Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

Vandaag na lang twijfelen,toch maar gesnoeid in de mooie Acropora.Ik moest wel.Kon de binnenzijde van men aquarium niet meer kuisen.Hij was tot bijna tegen de voorruit gegroeid.Het was een hele karwij,want overal was hij aan vastgegroeid.Uiteindelijk toch enkele zeer mooie stekken kunnen maken.Minstens eentje voor mezelf en de anderen in de verkoop.
Zaterdag zal in ze dan ook op het verkoopitem van dit forum plaatsen.Nu al reserveren kan niet.Er zijn verschillende liefhebbers die een stek van dit dier gevraagt hebben,maar ik weet ook niet precies wie zij allemaal waren.Vandaar dat ik ieder de gelegenheid wil geven om naar de stekken uit te kijken.Natuurlijk zal ik er weer wat ongelukkig maken,maar de snelste hebben de eerste keuze.

Gr,Eddy

Gr,Eddy

Bijlagen

• IMG_0257.JPG
    IMG_0257.JPG
    214,9 KB · Weergaven: 32
  • IMG_0259.JPG
    IMG_0259.JPG
    273,1 KB · Weergaven: 23
  • IMG_0261.JPG
    IMG_0261.JPG
    356,5 KB · Weergaven: 38
mooi !!

Eddy,

eigenlijk spijtig dat je er de hamer moet inzetten want dergelijke grote stukken geven een bak toch dat ietsje meer in vergelijk met allemaal verschillende kleine acro'tjes door elkaar.
Nu der is altijd wel iemand gebaat met de stekjes die ervan komen. -geinig

Het is altijd jammerlijk zo ene mooi stuk te moeten verstekken.

Maar eddy je geeft het kleiner stuk wel een mooie groei plaats !

Veel succes :)

groetjes,
Michaël

Nog eens een mooi koraaltje op de kop kunnen tikken.

Gr,Eddy

Bijlagen

• IMG_0410.JPG
    IMG_0410.JPG
    235,8 KB · Weergaven: 14
mooi stukje.

voor de rest alles goed met de bak ?

groetjes,
Michaël

Michaël,

Alles ok op één uitzondering na.Ik krijg mijn pestanemonen maar niet onder kontrole.( eigenlijk waren ze niet van mij :biggrin:).Ondanks injecties met azijnzuur 80%,of aanvallen met kokend water,zijn de resultaten maar pover.Ik durf er niet goed een groene vijlvis inzetten,daar de vorige aan men Acantastreas begon te plukken.We geven toch niet op.

Gr,Eddy

Pepermunt garnalen

zouden die u niet kunnen helpen ?

Hoi eddy, inderdaad mooi koraaltje heb er zelf ook een stuk van staan. Denk anders is aan een pincetvis. Deze eet volgens mij geen acanthastreas en of buttons. Heb je geen stekken over van je blauwe tafel?

Dennis,

Een pincetvis gaat volgens mij niet achter deelanemonen,enkel achter glasanemoonen als ze niet te groot zijn,en dan nog moet je geluk hebben.
Van de purperen tafel Acropora heb ik geen enkele stek meer.Ze waren zo de deur uit.

Gr,Eddy

Bijlagen

• IMG_0412.JPG
    IMG_0412.JPG
    40 KB · Weergaven: 10
Eddy,

het zijn de beruchte majano's. Lees eens het dagboek na van Joma. Deze anemonen hebben zijn ganse bak verwoest, indien je niet tijdig ingrijpt.
Als je ze niet kan doodspuiten, dan zou ik het holletje waarin ze zich schuilhoudt dichtplakken met een ferme brok speedglue.

Hallo Eddy

Prachtig aquarium heb je daar topjes
en een dagboek vol van kostbare info ga dit goed doornemen want ga zelf ook aan een grotere beginnen en kwa energie is dit een goed voorbeeld

groetjes Herman:)

Het is weeral een tijdje geleden dat ik nog eens van me liet horen,en daar ben ik nu weer.
Maanden geleden had ik samen met enkele andere forumleden,waaronder tif uit Kapellen,een stekje groene leder aangekocht van ( ????? ben ik vergeten).Het was geen groot stekje,eerder wat aan de kleine kant wat ik normaal aankoop,maar het was een gezond.Het enige probleem was dat het niet op een steksteentje vastzat.Ik heb verschillende pogingen gewaagd om het ergens op vast te zetten,maar dat lukte mij niet.Op een dag verdween het dan ook in mijn decoratie,en heb het niet meer terug gezien.
Tif had meer geluk,hij slaagde erin zijn stek te laten uitgroeien tot een zeer mooie leder.
Hij was mij niet vergeten,en bood mij een stek van zijn volwassen ( wat is volwassen bij koralen?) aan.
Die stek van hem heeft hij op mijn vraag laten vastgroeien op een goeden steksteen.Ook deze operatie nam verschillende weken in beslag,maar hier zie het resultaat.Ik ben er zeer tevreden mee al moet ik nog wel een betere plaats in men bak vrijmaken,om hem mooi te laten uitgroeien.
Bedankt tif.;)

Gr,Eddy

Bijlagen

• IMG_0697..JPG
    IMG_0697..JPG
    91,5 KB · Weergaven: 15
Het is weeral een tijd geleden dat ik nog wat gepost heb in mijn dagboek.De problemen die ik had met de platwormen op een Acropora spec.is beschreven in het item (lagere dieren).
Zeker mocht ik de verjaardag van mijn NEMO,niet ongemerkt laten voorbij gaan.De oude rakker is inmiddels 28 jaar in mijn bezit.Wat ik ondervind met hem,is dat door de jaren zijn agresiviteit tov van nieuwkomers gestegen is.Vroeger was hij of zij,eerder een bemiddelaar.
Bij het inbrengen van een nieuweling heb ik voor het eerst de truc met de spiegel gebruikt,en waarachtig dat hielp.Hij had meer aandacht aan zichzelf dan aan de nieuwkomer.Het zal dus een zij zijn.:)

Gr,Eddy

Bijlagen

• IMG_0861.JPG
    IMG_0861.JPG
    179,8 KB · Weergaven: 13
altijd leuk zo eentje zolang in je bezit te hebben !

proficiat :D zou zeggen geef hem 3kussen haha :D

Het is weeral een tijd geleden dat ik nog wat gepost heb in mijn dagboek.De problemen die ik had met de platwormen op een Acropora spec.is beschreven in het item (lagere dieren).
Zeker mocht ik de verjaardag van mijn NEMO,niet ongemerkt laten voorbij gaan.De oude rakker is inmiddels 28 jaar in mijn bezit.Wat ik ondervind met hem,is dat door de jaren zijn agresiviteit tov van nieuwkomers gestegen is.Vroeger was hij of zij,eerder een bemiddelaar.
Bij het inbrengen van een nieuweling heb ik voor het eerst de truc met de spiegel gebruikt,en waarachtig dat hielp.Hij had meer aandacht aan zichzelf dan aan de nieuwkomer.Het zal dus een zij zijn.:)

Gr,Eddy
Wat super dat je deze vis al 28 jaar hebt, fantastisch!

Back
Bovenaan