Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eerst The Great White, nu The Little White. Ik sta Perspex!

Re: The Great White

Dat klopt inderdaad ja, ze zijn weerbaarder. Ik heb het "geluk" dat ik regelmatig in den landen kom voor mijn werk maar hou wel rekening met afstand. Langer dan een 30-45 minuten met een vis in mijn auto vind ik te ver eigenlijk. Ik kan de temperatuur een beetje in de hand houden door deze in te stellen in mijn auto aan de passagier-zijde.
Dus in die zin vind ik het topic op het forum over het woonplaats selekteren wel handig.....

Robin

Dank jullie wel.

Wat grappig is met de achterwand; deze bestaat uit verf en zand. De onderkant van de houten plaat heb ik met lijm besmeerd en koraalzand bestrooid zodat je voor het oog een overgang krijgt in diepte. Echter, als ik de kast naar voren rij om bij de achterkant van de bak te kunnen, gebeurd het nog weleens dat ik mijn achterwerk tegen de achterwand "toucheer". Dit heeft een regen van koraalzand tot gevolg en vervolgens de stoffer/blik pakken om het op te vegen.....Hetgeen kan betekenen dat of ik een te dik achterwerk heb, of ik te lui ben om de kast iets verder te rijden...:biggrin::biggrin:....ik hou me vast aan het laatste..:rolleyes:

Robin

.....ik begrijp de reactie......en heb er best lang over nagedacht....maar op de een of andere manier heb ik er geen puf meer voor lijkt het. Druk op het werk en allerlei andere dingen. Sterker nog, thuis weten ze het nog niet eens maar denk niet dat ze er heel rouwig om zijn. Maar dat is overigens niet de reden want ze gunnen het me op zeker en vinden het ook best mooi om te zien.
Het is ook zo dat ik me er eigenlijk altijd op betrap dat ik nooit geniet van de bak in die zin dat ik de rust heb om er lekker voor te gaan zitten. Denk dan altijd...zie ik een vlekje op de vis? Nee toch niet...Zie ik die steen niet helemaal lekker liggen? Of is de stroming wel goed?...Moet nog mijn neef vragen voor de vakantie....etc. etc..Misschien een soort druk ipv ontspanning..geen idee.....Nou ja, ik maak geen haast en zoek echt alleen een liefhebber.

tja..lekker wazig ben ik...zo lijkt het...;)

Robin

Erg zonde van een mooie bak maar wel alle begrip. Met dit weer verdampt er hier zo'n 5 ltr water per dag, het hele huis wordt zeik-nat ( zie je aan de ramen sávonds), m'n energie-rekening is meer dan verdubbeld, en op dit moment doen de koralen het niet echt lekker waardoor ik ff niets bijplaats of verwijder. En dan wordt de aanblik snel saai... toch..

En, laten we eerlijk zijn, je geniet er ook van als andere mensen meegenieten van de bak. Ik vind het altijd errug grappig om te zien hoe het buurmeissie ( kind aan huis) d'r vriendjes en vriendinnetjes meesleept naar de bak en dan precies uit gaat leggen wat het gedrag is van "haar" beesjes.

Als dat er niet zou zijn zou ik wellicht ook overwegen te stoppen; het is een prachtige hobby maar er zijn veel nadelen..

Dat klopt inderdaad zeker wel; ik vind het 't mooist als andere mensen zich vergapen aan de bak en dan voel je toch een soort trots gevoel over je heen komen.

en wat te denken van kennissen die je op dingen in de bak gaan wijzen die jij aaaallaaaaaaaaaang weet haha. Zo van " heeey miranda heb je gezien dat die slak de ramen poetst?" of " heeeey die zeester zit in het zand!!"

Maar toch Robin, denk er nog eens goed over na...koop een nieuw dingetje/ koraaltje weet ik het....en je zult zien dat het genot weer terug komt...

Jeetje Robin,
Dat vind ik toch wel heel erg jammer.
Jouw bak is echt een voorbeeld voor mij, niet in de laatste plaats door jouw kleurijke keuze van vissen.
Echt een plaatje.uitsteeekenduitsteeekenduitsteeekend
Ik hoop ook dat je de smaak weer te pakken krijgt, lekker genieten van die mooie bak man!Powat

Wordt niet gemakkelijker zo :confused:. Ik ga nog even met mezelf in beraad......

Ik ken het gevoel!

vooral als je het gewoon ff niet meer trekt.

Stap terug doen en neem een dagje de tijd om een langs mede aquarianen te gaan, je krijgt weer motivatie.

Heb tot de dag van vandaag dat de grote bak uit ons huis is.

Heb nu een klein 100 liter bakje en ben terug waar ik begon "de basis" en is onderhouds vriendelijk en heb het weer te pakken.

veel succes en wijsheid!

groetjes Arjen

Dat schiet ook nog door mijn hoofd....een wat kleiner formaat misschien...een rsm 250, maar dan wit....

Ik zou geen alles in 1 systeem nemen ;) uit ervaring weet ik dat je de luxe gaat missen die je nu hebt!

heb je er al aan gedacht om je dieren bestand en je techniek zo simpel mogelijk te houden?

aantal mooi vissen, garnalen, krabben etc. paar leuke grote soft koralen in je aquarium,

Het is minder arbeids intensief maar toch ontzettend leuk! en het kan ook nog eens tegen een klein stootje :p;)

Denk geef mezelf weer even een impuls...heb vanmiddag zand en ramen schoongemaakt, wat stenen er uitgehaald om meer ruimte te maken..en het ziet er weer fris uit. Maar.....ik mis toch wel wat felle kleuren....ondanks de zeer mooie vissen. Misschien moet ik er wat meer kleur ingooien om het weer te kunnen waarderen, zo'n zeebak. Zal in de anemonen zitten denk ik...of softkoralen ofzo. Harde koralen vinden mijn keizers beter denk ik.....

Tapijtanemonen inderdaad. De groene die ik heb doet het goed en ze zijn er ook in t rood en blauw...maar waar.....Liefst scoor ik tweedehands maar je komt ze maar weinig tegen, dat wel. Nou ja, ik heb het nog niet helemaal opgegeven Miranda, zo blijkt :o

Back
Bovenaan