Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

Ik denk dat het koraaltje een Stylophora is Mathijs.Heb hem een 3 tal weken gedeeld.Is volgens mij een makelijk houdbaar koraal,onder niet te veel licht.

Gr,Eddy

Nog niet Joeri,maar ik ga er toch eens werk van moeten maken.Heb al eens prijs gevraagd,voor een zeer dun armatuur,maar dat kost verschrikkelijk veel geld.

Gr,Eddy

Daar heb ik ook al aan gedacht Thomas,maar vroeger had ik allerlei materiaal ( gereedschap ) ter beschikking,maar als je bijna 10 jaar op rust bent,schiet er nog enkel de stofzuiger over.:D
In prijs zal het alleszins een groot pak verschillen.

Gr,Eddy

Laatst bewerkt:
Eddy,

bij mij is de lichtbalk gemaakt van alu L-profieltjes uit de Gamma,
gewoon enkele gaatjes in boren en vastzetten met RVS boutjes tot je een rechthoekig kader hebt+2 extra dwarslatjes om de reflectors op te schroeven
zodat deze kunnen blijven hangen wanneer je lampen wisselt.
T5 voetjes kan je erop lijmen of ook vastschroeven.
Goe en goeikoop...........maar je hebt hem hier al gezien hé.
mvg Joeri

Joeri,dat is al een tijd geleden,ik zou nog eens moeten afkomen hé.Kan je me de totale hoogte in mm van die konstruktie eens opgeven aub.Een fotoke er bij is ook gemakkelijk.

Gr,Eddy

Ik kon het toch niet laten.:D
Dit dier stond al een langere tijd in het filter van de verkoopbak van een sponserwinkel.Het was daar verzeild omdat het aan het vervallen was in de verkoopbak waarschijnlijk door te veel licht.Nu was het volledig hersteld en zelfs aan een grotere steen vastgegroeid.Ik heb het nu een redelijk donker plaatsje gegeven onder een groot dood tafelkoraal.Ik ben eens benieuwd hoe dit dier zich zal gedragen in mijn aquarium.Nu staat het in iedergeval elke dag open.Ik ga het gericht voederen met heel fijn stofvoer en zeer fijn dierlijk( dood ) plankton.
2 x dood in dezelfde text,en met deze een derde maal,ik hoop dat dat goed komt.

Gr,Eddy

Bijlagen

• xxxx 007.jpg
    xxxx 007.jpg
    76,5 KB · Weergaven: 608
Mooi stuk Eddy, ik hoop dat het overleeft.Aan de goede zorgen zal het wel niet ontbreken.
Hoe is het met de verlichtingsarmatuur?

Alan,ik ben nog aan het twijfelen over zelf maken of een armatuur aankopen.Ik denk dat het het laatste gaat worden.Uiteindelijk is het mijn laatste,en waarschijnlijk ook de laatste investering voor wat techniek betreft.

Gr,Eddy

Dit zie je toch niet zoveel dacht ik? Een rode Seriatopora caliendrum.Juist gaan halen,staat wel nog geen 100% open.

Gr,Eddy

Bijlagen

• xxxx 012.jpg
    xxxx 012.jpg
    78,4 KB · Weergaven: 9
Ik heb mijn fluo groene laatst gestekt,maar het is eigenlijk niet goe gelukt.Een hele hoop wit kale plekken zitten er op de takjes.Afwachten of ze zich zullen herstellen.
Als de rode het goed doet hou ik een stek voor je opzij.

Gr,Eddy

Ik hou wel van paars Edwin.Vandaar ook deze laatste aankoop.

Gr,Eddy

Bijlagen

• xxxx 019.jpg
    xxxx 019.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 9
  • xxxx 020.jpg
    xxxx 020.jpg
    83 KB · Weergaven: 498
Back
Bovenaan