Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eindelijk ...

nog eens wat waterwaardes gemeten omdat ik wel nieuwsgierig was naar het effect van mijn meermaals voederen per dag nu, en ik moet zeggen de bbk doet schitterend zijn werk want de waardes zijn niet veranderd

zout 34
ph 8,2
temp 25,4
NO3 7,5 ( ik hou bewust een beetje no3 in de bak kwestie van voeding )
KH 7 ( mag nog iets hoger maar kan erdoor )
NH4 < 0,25 ( testsetje gaat niet kleiner )
Ca 390 ( mag weer ook iets hoger maar kan er weer mee door )
NO2 < 0,3 ( testsetje gaat niet kleiner )

ben nu sinds zaterdag intensief aan het voederen en alles valt dus reuze goed mee, lang leve bbk

hopelijk blijft het ook reuzegoed meevallen :p maar ik hou het de komende 3 weken zeker extra in de gaten

jammer genoeg het eerste slechte nieuws

een van de Pseudanthias evansi had zich vastgezwommen tussen mijn stenen, ik miste hem vanmorgen en na een grondige speurtocht zat hij vast tussen de stenen maar jammer genoeg was ik te laat. Ik denk dat hij er nog niet zolang moet gezeten hebben want hij zag er nog perfect uit maar ja
de eerste tegenslag is er dus :( maarja de andere 5 doen het uitstekend

eens mijn hele bezetting posten hier

7 x chryspitera rex
2 x anemoonvisjes
1 x salarias
1 x gele dokter
1 x veliferum
3 x pseudanthias rainfordii
2 x pseudanthias evansii
1 x Ecsenius bicolor
2 x pictichromis paccagnellae
1 x naso elegans
2 x strombusslakken
2 x turboslakken
4 x poetsgarnaal
1 x kappersgarnaal
1 x pistoolgarnaal

net terug van devlieghere

mijn bestand is nog klein beetje vergroot

2 turboslakke bijgekocht, 1 zandzeevende zeester en een grote kokerworm
ik heb ook ineens een zak levend gekocht en die gaat er straks in
dus zoals gewoonlijk, foto's volgen :p

De Salarias en de Bicolor gaat dat goed samen en blijft de bicolor een beetje van de steenkoraalpoliepjes af? (had zoiets gehoord).

Groeten van een

tot nu toe gaat alles goed samen en de poliepjes heb ik nog niets van gemerkt maar ik had inderdaad ook zoiets gelezen dat hij af en toe zou durven bij sommige maar tot nu toe heb ik nog niets gezien, hij blijft netjes in zijn holletje zitten en algjes eten en als ik voeder is hij er ook bij
hier nog wat foto'kes van vanalles en nog wat, ook 3 foto's van mijn bodem erin, het water is nog wel troebel en had net gevoederd maar het lijkt mij wel ok

vandaag bij devlieghere geweest en mij kunnen inhouden van al dat moois te kopen :D :D wel een klein introductiebakje gekocht voor een van mijn anthiasjes die verstoten wordt door de groep, plotsklaps gingen ze vechten dus gaat hij nu een tijdje apart, maar dan moet ik hem eerst nog kunnen uitvangen

in afwachten nog een fotoreportage van vanalles en nog wat

Bijlagen

• HPIM1688.jpg
    HPIM1688.jpg
    328,4 KB · Weergaven: 3
  • HPIM1687.jpg
    HPIM1687.jpg
    408,8 KB · Weergaven: 102
  • HPIM1685.jpg
    HPIM1685.jpg
    427,1 KB · Weergaven: 8
wat moet een mens anders doen op zijn vrije dag :p de foto's blijven maar komen