Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

hallo Edwin,

kan je in het kort aangeven wat je de afgelopen weken heb gedaan om de bak weer in een betere conditie
te krijgen ?
Er zijn een aantal adviezen gegeven, en ben toch wel een beetje benieuwd of deze hebben geholpen.

Hallo Cor,

het was niet echt dat de bak in slechte conditie verkeerde, het was alleen dat m'n acro's omdonderden. Overige koralen geen last... Het komt er op neer dat ik moet uithuilen en overnieuw kan beginnen wat de acro's betreft. Er staan nu nog 5 soorten in, waarvan een paar kleine stekjes, maar de mooiste en grootste stukken ben ik verloren.
Wel heb ik (maar je doet op een gegeven moment de gekste dingen) de BioKit Reef van Prodibio gekocht en heb ik de diverse ampullen toegevoegd. Ik kan niet zeggen of dit nu iets heeft gescheelt. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Gezien het feit dat er nu geen acro's meer verder afsterven, denk ik dat in ieder geval de het e.e.a. gestabiliseerd is.

Hey Edwin, met mij ook alles prima hoor! die dipjes hebben we allemaal volgens mij...zo kan ik urenlang op het forum en met mn bak bezig zijn en zo maanden ook niet en vraag ik me sterk af waarom ik ook weer een aquarium heb. Ik probeer dan maar weer de uitdaging in iets nieuws te zoeken, al is het maar een stekje, visje of compleet nieuwe bak haha ;) Keep it up topjes

Edwin hoe is het momenteel met je bak?

Edwin hoe is het momenteel met je bak?
Hoi Dennis,
Weinig verandering ten opzichte van de laatste maanden. De bak is stabiel. Groei zit er goed in. Heb nog geen nieuwe acro's aangedurft. Ik zie wel weer dat de rode flap de kop op steekt dus daar zijn we minder blij mee. Ik denk dat ik echt maar eens naar de chemiclean ga grijpen.

Maar weer eens een paar foto's plaatsen:

Bijlagen

• _MG_1775.JPG
    _MG_1775.JPG
    480,5 KB · Weergaven: 13
  • _MG_1767.JPG
    _MG_1767.JPG
    444,5 KB · Weergaven: 12
  • _MG_1803.JPG
    _MG_1803.JPG
    406,8 KB · Weergaven: 16
  • _MG_1756.JPG
    _MG_1756.JPG
    334,2 KB · Weergaven: 12
  • _MG_1779.JPG
    _MG_1779.JPG
    462,2 KB · Weergaven: 14
Taurus zei:
hey Edwin hoe staat het met de bak? hopelijk niet zo stoffig als je dagboek :p hoe is het met de nieuwe visjes, gaat het goed?

Hoi Miranda! Gaat wel goed met de bak. Van de nieuwe dispars heb ik 2 dagen lol gehad. Er is er nog 1 over die doet het leuk. Ja dagboek is idd wat stoffig moet weer even een nieuwe impuls krijgen. Ik realiseer me dat het bijna een jaar geleden is dat ik de laatste koralen kocht.

Nog goed van je flap afgekomen?

En hoe staat het verder?

Hoi Edwin, Come stai?
Heeft die grote gifgroene acro het wel overleefd? Indien niet, dan heb ik eventueel nog wel een grote stek staan; kan je zo komen halen. Komt uiteindelijk toch bij jou vandaan aangezien dit een stek is van het kleine stekje dat ik twee jaar geleden bij jou vandaan heb meegenomen.

Nog bedankt voor jullie reactie Dennis, Hans en Marjan!
De Bak draait nog steeds! Status quo eigenlijk. Het groeit, het splitst, het doet...
Echter de domper van de acro's en daarna de deceptie met de dispars heeft niet bijgedragen aan de animo voor de hobby. Ik hou de bak bij, braaf iedere dag de dagelijkse routine, en om de 2 weken een wissel van 20%, maar de echte zin om weer eens een avond met de camera voor de bak te staan, is er nog steeds niet. Misschien komt het wel omdat ik vind dat er weinig echt moois meer in staat. Het feit dat Marco met de hobby gestopt is, speelt hier ook een rol. Het altijd ff ouwehoeren en filosoferen over de hobby is er niet meer bij.
Ik moet wel zeggen dat ik het contact wat ik hier op het forum had opgebouwd zo af en toe wel mis, en moet dan ook maar weer eens gaan investeren in mijn mede aquarianen.
Fotograferen doe ik overigens nog steeds veel en graag, maar veel minder visjes en koraaltjes. Misschien moet ik gewapend met mijn :biggrin:nieuwe:biggrin: camera maar weer eens wat bakken langs.
Wie weet helpt ut :p

Ah, je bent er gelukkig nog en weer! :biggrin:

Neem de tijd, kom af en toe buurten op het forum en je zit er zo weer tussen en middenin voordat je het weet ;) en ouwehoeren en filosoferen doen ze hier op het forum ook nog steeds, dus misschien kunnen we dan met z'n allen het gemis van Marco wat goedmaken.

Goed weer even iets van je te lezen Edwin!

hey Edwin ik was gewoon blij een update van je te zien in de lijst met nieuwe berichten, alleen wel jammer te lezen dat je momenteel in een dip zit. Helaas (her)kennen we volgens mij deze dipjes allemaal wel, maar het grootste gedeelte komt er gelukkig ook weer uit. Een nieuwe impuls is altijd goed, koop iets bij, ga weer bijlezen op het forum (koop een nieuwe bak :p) of ga inderdaad foto's maken dat helpt ook vast! weet dat ik in ieder geval regelmatig kom kijken hier of er nog veranderingen zijn aan de bak en met mij dus velen kennelijk. Kortom niet opgeven hoor!!

Heey Edwin,goed weer eens een berichtje van je te zien.
Hier in Leiderdorp van harte welkom. Hopelijk kan je het plezier weer gauw terug vinden in jouw prachtige bak en het fotograferen van andere bakken.
Ook de winkel van Marco(seaflower) is een leuk contact punt. We zitten er regelmatig op donderdag of vrijdagavond te koffieleuten.
Misschien kan je weer eens wat mooie foto's plaatsen en laten zien hoe je bak er nu bijstaat.

Mooi Filmpje hoor Edwin; komt toch een redelijk goede kwaliteit uit die Iphone 4...

Verder valt me de bak echt 100% mee; dacht na het lezen van de berichtjes in het afgelopen half jaar dat hij er erger bij zou staan. Inderdaad wat weinig acro's waar jij altijd gek op was maar dat is aan te vullen. Je vissen zijn rond en gezond zo te zien dus alle basiselementen zijn er om er weer een topbak van te maken!​

Back
Bovenaan