U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Anton,Anton - AVO zei:KH bepaling indien de verwachting hoog is .
Stel de test schrijft voor dat je 2ml aquariumwater moet gebruiken;
Dan neem je 1 ml aquariumwater en 1ml Osmosewater;
Doe vervolgens de test zoals je hem altijd doet.
De uitkomst die je nu krijgt kun je maal 2 doen , en dat is dan de waarde.
Meet vooraf even ofdat de KH van Osmosewater 0 is .
En secuur werken met de verdeling aquawater en Osmosewater.
Indien je 1/3 aquaw gebruikt en 2/3 osmose, is de uitkomst maal 3
etc etc etc etc.
Dit kun je dus ook doen met het meten van de CA die uit je reactor komt.
Probeer het voor jezelf positief uit te leggen.Edwin.Dekker zei:Vanavond naast het tobben met me kalkreactor![]()
V.w.b. het meten heb ik het nu wel onder controle. Mijn KH is alleen véééél te hoog. Ik geloof dat ik nu eindelijk de oorzaak gevonden heb. De reaktor stond verkeerd. Ik wou perse de PH in mijn reaktor omlaag krijgen naar laag in de 6 maar dit resulteerde kennelijk in te veel overdruk waardoor het water ook niet lekker uit de reaktor liep. Ik heb nu de dosering CO² aangepast en het lijkt erop dat de uitstroom in iedergeval weer constant is. Zie http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?t=33804 post 13.Anton - AVO zei:Probeer het voor jezelf positief uit te leggen.
Je bent niet aan het tobben, je zit in een stukje leer proces.
Je bent dus aan het ontdekken
Is DIT nu onder controle?
Niet? Het groeit uit een rozige korst en er komen dus kleine poliepjes uit. Enig idee wat het dan kan zijn?manuel69 zei:Mooie foto's Edwin :goed: !! Alleen foto2 is volgens mij geen apenhaar![]()
!! mvg Manuel!!
OK thanx. Die sinularia is tot op heden nog steeds witmanuel69 zei:Is un clavularia soort!! Die witte sinularia foto's # 105 is super :goed: !! Is die nog zo wit of gaat die al anders kleuren?! Mvg Manuel!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.