U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Eddy zei:Ja Michael we doen ons best om met de mogelijkheden die ik heb kwa verlichting er het beste uit te krijgen.
Deze morgen de volgend zaken gemeten in het aquarium en aan de uitlaat van de reactor:
Aquarium; Ph 7,7 - KH 8,2
Reactor:+- pH 6,18 - 6,13 , 600ml/ uur, KH 30
Daarjuist de pH gemeten met de profecionele meter met temperatuurcompensatie, juist geijkt met pH7.
Aquarium pH 8,2 - eigen meter in het aquarium pH 8,09 Afwijking - 0,10. Dit wist ik al enkele maanden geleden,dus geen verassing
Uitstroomwater reactor Ph 6,88 - eigen controller geeft pH 6,18 - 6,13 aan. Afwijking -0,3.Dit wist ik dus niet.![]()
Vandaar dat natuurlijk mijn calcium in de reactor moeilijk of niet oplost.
Genomen actie; pH in de reactor laten zakken tot 6,3 en daarna de KH en de CA meten om te zien of er verbetering is.Dat zal dan voor morgen zijn.
Gr,Eddy
Met behulp van de profi meter neem ik aan....?Eddy zei:Genomen actie; pH in de reactor laten zakken tot 6,3 en daarna de KH en de CA meten om te zien of er verbetering is.Dat zal dan voor morgen zijn.
Dan hebben we elkaar net gemist, ik kom er juist vandaanMathijs zei:Omdat ik wist dat Eddy een aquarium verzorgde in het restaurant 'den uil' ben ik daar vandaag gaan eten.
Het is dan wel een lederbak maar toch leuk.![]()
Enkele foto's van Eddy's 'andere' bak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.