Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

Chromisjes gaan nu gelukkig goed. De ene lastpost is aardig bijgedraaid. Leuk om naast mijn dispars de chromissen te zien zwemmen.
Er staat voor vandaag weer een waterwissel gepland. Eerst nog even het water goed beluchten voordat het in mijn bak gaat. Zometeen gelijk even de fosfaat absorber verversen.

Ben benieuwd Edwin hoe het oogt zo`n schooltje

Als je tijd heb even eenphotopic

Groeten Erwin

Ben benieuwd Edwin hoe het oogt zo`n schooltje

Als je tijd heb even eenphotopic

Groeten Erwin

Wordt wel tijd hè... M'n dagboek begint een beetje saai te worden zonder foto's :rolleyes::o
Kan niet eerder dan vanavond. Bak is nu troebel van de waterwissel en het omwoelen van de bodem.

:p :) Marjan, ik zal proberen mijn leven te beteren.... Moet eerst donker zijn, anders heb ik teveel last van reflectie in die ronde voorruit van me.
Leuk weer eens wat van je te horen :goed:.

Ik zit trouwens nog met een lek ergens in mijn CO² toevoer. Weet alleen niet waar.... :confused: Een kilo CO² in de maand is wel wat veel....
Me koraaltjes groeien best aardig, maar dit is wel wat overdreven. :biggrin:

Eindelijk weer eens wat foto's:

Bijlagen

• _MG_8788.JPG
    _MG_8788.JPG
    478,1 KB · Weergaven: 16
  • _MG_8789.JPG
    _MG_8789.JPG
    470 KB · Weergaven: 10
  • _mg_8806.jpg
    _mg_8806.jpg
    56,2 KB · Weergaven: 9
  • _mg_8888.jpg
    _mg_8888.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 8
  • _mg_8928.jpg
    _mg_8928.jpg
    61 KB · Weergaven: 9
Moooi man! :)

Dank je Elmar. Blijft leuk spul die Anthiassen. Mooi ook de interactie met de Chromis.
Van de week weer eens zin maken om het statief voor de bak te zetten om weer eens wat macro's te trekken en wat koraaltjes op de gevoelige plaat vast te leggen.

Dag Edwin,

mooie foto's, die dispar's zijn niet makkelijk om een foto van te nemen. Heb ze ook nog gehad veel voeren en de mannetjes gaan 's avonds een showtje opvoeren tegen de vrouwtjes.

Groetjes Marc

Dank je Marc en Ger.:goed:

Het is misschien nog even leuk om te melden dat mijn Ocellarissen sinds het verdwijnen van de Xenia in mijn bak de oranje montiplaat als huis hebben gekozen. Dat terwijl er toch genoeg oortjes in de bak aanwezig zijn. Geen soft maar een stony.... Het blijft een raar stelletje.:biggrin:

erg mooie plaatjes man top
gr robert:eek::eek::eek:

Zaterdag even wezen shoppen voor de bak. Ik moest een nieuwe HQI pit hebben omdat ik na het debacle met een AM 16.000 Kelvin brander weer teruggevallen was op een oude BLV 10.000 Kelvin pit. Vorige keer liet ik mij verleiden om een 16.000 Kelvin lamp mee te nemen, maar die beviel helemaal niet. Ik moest en zou nu een zelfde brander hebben. Jammer maar helaas, de gewenste brander dus mooi niet op voorraad en moest besteld worden... :(:mad:. Daar had ik dus mooi geen zin in. Heb me nu dus om laten praten om een AM 13.000K mee te nemen. Heb gisterenavond laat de lamp vervangen, en ben benieuwd... Ik hoop dat ik niet weer teleur gesteld wordt door het licht en de kleur. Wordt dus vervolgd.
Verder gelijk even zout mee genomen. Ben eigenlijk toch wel een Tropic Marin fan, maar je moet zo nu en dan eens afwisselen. Heb daarom maar een emmer Reef Crystals meegenomen. Het zout waar mijn bak mee opgestart is. Ik ben benieuwd hoe de koralen het gaan vinden. Op zich was ik hier ook altijd wel tevreden over. Met name het hoge magnesium gehalte en goede KH vond ik wel positief van dit zout. Ik ben benieuwd of dit nog steeds zo is.
Naast nog wat aankopen zoals baccies, dutch mysis en een stuk slang heb ik het wederom noodzakelijk gevonden om maar weer eens een vrouw mee te nemen voor mijn Mandarijn pitvis. Het betreft een zeer levendig exemplaar, zelfs zo levendig dat ze bij het uitvangen in de winkel uit het vangbakje sprong en belande op de grond. Normaliter neem ik in dat geval een dergelijk dier niet mee, maar ik vond het wel een pittige dame dus geef haar het voordeel van de twijfel. Voorlopig zwemt ze nog rond en staat ze haar mannetje uhh vrouwtje ten opzichte van de man die hier rond zwemt. Ik hoop dat het nu wat wordt met die twee.
Uiteraard hou ik jullie hierover ook op de hoogte.

Succes met deze dame :biggrin::biggrin:!! Ik heb ook net weer mijn emmer zout leeggemaakt (Reef Crystals ) en ben er ook best tevreden over . Ik ga nu weer even op zoek naar wat anders .

Grt, Marco

Succes met deze dame :biggrin::biggrin:!! Ik heb ook net weer mijn emmer zout leeggemaakt (Reef Crystals ) en ben er ook best tevreden over . Ik ga nu weer even op zoek naar wat anders .

Grt, Marco

Dank je Marco! Ik zou het wel leuk vinden om naast de dispars wat balts gedrag te zien van een andere vissoort. Je hoort het wel.

p.s. hoe is het met de notebook?

Back
Bovenaan