :). Lekker makkelijk dus.

En weetje wat het is, ik kan wel een potje bacteriën kopen en een plankton reactor maken/aanschaffen. Maar voor een paar euro heb ik een vaatje vol, waar bijna alles in zit wat ik moet hebben.

Tja, als je ziet dat je koralen er goed op reageren, zeker doorgaan! Ik moet misschien ook is wat aftappen uit dat plasje zoutwater hier om de hoek....

Tja, als je ziet dat je koralen er goed op reageren, zeker doorgaan! Ik moet misschien ook is wat aftappen uit dat plasje zoutwater hier om de hoek....

Ga ik ook zeker doen.

Als je zelf water gaat halen zorg dan wel dat je het diep zat pompt of laat pompen en verse aanwas heb. Je wilt natuurlijk geen troep in je bak.

Back
Bovenaan