Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

manuel69 zei:
Is un clavularia soort ;) !! Die witte sinularia foto's # 105 is super :goed: !! Is die nog zo wit of gaat die al anders kleuren?! Mvg Manuel!!
Leeft een clavularia soort niet altijd in een kokertje dan?

Bij mijn weten niet altijd!! je hebt meerdere families..... ,clavulariinae,sarcodictyiinae,telestinae enpseudocladochoninae :eek: !! de groene sterpoliep clavularia viridis is ook korstvormig!! Wat de rode tepelanamoon betreft zie ik steeds vaker dat ze bij particulieren bieden aan terecht komen en dat zal niet voor niets zijn,al ken ik ook bakken waar ze veel ruimte hebben en op hun plaats blijven staan.....als de visjes er dan dankbaar gebruik van maken is dat natuurlijk helemaal geweldig!! Je bak wordt steeds mooier :goed: je kunt er trots op zijn ;) !! mvg Manuel!!

manuel69 zei:
Bij mijn weten niet altijd!! je hebt meerdere families..... ,clavulariinae,sarcodictyiinae,telestinae enpseudocladochoninae :eek: !! de groene sterpoliep clavularia viridis is ook korstvormig!! Wat de rode tepelanamoon betreft zie ik steeds vaker dat ze bij particulieren bieden aan terecht komen en dat zal niet voor niets zijn,al ken ik ook bakken waar ze veel ruimte hebben en op hun plaats blijven staan.....als de visjes er dan dankbaar gebruik van maken is dat natuurlijk helemaal geweldig!! Je bak wordt steeds mooier :goed: je kunt er trots op zijn ;) !! mvg Manuel!!
Zo, wat een namen :confused:...
Mijn tepelanemoon blijft wel op zijn stekkie, maar hij neemt wel heel véél plek in beslag (totdat de HQI uitgaat :D). Alles wat in zijn buurt staat wordt ongewenst betast...
V.w.b. de groene sterpoliep die heb je dan ook weer in allerlei soorten zeker? De mijne leeft namelijk in een paars kokertje... Zie: http://www.zeewaterforum.info/forums/showpost.php?p=318476&postcount=58
Dank je voor het compliment maar wat een schitterende bak heb jij daar zeg. Ik heb al eens eerder in je dagboek zitten neuzen. Schitterend die diepte in je bak. Mijn complimenten. Ik heb nog een lange weg te gaan :o. Hoe is't met de Tuka's?

Laatst bewerkt:
Dankje Edwin,met de tuka's gaat het goed 10 van de 14 eten nu die andere nog dus niet tevroeg juichen!! Kheb deze bijna vanuit het vliegtuig gekocht dus aten nog niet......maar daar is ook de prijs naar dan :D !! Ja er zijn veel subfamilies maar zal je de namen besparen.....en mezelf ook:D mvgManuel!!
Edwin.Dekker zei:
Zo, wat een namen :confused:...
Mijn tepelanemoon blijft wel op zijn stekkie, maar hij neemt wel heel véél plek in beslag (totdat de HQI uitgaat :D). Alles wat in zijn buurt staat wordt ongewenst betast...
V.w.b. de groene sterpoliep die heb je dan ook weer in allerlei soorten zeker? De mijne leeft namelijk in een paars kokertje... Zie: http://www.zeewaterforum.org/forums/showpost.php?p=318476&postcount=58
Dank je voor het compliment maar wat een schitterende bak heb jij daar zeg. Ik heb al eens eerder in je dagboek zitten neuzen. Schitterend die diepte in je bak. Mijn complimenten. Ik heb nog een lange weg te gaan :o. Hoe is't met de Tuka's?

manuel69 zei:
Dankje Edwin,met de tuka's gaat het goed 10 van de 14 eten nu die andere nog dus niet tevroeg juichen!! Kheb deze bijna vanuit het vliegtuig gekocht dus aten nog niet......maar daar is ook de prijs naar dan :D !! Ja er zijn veel subfamilies maar zal je de namen besparen.....en mezelf ook:D mvgManuel!!
Hoe gaat dat in zijn werk; vissen uit het vliegtuig kopen? Heb wel een keer vis gekregen in het vliegtuig. Dat was een vlucht van Penang naar Tokio en ze noemde het ontbijt :D . Can I have the continental breakfast please......;)

Kzat in dat zelfde vliegtuig denk....kzei doe mij de vis maar rauw en voor ik het wist zat ik met un zak anthiassen op mn schoot :D !!

manuel69 zei:
Kzat in dat zelfde vliegtuig denk....kzei doe mij de vis maar rauw en voor ik het wist zat ik met un zak anthiassen op mn schoot :D !!
Haha. Had ik het maar geweten..... :D Hadden we in iedergeval gesprekstof gehad ;) .

Nog even een kleine update van mijn dagboekje. Heb net van bovenaf nog wat foto's genomen. O.a. van de stek die ik genomen had van mijn bruin-groene buttons (zie post #75). Deze is door mijn heremiet een beetje van zijn plaats gehaald en wat meer uit het zicht geraakt. En ik moet zeggen ik ben aangenaam verrast. Voor het maken van de foto's heb ik de stroming even uitgezet en van bovenaf gefotografeerd. De stek ziet er echt goed uit :goed: ! Doordat de stek hoger in mijn bak staat en direct onder de HQI zijn zeker beter van kleur dan het moederdier. Er zit veel meer groen in. Wellicht dat ik het moeder dier ook ga verplaatsen.
  • de groen bruine button;
  • paarse Montipora;
  • oranje Montipora plaat.

Bijlagen

• PICT2026.JPG
    PICT2026.JPG
    113,5 KB · Weergaven: 18
  • PICT2036.jpg
    PICT2036.jpg
    179,4 KB · Weergaven: 19
  • PICT2038.JPG
    PICT2038.JPG
    125,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Taurus zei:
maar als ik jouw bak zo zie...heb ik nog een heeele lange weg te gaan ;)
super hoor!!
Hoi Miranda,

Valt wel mee hoor, over een maand of 2 staat die van jouw er ook zo bij :D. Let maar op.

Weer een schitterend nieuw dier gekocht!

Ik ben zojuist na mijn werk langs Seven Seas gereden. Heb nieuw zout meegenomen en wel Tropic Marin Pro Reef. Hier heb ik veel goeds over gelezen. Ik gebruik nu Reef Crystals en stond in dubio om dit wederom mee te nemen. Toch maar Pro Reef meegenomen omdat dit beter zou zijn. Ik ben benieuwd en hoop dat ik geen problemen ondervindt bij het overstappen. Graag hoor ik ervaringen en meningen over dit zout.

Tevens nog een koraaltje meegenomen :D had deze al even op het oog. Nu uiteindelijk maar meegenomen. Een Aardbeien koraal. Wat een schitterend dier. In de winkel stond het dier nog helemaal gesloten. Na een half uurtje in de bak stond het dier al lekker open. Heb hem inmiddels ook al gevoerd met Red Plankton.
Echt een schitterend dier.

Bijlagen

• PICT2043.JPG
    PICT2043.JPG
    260,7 KB · Weergaven: 72
  • PICT2045.JPG
    PICT2045.JPG
    249,5 KB · Weergaven: 17
Taurus zei:
hijs inderdaad heel knap ;) leuk dat je net zo enthousiast kan zijn over je aankoop als ik haha. Anderen verklaren me altijd voor gek, fijn om hier op het forum medestanders te vinden :D
:D

Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag bij Marco-W geweest en heb zijn bak van dichtbij mogen bewonderen. Heel fraai!!! Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid. Ik ging voor 1 stek Montipora plaat en kwam er met 6 terug :D.
Nieuwe aanwinsten zijn o.a. een licht groene sterpoliep, Acropora stek, buttons, Montipora-plaat, Hystrix en nog één waarvan ik de naam niet meer weet (help me even Marco :o). Foto's volgen.

Edwin , die laatste was een pavona cactus . Dat is een aflegger van Tanne :) en stond bij mij te netelen tegen een ander dier , ik heb hem iets kleiner gemaakt en de stek aan jouw gegeven !!:goed:

Een heel dankbaar steenkoraal wat op een cactus lijkt :D ..

Veel plezier met de stekken !!!

groet marco

Edwin.Dekker zei:
Nog even een kleine aanvulling van mijn dagboek.
Mijn dieren in volgorde van opkomst:

2 .... ..... - Turbo slakken (ik weet de latijnse naam niet :o )
Iemand die hier de latijnse naam van weet?

marco-w zei:
Edwin , die laatste was een pavona cactus . Dat is een aflegger van Tanne :) en stond bij mij te netelen tegen een ander dier , ik heb hem iets kleiner gemaakt en de stek aan jouw gegeven !!:goed:

Een heel dankbaar steenkoraal wat op een cactus lijkt :D ..

Veel plezier met de stekken !!!

groet marco
Ok dank je! Zal binnenkort nog wel wat foto's plaatsen.

Er is gisteren weer een hoop gebeurd. Ik ben tot 3 uur vannacht in mijn bak bezig geweest. Hier een kort verslag van wat ik heb gedaan:

Gisterenochtend besloten om eens richting Rotjeknor te gaan en een bezoek te brengen aan Aqua Compleet. Wij om 12:30 weg. Dikke ellende op de A4 door een aanrijding! Uiteindelijk zelfs afgesloten. Bij Leiden er weer van af en besloten om over de A44 richting Den Haag en dan A12 - A13 richting Rotterdam. Eindelijk op de A44 aangekomen ook helemaal mis. 6 KM (ik denk hardop had ik maar thuis gebleven). Toch maar braaf in de file gaan staan. Uiteindelijk een uur en drie kwartier later op plaats van bestemming aangekomen :mad:. Als een kind in de snoepwinkel rond lopen rennen bij Aqua Compleet en al het file leed was snel vergeten :D . Een Tunze 6060 (met magneet) meegenomen om mijn stromingshuishouding te optimaliseren. Ik zit nu op 9200 L/h op 350 L. Dat is ruim 26x de inhoud van de bak per uur (zonder de opvoer). Dat moet voorlopig wel even voldoende zijn.
Nog even shoppen met de vrouw en gezellig wat gegeten. Snel naar huis. Nou ja snel. Weer in de file...
Thuis kinderen naar bed en trui uit en armen in de bak.

Omdat mijn oude streamer ver achter de stenen verstopt zat (niet echt praktisch), moesten flink wat stenen van zijn plek. Tevens is de Tunze een stuk groter dan mijn vorige. Er moest dus plek gemaakt worden.
Ook ben ik al een tijd niet tevreden over mijn opbouw die naar mijn smaak veel te massief is. Tijd om eens te gaan puzzelen om met niet te veel ingrijpende wijzigingen toch wat meer diepte- en ruimtewerking te realiseren.
Heel veel van zijn plek gehaald en de stenen flink voor de streamers gehouden om eens lekker schoon te blazen. Alle ramen ook een beurt gegeven met de krabber. Na flink wat puzzelen ben ik wel redelijk tevreden over het resultaat.
Alles is nog lekker stabiel, er zijn veel mogelijkheden voor de vissen om weg te kruipen tussen de stenen, en de compositie van mijn lagere dieren is meer gevarieerd.
Helaas is het licht net uitgegaan, ik zal morgen eens wat foto's maken en plaatsen.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan