Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

Corne en Willemijn zei:
Hey Edwin, wat een prachtige bak joh:D
Doet de Acro het nog goed? We moeten snel maar is langskomen!!!
Heel veel succes het ziet er echt mooi uit!
Groetjes Willemijn
Hoi Willemijn,

Dank je voor het compliment :). Ik ben zelf nog lang niet tevreden over mijn opbouw, en ook over de kleuren van mijn koralen bak ben ik nog niet tevreden.
De Acro groeit goed, maar volgens mij is ie anders van kleur dan toen ik hem bij jullie haalde. De groeipunten zijn wel mooi licht-blauw. Maar de groene kleur die het volgens mij had, is nog maar héél licht aanwezig. Hij neigt een beetje naar bruin/roze.
Jullie zijn altijd welkom! stuur maar eens een pb-tje om af te spreken.
Ik ben overigens ook wel benieuwd naar jullie bak na de verbouwing :D.
Die gibbesis zijn echt leuk :goed: .

Stefan Aa zei:
Edwin maar heb jij die annemoonvissen eerder of later erin gedaan dan de Juffers
Hoi Stefan, de groene juffers zijn er eerder in gegaan dan de ocellaris-jes. Geen enkel probleem met deze visjes. Volgens mij is de Chromis Viridis een soort die compatibel zijn met de meeste medebewoners.

De groei in beeld

Ik ben vanavond nog eens door mijn foto's heen gegaan. Ik moet zeggen dat de groei er wel inzit. Zie foto's:

Bijlagen

• groei-01.jpg
    groei-01.jpg
    134 KB · Weergaven: 23
  • groei-02.jpg
    groei-02.jpg
    64,6 KB · Weergaven: 31
  • groei-03.jpg
    groei-03.jpg
    76,4 KB · Weergaven: 27
Hé Lennert!

Grappig... ik ben zelf nogal kritisch over mijn kleuren. Ben nog lang niet tevreden. Ik zat laatst nog te mopperen dat m'n kleuren terug aan het lopen zijn.
V.w.b. de stekken, hoe graag ik ook zou willen, ben bang dat dat er op korte termijn nog niet in zit. (tenzij je geïnteresseerd ben in Xenia :D ).
Ik kan niet wachten totdat ik ook stekken kan aanbieden. Wordt de hobby ineens een heel stuk betaalbaarder. Maar je staat zeker bovenaan de lijst. Altijd makkelijk iemand in de buurt waarmee je kan uitwisselen.
V.w.b. langskomen kan altijd wat mij betreft. Stuur maar een PB als je af wil spreken.
Groet.

De groei zit er idd goed in Erik.......TOP :goed: !! Mvg Manuel!!

Enige tijd geleden ontdekte ik op mijn steen met baliepoliepen een andere soort poliepen. Ik heb vandaag eens de moeite genomen om deze eens te fotograferen. Toch wel weer een leuk kadootje zo :D.
Ik loop al enige tijd met de gedachte om deze groene poliepen tussen de balies vandaan te halen. Ik weet niet of dit echt nodig is en hoe ik dit aan zou pakken. Iemand tips/suggesties?

Bijlagen

• PICT2451.JPG
    PICT2451.JPG
    686,2 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Toch nog iets nieuws te melden. Zo juist heeft m'n kleine heremiet besloten te verhuizen naar een nieuwe woning. Enige tijd geleden een (veel) grotere schelp in de bak gelegd voor het geval dat, en vandaag is het dan zo ver. Helaas heb ik dit niet kunnen vastleggen op de gevoelige plaat...

Nog een kadootje.
De stek in RE#128 die ik gemaakt had van mijn bruine spijkerpoliepen met groen hart, blijkt ook uit twee soorten te bestaan. Een aantal zijn inderdaad van het moederdier, maar het betreft ook een ander soort Zoanthus. Zo bezit ik inmiddels meer soorten dan dat ik aangeschaft heb :D. Deze Zoanthus hebben een klein blauw hartje, groen daar om heen, bruin en geel daar om heen (goed zichtbaar onder alleen blauwlicht), en uiteindelijk een bruine rand. Ze verschillen dusdanig van het moederdier dat het wel om een ander soort moet gaan.

Bijlagen

• PICT2408.JPG
    PICT2408.JPG
    546,7 KB · Weergaven: 18
Edwin.Dekker zei:
Toch nog iets nieuws te melden. Zo juist heeft m'n kleine heremiet besloten te verhuizen naar een nieuwe woning. Enige tijd geleden een (veel) grotere schelp in de bak gelegd voor het geval dat, en vandaag is het dan zo ver. Helaas heb ik dit niet kunnen vastleggen op de gevoelige plaat...
mijne zijn laatst een UUR bezig geweest een schelp te onderzoeken dus ik als een halve een uur met mn neus tegen het glas zo van nu komt t ... wat denk je... uur later...hij draait om EN LOOPT WEG!! nah hoezo verwend! btw mijn picasso is gisteravond toch wat in de stip geschoten maar ik onthoud maar wat jij zei..dat je maar naar die van jou hoeft te kijken en hij heeft het haha dus ik ga er maar vanuit dat het weggaat ;)

Vandaag twee nieuwe bewoners wezen halen voor de bak, en wel twee strombus slakken. Deze gaan dienst doen samen met de zeester als bodem opruimers. Ook nog een steen met oortjes meegenomen.
Ik ga morgen weer een waterwissel doen, water staat al lekker te rijpen :D . Overigens vindt ik dat het Tropic Marine Pro Reef zout moeilijker oplost dan Reef Crystals. Maar dat kan aan mij liggen.

Bijlagen

• PICT2493.JPG
    PICT2493.JPG
    520,3 KB · Weergaven: 15
  • PICT2494.JPG
    PICT2494.JPG
    688,4 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Nog even wat foto's van een recent aangeschafte kokerworm en een mooie Acro-stek die ik gisteren bij Marco-W heb opgehaald.

Bijlagen

• PICT2512.JPG
    PICT2512.JPG
    575,1 KB · Weergaven: 40
  • PICT2519.JPG
    PICT2519.JPG
    733,6 KB · Weergaven: 20
  • PICT2523-1.JPG
    PICT2523-1.JPG
    605,1 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Gisterenavond bij Jasper geweest en nieuwe stekken gehaald. Hij had er een paar staan :eek:. Mooie grote stekken tegen hele vriendelijke prijs :goed:. Erg blij mee. Hierbij de foto's:

Bijlagen

• PICT2540.JPG
    PICT2540.JPG
    574,1 KB · Weergaven: 21
  • PICT2540-1.JPG
    PICT2540-1.JPG
    512,4 KB · Weergaven: 29
  • PICT2544.JPG
    PICT2544.JPG
    546,4 KB · Weergaven: 26
marco-w zei:
Mooi edwin !!!:goed: Leuke stekken ;)

Groet marco
Hoi Marco. Wederom een leuke uitbreiding van mijn koralen bestand toch!

Ten slotte nog even de waterwaardes van vandaag:

NO²: 0
NO³: 2,5
PO4: 0,03
pH: 8,1
KH: 8
CA: 450
MG: 1470
Zout: 1025
SI: 0
Tijdstip: 17:30

Laatst bewerkt: