Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

Ten slotte nog deze:
  • Foto 1: Hamertjeskoraal (stek van Anton);
  • Foto 2: de nu al veel te grote tepelanemoon (met/zonder tepels :D);
  • Foto 3: mijn groene sterpoliep helemaal terug van weggeweest.

Bijlagen

• PICT1797.JPG
    PICT1797.JPG
    167 KB · Weergaven: 27
  • PICT1807.JPG
    PICT1807.JPG
    173,7 KB · Weergaven: 26
  • PICT1789.JPG
    PICT1789.JPG
    189,8 KB · Weergaven: 34
:D Dankzei jou ga ik mijn 60 liter zoetwaterbakje (dat ik eigenlijk weg wou doen) dit weekend ombouwen tot een Nano reef :D

Prachtige bak heb je daar, ik blijf dit dagboek zeker volgen :goed:

Groetjes Kevin

KH test reactorwater

Anton - AVO zei:
KH bepaling indien de verwachting hoog is .

Stel de test schrijft voor dat je 2ml aquariumwater moet gebruiken;
Dan neem je 1 ml aquariumwater en 1ml Osmosewater;
Doe vervolgens de test zoals je hem altijd doet.
De uitkomst die je nu krijgt kun je maal 2 doen , en dat is dan de waarde.

Meet vooraf even ofdat de KH van Osmosewater 0 is .
En secuur werken met de verdeling aquawater en Osmosewater.

Indien je 1/3 aquaw gebruikt en 2/3 osmose, is de uitkomst maal 3
etc etc etc etc.

Dit kun je dus ook doen met het meten van de CA die uit je reactor komt.
Anton,

Ik ben al een poosje aan het puzzelen met het bovenstaande maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb het met 2 ml reactorwater en 2 ml osmose water geprobeert en zojuist ook met 1,3 ml reactorwater en 2,6 ml osmose water maar er treed geen verkleuring op. Nu kan ik nog wel van 1/3 vs 2/3 naar 1/4 vs 3/4 gaan, maar op 1/3 zou het albetekenen dat mijn KH ver boven de 48 zou liggen. Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Dus ik doe iets niet goed of de werkwijze gaat met mijn testset niet op. Ik gebruik de KH/Alk test van Salifert = 4 ml + 2 druppels KH-indicatie vloeistof en vervolgens het KH-reagens druppelsgewijs doseren met de 1 ml spuit. Ik kom er even niet uit.
Iemand nog suggesties?

Nog even een korte update.

Als nachtverlichting heb ik van Hydor een blauwe Aqua Color set gekocht. Zie deze link. Deze 4-leds verlichting is eenvoudig te monteren en is geschikt voor zowel Emers als Submers gebruik. Mooi lang snoer eraan dus prima te gebruiken. Geeft mooi helder gebundeld licht. Last but not least de prijs is ook schappelijk, ik heb er zo rond de 20 euro voor betaald.

Laatst bewerkt:
Vanavond naast het tobben met me kalkreactor :mad: , eens getracht een fatsoenlijke foto te maken met alleen T5. Was me nog niet eerder gelukt. Oordeel zelf ;); may I have your votes please....:D

Hierbij het resultaat:

Bijlagen

• PICT1903.JPG
    PICT1903.JPG
    127,5 KB · Weergaven: 38
Heel mooi Edwin, zo zie je waar je het voor doet, prachtig!

Edwin.Dekker zei:
Vanavond naast het tobben met me kalkreactor :mad:
Probeer het voor jezelf positief uit te leggen.

Je bent niet aan het tobben, je zit in een stukje leer proces.

Je bent dus aan het ontdekken;)

Is DIT nu onder controle?

Anton - AVO zei:
Probeer het voor jezelf positief uit te leggen.

Je bent niet aan het tobben, je zit in een stukje leer proces.

Je bent dus aan het ontdekken;)

Is DIT nu onder controle?
V.w.b. het meten heb ik het nu wel onder controle. Mijn KH is alleen véééél te hoog. Ik geloof dat ik nu eindelijk de oorzaak gevonden heb. De reaktor stond verkeerd. Ik wou perse de PH in mijn reaktor omlaag krijgen naar laag in de 6 maar dit resulteerde kennelijk in te veel overdruk waardoor het water ook niet lekker uit de reaktor liep. Ik heb nu de dosering CO² aangepast en het lijkt erop dat de uitstroom in iedergeval weer constant is. Zie http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?t=33804 post 13.

Laatst bewerkt:
Mijn nieuwe aanwinst

Ik ben dinsdag weer even bij Seven Seas geweest en kon het niet laten om weer eens wat mee te nemen :D . Ik heb deze steen meegenomen omdat de groene kleur van deze buttons voor wat meer variatie zorgt in mijn bak.
Mijn nieuwe aanwinst (macro opname volgt nog):

Bijlagen

• PICT1917-1.JPG
    PICT1917-1.JPG
    118,8 KB · Weergaven: 32
Nog even wat foto's:

• Foto 1: Kalkalgen beginnen lekker te groeien;
  • Foto 2: een klein plukje Apehaar wat al op de steen zat begint ook lekker te groeien.

Bijlagen

• PICT2005.JPG
    PICT2005.JPG
    130,2 KB · Weergaven: 33
  • PICT2006.JPG
    PICT2006.JPG
    123,2 KB · Weergaven: 26
Mooie foto's Edwin :goed: !! Alleen foto2 is volgens mij geen apenhaar :confused: :D !! mvg Manuel!!

En nog een aantal:
  • Foto 1: witte pompende Xenia;
  • Foto 2: een van mijn mooie oortjes;
  • Foto 3: Bowser in zijn nieuwe pak :D (blauwpoot is net verveld).

Bijlagen

• PICT1966.JPG
    PICT1966.JPG
    126,6 KB · Weergaven: 113
  • PICT1973.JPG
    PICT1973.JPG
    157,1 KB · Weergaven: 21
  • PICT1960.JPG
    PICT1960.JPG
    112,5 KB · Weergaven: 25
manuel69 zei:
Mooie foto's Edwin :goed: !! Alleen foto2 is volgens mij geen apenhaar :confused: :D !! mvg Manuel!!
Niet? Het groeit uit een rozige korst en er komen dus kleine poliepjes uit. Enig idee wat het dan kan zijn?

Is un clavularia soort ;) !! Die witte sinularia foto's # 105 is super :goed: !! Is die nog zo wit of gaat die al anders kleuren?! Mvg Manuel!!

manuel69 zei:
Is un clavularia soort ;) !! Die witte sinularia foto's # 105 is super :goed: !! Is die nog zo wit of gaat die al anders kleuren?! Mvg Manuel!!
OK thanx. Die sinularia is tot op heden nog steeds wit :D. Heb hem wel een ander plekkie moeten geven omdat mijn tepel-anemoon hem bleef tergen...:mad:. Dat ding blijft echt groeien, en me anemoon-visjes kijken er niet naar om. Wellicht dat ik hem weg doe.

Back
Bovenaan