Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eindelijk ...

jup de hystrix doet het zeer goed, begint zeer mooi roze te worden, jammer genoeg zijn de kleuren in het echt veel mooier dan op foto maar ja dat zullen de meeste onder ons wel kennen zeker

vandaag paar visjes gaan kopen :D
waarschijnlijk ga ik nu allemaal negatieve commentaren maar het was een wel overwogen beslissing en heb het er met sacha ( coralcave ) over gehad, de voor en nadelen overwogen en heb besloten dat ik het ging doen.
Dus ben ik vandaag een klein koekopje en 6 anthiasjes gaan halen
foto's volgen zondagavond of maandag

ps: het koekopje gaat er als het te groot is uit natuurlijk maar dat zal nog wel eventjes duren

anthiassen snap ik dan nog enigzins, en de koekop ben ik zelf ook ingestonken ze zijn ook te mooi! Ik maak me niet zo'n zeer zorgen over de grote van de koekop want denk dat deze eerder dood is dan dat deze 2 cm groeid. voeding blijft naar mijn mening het probleem. zo ontzettend veel plantaardig voer nodig, dat ben je niet instaat te voeren denk ik (liefst bruine wieren).

ik ga het toch proberen om ze in leven te houden en ik denk wel dat ik erin staat toe ben maar ja dat zal de toekomst uitwijzen natuurlijk of ik gelijk heb of niet

vanmiddag komt de laatste armatuur erbij te hangen
dan hangt er in totaal 6 keer 24watt T5 ( waaronder 4 van KZ ) en 1 X 250 watt HQI 16000 kelvin

en als de armatuur erboven hangt krijgt de bak weer minstens een maand verdiende rust om het evenwicht rustig te laten herstellen
het enige wat ik misschien nog ga doen deze maand is een bodem in de bak plaatsen maar dit is nog niet zeker omdat ik er nog niet uit ben welk bodemmateriaal ik ga gebruiken

Ondertussen is mijn bbk op volle toeren aan het draaien nu door het opgedreven voederregime voor mijn nieuwe visbezetting, nu ben ik echt blij dat ik de kost van een bbk heb gedaan anders had ik deze bezetting nooit aangegaan

voila de laatste armatuur hangt erbij , hier nog een foto'tje van mijn ophanging en ook eentje van mijn blauwe "walter" buttons die al goed aan het groeien zijn, eigelijk zeeer goed en ook nog eentje van een xenia veldje dat het ook zeer goed doet

Back
Bovenaan