Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

Gefeliciteerd Edwin :) !! Mooi kado die acro.....en die tepelanemoon zou ik maar laten staan nu :goed: !! mvg Manuel!!

Gefeliciteerd! Met je verjaardag en de verhuizing van de ocellarisen!

Fraaie bak trouwens:goed:

Dank je Manuel! Ik ga het inderdaad voorlopig nog even aankijken met de anemoon. Ze hebben er beide ingezeten vandaag, maar momenteel hangen ze weer op hun oude vertrouwde plekje...
Ik zag in je dagboek dat je ook weer flink bezig ben geweest. Wellicht morgen de nieuwe bak binnen. Ik zal duimen voor je! Ik weet zeker dat het weer een TOP bak wordt. Als ie eenmaal draait zou ik graag eens bij je komen kijken.

Blom zei:
Gefeliciteerd! Met je verjaardag en de verhuizing van de ocellarisen!

Fraaie bak trouwens:goed:
Dank je! Jij bent ook goed bezig. Ik wou dat ik de ruimte had, dan had ik mezelf een grotere bak cadeau gedaan.

Edwin.Dekker zei:
Dank je! Jij bent ook goed bezig. Ik wou dat ik de ruimte had, dan had ik mezelf een grotere bak cadeau gedaan.
Hoe raad je het, dat was mijn cadeautje aan mezelf voor mijn 36'ste! :D

Marc

Altijd welkom Edwin ;) !! Als ik eens in de buurt ben kom ik ook eens bij jou un kijkje nemen!! mvg Manuel!!
Edwin.Dekker zei:
Dank je Manuel! Ik ga het inderdaad voorlopig nog even aankijken met de anemoon. Ze hebben er beide ingezeten vandaag, maar momenteel hangen ze weer op hun oude vertrouwde plekje...
Ik zag in je dagboek dat je ook weer flink bezig ben geweest. Wellicht morgen de nieuwe bak binnen. Ik zal duimen voor je! Ik weet zeker dat het weer een TOP bak wordt. Als ie eenmaal draait zou ik graag eens bij je komen kijken.

Blom zei:
Hoe raad je het, dat was mijn cadeautje aan mezelf voor mijn 36'ste! :D

Marc
Hihi... :D :D Je moet jezelf zo af en toe eens verwennen hè.

manuel69 zei:
Altijd welkom Edwin ;) !! Als ik eens in de buurt ben kom ik ook eens bij jou un kijkje nemen!! mvg Manuel!!
De koffie staat hier altijd klaar Manuel, en als je van Grolsch of Hoegaarden houdt, dan het bier ook.

marco-w zei:
Edwin , mooie loricula :goed: !!! Ben benieuwd naar weer eens een overzichtje:) !!!

Groet marco
Hoi Marco,

Ik zal vandaag eens proberen een overzicht plaatje te schieten. Ik moet zeggen dat ik nog steeds een beetje aan het tobben ben met de Canon. Hij doet niet wat ik wil..... Dat ging me met de Minolta stukken beter af. Misschien dat ik er nog een ander objectief bij koop. Ik heb mijn oog laten vallen op een Sigma 17-70 mm lens met wederom een macro functie. Die 70-300 die ik nu heb is net ff te en met het standaard objectief kom je ook niet uit de voeten.
Zo houden we wat te wensen over :D.

Ten slotte nog even een update op mijn dagboek.
Enige tijd geleden besloot ik de drie balletjes Valonia die in mijn bak zaten, voorzichtig te verwijderen, omdat het allemaal netjes moet zijn...:o Je raad het al; nummer 1 en 2 zonder problemen te verwijderen, nummer 3 wou echter niet. Na enige tijd klooien, Lek! Voor de drie Valonia heb ik er nu 20 terug gekregen. I AM NOT AMUSED :mad: ! Wijze les voor de volgende: Lekker laten zitten! Ik weet dat; je voorzichtig moet zijn, je beter kan proberen ze te verwijderen door af te hevelen etc. maar ondanks al deze kennis, gaat het toch een keer mis...

Verder draait de bak nog steeds goed. Koralen groeien goed, geen uitval gehad bij de vissen of andere lagere dieren. Ik overweeg zelfs al een aantal koralen te stekken. De Xenia begint aardig te woekeren. Het duikt nu op willekeurige plaatsen op. Ook wil ik van één of twee leders afscheid nemen omdat ze te groot worden voor mijn bak. Daarnaast denk ik er aan een bol met spijkerpoliepen (palythoa) weg te doen. Ik zal het e.e.a. binnenkort aanbieden op het forum.

Edwin.Dekker zei:
(palythoa) weg te doen. Ik zal het e.e.a. binnenkort aanbieden op het forum.
Houdoe en bedankt wordt het dan als je langs bent geweest he Edwin :p

maarre goed advies haha heb hetzelfde gehad, zo voorzichtig en dan toch ineens ploep...kaduuk. Leken die mijn aquarium zien vinden die bolletjes die hier en daar soms opduiken wel schattig dus ach...wat is lelijk ;)

Vanmiddag nog een Acro wezen halen :D. Inclusief symbiose krabbetje. Ik had dus wat te plakken vanavond. Zie foto's:

Bijlagen

• IMG_3316.JPG
    IMG_3316.JPG
    360,6 KB · Weergaven: 16
  • IMG_3308-1.JPG
    IMG_3308-1.JPG
    255,2 KB · Weergaven: 16
  • IMG_3320.JPG
    IMG_3320.JPG
    231,3 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Nog maar weer eens wat fotokes:

Bijlagen

• IMG_2801.JPG
    IMG_2801.JPG
    374,9 KB · Weergaven: 14
  • Img_3152.jpg
    Img_3152.jpg
    251,3 KB · Weergaven: 15
  • IMG_3123.JPG
    IMG_3123.JPG
    483,8 KB · Weergaven: 17
  • IMG_2775.JPG
    IMG_2775.JPG
    271,5 KB · Weergaven: 14
  • IMG_3231-1.JPG
    IMG_3231-1.JPG
    258,7 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Anton - AVO zei:
Begint toch goed te lukken hoor Ed, ziet er goed uit, mooie crootjes;) :)
Dank je, maar we zijn er nog lang niet. Zeg Anton, ken je deze nog :D ?
Dit is een stek van jouw die ik op 29-12 (Natas d'r verjaardag) bij je hebt wezen halen.

Bijlagen

• IMG_2944.JPG
    IMG_2944.JPG
    282,1 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Das niet slecht voor een 5maanden;) was er ook niet bang voor dat je het niet in de vingers zou krijgen:D
Edwin.Dekker zei:
Dank je Anton, maar we zijn er nog lang niet. Zeg Anton, ken je deze nog :D ?
Dit is een stek van jouw die ik op 29-12 (Natas d'r verjaardag) bij je hebt wezen halen.

Taurus zei:
wow wat een mooie closeups, hoe doe je dat!? ik krijg mn krab niet eens closeup whaha
Men neme:
  • een redelijk tot goede camera; in dit geval een Canon EOS 350D
  • een statief; iedere beweging zorg er voor zeker bij macro opnames dat je foto onscherp wordt.
  • vooral niet flitsen; de kleuren tonen niet mooi en de flits is te zien op de foto.
  • camera voorzien van een macro-lens of op macro stand; Canon EFS 60 mm Macro lens
  • zo dicht als maar mogelijk is op het glas de foto maken.
  • veel geduld en veel foto's maken (zit er altijd wel één bij die toonbaar is).

Ten slotte nog een recente overzichtsfoto. Op deze foto kan je duidelijk zien dat ik de stromingspompen heb verplaatst. Ik was niet tevreden met hoe ze hingen en weggestopt zaten achter de stenen. Hierdoor werd ik o.a. beperkt in het plaatsen van koralen i.v.m. te directe stroming. Het is minder fraai, die techniek in het zicht, maar voorlopig laat ik het zo.

Bijlagen

• IMG_3268.JPG
    IMG_3268.JPG
    376,9 KB · Weergaven: 97
Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan