Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

filterkamer maken in de kelder

inderdaad erg helder geworden Maikel,heb het mijne nog in de kelder liggen,(in het water natuurlijk:) )het meeste is voor de nano van Anja omdat dit bakje toch vooral biologisch draait

luc ben je dan niet bang dat de meeste bacterieen afsterfen
jawsee zei:
inderdaad erg helder geworden Maikel,heb het mijne nog in de kelder liggen,(in het water natuurlijk:) )het meeste is voor de nano van Anja omdat dit bakje toch vooral biologisch draait

er stroomt toch water over,net als in de natuur waar het vandaan komt?morgen ga ik het verdelen
maikel. zei:
luc ben je dan niet bang dat de meeste bacterieen afsterfen

Hoi Maikel,ziet er erg goed en fris uit :) :goed: !!

ps.Piet komt hierheen.....heeft nog 1 en ander aan te sluiten ;) !!

Hoi Maikel,Ik heb de zelfde positieve ervaring gemaakt met het levend zand. :goed:
Eerst was ik een beetje sceptisch om dat er een sulfiet geurtje aan hing, maar moet zeggen dat ook bij mij het water kristalklaar geworden is, de polypenexpantie is er ook erg op voor uit gegaan. Ook de vissen genieten er van in deze zand te mogen woellen, ook de cyano's zijn sterk aan het verminderen.
Ik denk dat het een goedkope oplossing is tegen cyano problemen. Maar we gaan eerst nog eens een weekje afwachten als ze echt verdwenen zijn.
Groetjes Erik

Dat ziet er goed uit!! Hopelijk kom je van die vervelende pluisalg af.

gr John

ps We zien je niet meer?

dag mensen vandaag terug gekomen van uit suriname een geweldig land kwa natuur even een paar foto's van de dieren die ik gezien heb

heeft niets te maken met de zeeaqaurium maar is even goed de moeite waard om te zien

Bijlagen

• foto's suriname 2008038.JPG
    foto's suriname 2008038.JPG
    190,9 KB · Weergaven: 13
  • DSC00832.JPG
    DSC00832.JPG
    205,8 KB · Weergaven: 10
  • DSC00902.JPG
    DSC00902.JPG
    267,5 KB · Weergaven: 12
  • DSC00919.JPG
    DSC00919.JPG
    225,5 KB · Weergaven: 13
  • DSC00871.JPG
    DSC00871.JPG
    235,8 KB · Weergaven: 12
en nog een paar

Bijlagen

• DSC00809.JPG
    DSC00809.JPG
    190,6 KB · Weergaven: 10
  • DSC00797.JPG
    DSC00797.JPG
    152,9 KB · Weergaven: 11
  • DSC00876.JPG
    DSC00876.JPG
    276,3 KB · Weergaven: 10
  • DSC00906.JPG
    DSC00906.JPG
    311,7 KB · Weergaven: 8
  • DSC00804.JPG
    DSC00804.JPG
    193,1 KB · Weergaven: 7
gave foto´s joh:goed: ,wat voor camera heb je.
lijkt me ook wel een fijn vakantie land,heb je nog wat van het onderwater leven gezien
En je bak heeft hij de vakantie goed doorstaan,het blijft toch altijd afwachten,hoe een ander voor je bak zorgt
gtzz aad

camera is een sony cybershot het weer is 25 graden verschil koud koud

de bak staat er prima bij een paar koraaltje's dood
en een hqi balk is kapot de voeding denk ik
verder is het goed gegaan

hey amigo, welkom terug in dit kikkerlandje:D het weer zal een verandering zijn hé!!!! brrr....jammer van je koraaltjes

zeker koud ik vries dood man niet meer gewend he:p

koraaltje was een van mijn mooiste licht blauw montipora

de boys zei:
hey amigo, welkom terug in dit kikkerlandje:D het weer zal een verandering zijn hé!!!! brrr....jammer van je koraaltjes

enne????:D

beste frienden ik heb na lang nadenken besloten om met deze mooie maar tijdrovende hobby te stoppen ik heb er lang over na gedacht

maar ik wil met de andere hobby die ik heb verder gaan
ik heb hier ruimte voor nodig
de vogel die ik wil gaan houden moeten een warme ruimte hebben en die heb ik in kelder daar staat nu de filter van de aquarium dus van daar deze besluit

ik vind de hobby heel leuk die ik nu zo,n 5 jaar heb gehad alleen heb ik meer plezier met het houden van tropische vogels
ik kan de vogels ook makkelijker een paar dagen alleen laten
en dat gaat met de aqaurium niet

ik ga alles verkopen
maar dat zien jullie wel op de forum

Jammer Maikel, is vast een moeilijke beslissing geweest.
Vogels zijn ook fantastisch, daar heb ik zelf ook iets me.

Zal me wel benieuwen hoe lang het duurt voor je je net als mijzelf en vele andere weer meldt met de mededeling 'het bloed kruipt...' :D

weet je nooit alleen wil ik me nu volledig richten op de vogels

Sonde Maikel,vond het al zo rustig de laatste tijd :) !! soms moet je keuzes maken he......;) !!

Hoi Maikel
Heel erg jammer mede omdat je steeds meer de wondere wereld van het zeewater-gebeuren onder de knie kreeg.
Echter de mooi gekleurde vogeltjes van jou zijn ook een lust voor het oog.

Zoals je wel zult weten is dat als je zin in koffie hebt je net zo welkom bent als anders.

Groet Theo

maikel. zei:
beste frienden ik heb na lang nadenken besloten om met deze mooie maar tijdrovende hobby te stoppen ik heb er lang over na gedacht

maar ik wil met de andere hobby die ik heb verder gaan
ik heb hier ruimte voor nodig
de vogel die ik wil gaan houden moeten een warme ruimte hebben en die heb ik in kelder daar staat nu de filter van de aquarium dus van daar deze besluit

ik vind de hobby heel leuk die ik nu zo,n 5 jaar heb gehad alleen heb ik meer plezier met het houden van tropische vogels
ik kan de vogels ook makkelijker een paar dagen alleen laten
en dat gaat met de aqaurium niet

ik ga alles verkopen
maar dat zien jullie wel op de forum

vind ik fijn om te horen theo doet me toch pijn aan mijn hard om dit allemaal te doen wat ik zeker blijf doen is de vriendschap te behouden de ik eb opgebouwd bij de medeaqaurianen
Reef-Corner zei:
Hoi Maikel
Heel erg jammer mede omdat je steeds meer de wondere wereld van het zeewater-gebeuren onder de knie kreeg.
Echter de mooi gekleurde vogeltjes van jou zijn ook een lust voor het oog.

Zoals je wel zult weten is dat als je zin in koffie hebt je net zo welkom bent als anders.

Groet Theo

Back
Bovenaan