Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eindelijk ...

kayak.nl zei:
Die kalkalgen vliegen erop bij jou :eek:

laat je de achterwand paars worden? Je hebt aardig wat zwemruimte zo voor de vissen. Is een pilaar ergens vooraan een idee?

groeten Wouter
jup ik laat de achterwand volledig begroeien met kalkalgen, ik hou van kalkalgjes vind ik veel natuurlijker dan een gewone achterwand maar ja dat is natuurlijk persoonlijke smaak he
die pilaar was ik ookal aan het denken, linksvanvoor maar daar ben ik nog niet volledig uit

AquaThomas zei:
jup ik laat de achterwand volledig begroeien met kalkalgen, ik hou van kalkalgjes vind ik veel natuurlijker dan een gewone achterwand maar ja dat is natuurlijk persoonlijke smaak he
die pilaar was ik ookal aan het denken, linksvanvoor maar daar ben ik nog niet volledig uit
je zit dan met een verlichtingsprobleem, aangezien je maar 1 armatuur hebt. De zichtzijde aan de voorkant staat dan in de schaduw(ik kan het weten, heb dezelfde maat bak, ook een pilaar gemaakt, nu een extra 2x24watt t5 erbij voorin:) )

Maar met de pilaar heb je wel meer diepte werking en meer schuilmogelijkeden voor toekomstige vissen. (en meer plaats voor koraal natuurlijk;) )

groeten Wouter

aha het verlichtingsprobleem,dat had ik al voorzien :p normaal komen deze week nog 2 T5 armaturen binnen voor mij. per armatuur 2x 24 watt dus kan ik alles mooi en netjes verdelen want ik ben nu van de huidige lichtopbrengst niet zo heel tevreden
en jouw bak ken ik wel hoor :p is een voorbeeld voor mij

AquaThomas zei:
aha het verlichtingsprobleem,dat had ik al voorzien :p normaal komen deze week nog 2 T5 armaturen binnen voor mij. per armatuur 2x 24 watt dus kan ik alles mooi en netjes verdelen want ik ben nu van de huidige lichtopbrengst niet zo heel tevreden
en jouw bak ken ik wel hoor :p is een voorbeeld voor mij
Ik voel me gevleid :)

Wat voor buizen ga je gebruiken? Je zal nu veel mooiere spreiding van het licht krijgen.

gr Wouter

er komen 2 witten lampen en 2 blauwe lampen van Korallenzucht T5 Coral light 50 - 50 in de armaturen

dus per armatuur 1 witte en 1 blauwe voor alle duidelijkheid :p

net terug van bij walter, een stekje blauwe buttons en een stylophora
de foto'kes volgen zo snel mogelijk maar dit zal waarschijnlijk maar na het weekend zijn, of zondagavond

Gelukkig was je er op tijd bij voor de blauwe buttons,want die zijn weer de deur uitgevlogen daar bij Walter....das goed dat je niet meer moet wachten tot de mijne stekbaar zijn:D .
En nog altijd een schooltje juffers of zijn ze al gescheiden:( ???
mvg Joeri
AquaThomas zei:
net terug van bij walter, een stekje blauwe buttons en een stylophora
de foto'kes volgen zo snel mogelijk maar dit zal waarschijnlijk maar na het weekend zijn, of zondagavond

net terug van coralcave en mij weeral niet kunnen inhouden :o
nog een paar prachtige stekjes meegenomen terwijl ik eigenlijk alleen om mijn lampen ging gaan
morgen volgen er een hele hoop foto's van de nieuwe koraaltjes en de nieuwe lampen

eindelijk, alle koralen staan bijna zoals ik het wil, morgen de lampen pas ophangen want voor vandaag is het genoeg geweest, ik ben eerlijk gezegd zeer tevreden over de opbouw nu met alle koralen op hun plaats, ik denk niet dat ik er nog veel aan ga veranderen, volgende maand nog een paar acro's erbij en dan stop ik ( denk ik :p ) morgen volgen de foto's

:( het schooltje is idd al gescheiden

STUIFBOL zei:
Gelukkig was je er op tijd bij voor de blauwe buttons,want die zijn weer de deur uitgevlogen daar bij Walter....das goed dat je niet meer moet wachten tot de mijne stekbaar zijn:D .
En nog altijd een schooltje juffers of zijn ze al gescheiden:( ???
mvg Joeri

er hangt al 1 armatuurtje bij, de andere is voor straks, ondertussen wel al wat foto's genomen, jammer genoeg zijn de kleuren op foto veel minder mooi dan in het echt maarja ik ben dan ook geen fotograaf he

daarjuist ook nog ff bij devlieghere langs geweest en 2 turboslakken, een acrotje en een Ecsenius bicolor gekocht, foto's volgen van zodra ik hem op foto krijg :p

het eerste "probleem" duikt nu op
door de vele snelle groeiers ( monti's, hystrix en kalkalgen ) is er dus een echte aanslag op mijn ca gehalte gekomen
na een waterverversing van 10 % staat mijn ca op 380 dusja
ik voeg nog niks toe van ditjes en datjes en heb ook nog niks van andere ca bronnen dus zal het beginnen afwegen worden wat ik ga doen om mijn ca op peil te houden

Back
Bovenaan