Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

Gaat goed daar Edwin , was de mijne maar al weer zover . maar dat komt nog wel.

Grt, Marco

Komt wel goed, jou kennende. Ik wil binnenkort ff langskomen om de bak live te bewonderen.

Hey Edwin, mn harlekijn doet het nog goed hoor, heb toch de stap gewaagd en vandaag zit hij al een week in mn bak ;) Hij is wel een beetje lui en gaat niet echt op zoek naar ganzevoetjes..met als gevolg dat ik m met de tang ganzevoetjes voer en dus in een vicieuze cirkel beland :S Maarrr wat ik eigenlijk wou vragen, wil je eens een overzichtsfoto plaatsen? Vind die van bovenaf ook erg mooi!!! Heb trouwens zelf ook weer wat foto's geplaatst maar tis niet veel nieuws om te zien hoor ;)

Groetjes *uw trouwe lezeres*

Voor een trouwe lezeres ga ik mijn best doen ;). Heb net een zeer enerverende week achter de rug met giga contrasten waardoor het animo voor de bak even helemaal weg was. Ik zal vanavond proberen het toestel in stelling te brengen om een overzichtje te maken.

Nog vergeten te vermelden; gisteren tijdens de verjaardag van mijn dochter, besloot mijn citroen lipvis zich onder de visite te mengen :rolleyes:. Met een enorme sprong van zeker 3 meter belande hij op de grond bij de gangdeur. Op deze plek zaten 2 minuten eerder een paar kleintjes te spelen. Door razend snel handelen kon ik voorkomen dat het dier vertrapt werd. Snel met een ansichtkaart het dier van de grond opgewipt en terug in de bak gedaan.
Je snapt natuurlijk de hilariteit onder de visite....:biggrin:

Hey Edwin,

Je bak ziet er nog steeds top uit! Ben ook benieuwd naar een overzichts foto.
Heeft je lipvis nog last van zijn sprong?

Groetjes,
Jan

Enkele nachtfoto's onder enkel LED verlichting:

Bijlagen

• Image_0977.JPG
    Image_0977.JPG
    367,1 KB · Weergaven: 2
  • Image_0980.JPG
    Image_0980.JPG
    358,1 KB · Weergaven: 3
  • Image_0981.JPG
    Image_0981.JPG
    632,8 KB · Weergaven: 3
  • Image_0976.JPG
    Image_0976.JPG
    397,1 KB · Weergaven: 4
Het zijn 3 verschillende Marco. Een groene A. humilis, een paarse A. valida en één waarvan ik de naam niet weet, maar lijkt een beetje op die acro die jij voor je verbouwing op de bodem had staan. Stukje komt wel goed.

Vanavond flink bezig geweest met het maken van stekken. Om te voorkomen dat sommige koralen door anderen overwoekerd worden, was stekken en rooien noodzakelijk geworden.
Van de plaatvormige monti's moet ik nog stekken breken, maar hier moet ik ook het meeste van kwijt. Ik ben ook aan het rooien geweest in mijn florida oren bed. Deze laten flink wat netelgiffen los nu. Alles staat te slijmen en mijn handen pleuren er zowat af...
Je moet wat over hebben voor de hobby :rolleyes:.

Gisteravond met het maken van stekken, kwam mijn paarse stylo los van zijn plek. Niets aan de hand. Gewoon even opnieuw fixeren. Pompjes uit, dotje lijm onder het koraal en even uit laten harden, vervolgens pompjes weer aan. Zo gezegd zo gedaan. Expres wat langer gewacht met het aanzetten van de streamers. Kom ik vanochtend om half zeven beneden, ligt de stylo tussen de florida oren.....:mad::mad:. Snel voor vertrek stylo op de bodem gezet. Vanavond de schade opgenomen. Helaas toch een paar dode plekken in het koraal :mad::mad: Net klaar met opnieuw plakken. Duimen dat ie nu wel blijft staan. Dit zijn van die momenten..........

inderdaad jammer maar stylo`s zijn erg sterk,gewoon weg knippen en binnen een paar maanden zie je er niks meer van,mooie nachtfoto`s trouwens:)

Mooie foto's Ed :cool: :) !! Heb je ook un stekkebakkie staan?!

@Luc: bedankt voor het compliment. Het is weer eens wat anders zo in het donker. Die stylo komt wel weer goed, maar het blijft zonde...

@Miranda: ach wat is in de buurt. Klein uurtje rijden valt toch wel mee ;)

@Manuel: jij ook bedankt! Heb wel een tweede bak staan die ooit bedoelt was als stekkenbak, maar dat lijkt nog nergens op. Het enige wat ik daar in leven hou zijn de softies. Staat dan ook vol met oren en xenia... Techniek is denk ik niet toereikend.

Vanavond nog even flink in de bak bezig geweest. Hier en daar wat aan het snoeien geweest en begonnen wat koralen te verplaatsen. Tuinieren met koraal ;). Het een en ander stond niet naar mijn zin. Zo had ik bijvoorbeeld 3 verschillende pocci's op een rijtje staan. Op zich wel leuk maar weinig contrast in kleur en vooral vorm. Heb er nu 2 op een andere plek gezet. Nu maar hopen dat ik goed gelijmd heb :o.
Ook besloten om de groene formosa uit mijn bak te gaan halen, simpel weg omdat ik niet veel met het koraal heb. Ik zal waarschijnlijk wel een stukje laten staan, maar de grote gaat eruit.
De komende tijd zal ik een aantal van dit soort ingrepen doen, om mijn bak meer naar mijn zin te maken.

Back
Bovenaan