Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eerst The Great White, nu The Little White. Ik sta Perspex!

Re: The Great White

Hey Robin,

Leuk dat je er weer eens bent.
Bij ons staat er dit jaar een heeel klein boompje omdat een grote teveel het zicht op de bak wegneemt....

Gewoon zoeken naar twee Clarki's in een tapijtje....
Veel plezier!

Grtz,
Pierreco

Hallo allemaal,

Vandaag op bezoek geweest bij "mijn" voormalige bewoners van The Great White. Had het idee dat de kans vrij klein zou zijn om ze tegen te komen, gezien de omvang van de bakken en de hoeveelheid vissen. Een aantal spelden in een vrij grote hooiberg dus. Het viel mee; het was heel apart maar ben ze bijna allemaal tegengekomen.
Was wel zoeken even zoeken :rolleyes:.

De eerste die ik tegen kwam was een Clarki. Het was bij mij een koppel maar er was er eentje die in de buurt bleef voor het raam. Hij zal me uiteraard niet herkennen maar waarschijnlijk wel gewend om mensen/schaduwen in de buurt te zien. De ander heb ik niet gevonden maar het is ook een behoorlijk diep geheel dus kan best zijn dat deze ergens achterin zwom. Voor de rest geen Clarki's gezien dus de kans is toch behoorlijk dat deze van mij is geweest. Zelfde geldt voor de Navarchus, de Rookglaskeizer en de gele keizer. Van allemaal maar één gezien. Van de Corissen die ik heb gezien was er eentje die het formaat had zoals die van mij. Van de gele doktersvissen heb ik er drie gedoneerd maar daar zwommen er wel meer van en zijn lastiger te herkennen.

Al met al ben ik een uur aan het zoeken en observeren geweest en heb wat foto's gemaakt. Overigens....er schiet me af en toe wel te binnen om een RSM250 (wit) aan te schaffen. Mis de hobby soms wel maar goed, we'll see ;).

Overigens, alvast een gezond en gelukkig 2012!

Robin

Bijlagen

• bijoux.jpg
    bijoux.jpg
    40,6 KB · Weergaven: 7
  • clarki.jpg
    clarki.jpg
    29,6 KB · Weergaven: 4
  • geel.jpg
    geel.jpg
    36,4 KB · Weergaven: 6
  • navarchus.jpg
    navarchus.jpg
    71,5 KB · Weergaven: 7
  • rookglas.jpg
    rookglas.jpg
    10,9 KB · Weergaven: 5

Heeee, mooi dat je in ieder geval de soorten hebt teruggevonden!! Als je er steeds maar 1 van kon ontdekken dan moeten het haast wel de vissen uit je bak zijn. Ik ben ook nog steeds blij dat ik de vissen die ik, samen met de je bak, van je heb overgenomen op deze manier een nieuw tehuis heb kunnen geven!! Ze zijn te mooi om mee te gaan leuren! Het laatste bericht was dat ze na de quarantaine allemaal verdeeld zijn over de diverse 'bakjes' en dat ook allemaal hadden overleefd dus die tweede Clarkii zat vast lekker in zijn anemoon!

Inderdaad Pierreco, had rekening gehouden met een mission impossible maar viel mee. Geeft een goed gevoel wel en bij mij in de bak leken ze best aardig aan de maat maar daar zwemmende, zijn het echt ukkepukkies :). Denk dat ik volgend jaar of zo weer ga kijken. Ik vind het vis-gedeelte veruit het interessantste maar om daar nou het hele gezin iedere keer voor mee te nemen :p....ook nogal kostbaar trouwens....denk dat ik een bezoekregeling moet treffen ;).

Robin

Re: The Great White wordt The Little White

Nou mensen, ik heb het al weer een half jaar uitgehouden zonder bak.....en het blijkt lastiger dan ik dacht. Zit alweer weken hier op het forum te kijken en er bekroop me de gedachte om een kleinere bak aan te schaffen. Niet zo'n grote joekel maar gewoon, compacter en minder ruimte en iets minder prominent in de huiskamer. Kost bovendien ook wat minder tijd en misschien heb ik dan ook meer zin om rustig te gaan zitten kijken. Ik miste toch wat om handen.

Ben dus gaan zoeken, eerst een rsm130, toen weer een rsm250.......Na mijn bezoek aan "mijn" vissen in de dierentuin heb ik een besluit genomen: ik heb inmiddels het plexiglas bakje overgenomen van Jeff1986. Mooi zelf gemaakt, compleet met wit meubel (voorwaarde) en LED. De bak is 60x60x40 en dat vind ik best een leuke maat. Plexi vind ik trouwens wel erg mooi en helder. Zal ook wel nadelen hebben maar we zien wel.

Ik ga weer rustig opbouwen en The Great White wordt ...The Little White......

Ben weer terug :cool:

Robin

Welkom terug :)

En ik gaat morgen het meubel wat aanpassen naar jou wensen :)

Mvg jeff

Ja inderdaad, een uitdaging :biggrin:. Het formaat zal wennen zijn maar als ik er nou heel dicht op ga zitten (met een verrekijker), dan lijkt alles net zo groot als eerst :cool:. Het lijkt me toch wel leuk om nu weer wat kleiner spul te gaan zoeken.
Denk dat ik een heleboel mensen blij maak als er weer wat zeevissen te zien zijn hier in huis, kreeg toch wel "Ohh, jammer" reacties van bezoekers.

Eerst hier thuis bepalen waar hij komt te staan, er zijn nu nog wat meer mogelijkheden.

Robin

Zo, bijna niet meer bakloos....
Komende zondag ga ik hem ophalen bij Jeff1986 en hij heeft iets moois gemaakt van perspex, MDF en LED vind ik zelf.

Dan bij thuiskomst een gunstig plekje bemachtigen in de huiskamer (vlag planten en linten spannen) en dan kan de speurtocht beginnen naar de nodige techniek. Tja....ik voel me een herintreder :p.

The Little White:

Bijlagen

• bak 60x60x40 kap.jpg
    bak 60x60x40 kap.jpg
    18,7 KB · Weergaven: 16

dit was die open bak, maar heb hem omgetoverd voor Robin in deze :)

Ik sta "Perspex"! Wat een mooie bak he? ;)

Haha, ik volgde je oude bak al in Pierreco zijn dagboek en die is super, maar dit mag er ook zijn hoor!!
Super gemaakt deze bak zeg, ik ben benieuwd naar de inrichting straks.

Back
Bovenaan