Dogue09
Zeewater forumlid
Wel of niet bacteriën en zeoliet gebruiken met triton methode iemand 'n idee
Hoi Mario,
Er worden geen bacteriën toegevoegd, en geen zeoliet gebruiken
gr Ray
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Wel of niet bacteriën en zeoliet gebruiken met triton methode iemand 'n idee

Bedankt voor je snelle reactie.Calcium en magnesium kan je her best iets bij sturen met de losse flessen van Triton. Als je daarna de kh rond 8 houd blijven calcium en magnesium stabiel dat zit in de elementen 2 en 3 verwerkt.
Let wel op dat je alle 3 de elementen op dezelfde hoeveelheid laat staan. Element 2 en 3 hoger zetten dan 1 betekend niet voor een stijging van ca en Mg en gelijk blijving van kh
Gr nick
Nog een kleine toevoeging als je met ca en Mg laag zout verwisseld zal je altijd di probleem blijven houden. Ik zou me waterwissels terug brengen en enkel wisselen met problemen. Denk aan nitraat of fosfaat verhoging.
Goede middag,
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn calcium en magnesium iets kan verhogen en kh iets laten dalen?
Voeg nu om de dag 10 ml van de 3 Elementz van Triton toe. Daarnaast wissel ik eens in de 2 weken 15%.
Waarden:
Bekijk bijlage 447035
Alvast bedankt voor de adviezen!
Grt Michael
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ja, geen idee?Maar ik verbaas me enkel hoe het kan dat je een kh van 12,5 heb terwijl je 5 ml per dag toegevoegd?
Ja, geen idee?
Hij is de laatste weken alleen maar hoger aan het gaan. Maar calcium en magnesium gaan niet echt omhoog..
Nou, ze verbruiken vast wel iets maar (volgens) mij veel te weinig....calcium en magnesium zou ik me niet zo druk om maken, maar verbruiken jouw verbruikers ook wel ?
Nou, ze verbruiken vast wel iets maar (volgens) mij veel te weinig....
Maar wat doe je eraan?
Ik zou eerst meer verbruikers in gaan zetten want met weinig verbruikers zoals ik zag in je dagboek is magnesium en calcium niet eens gek. Pas wanneer je kh echt gaat kelderen vanaf de 12,5 hoef je pas te kijken hoe je dit recht gaat trekken. Ben benieuwd of je vanmiddag wat heb weten te scoren
Gr nick
![]()
Heb 1 mooi koraaltje gevonden.
Vdr zag ik helaas niets. Maar neem je tip van harte, had het al eerder gehoord.
Komende weken ga ik meer verbruikers plaatsen.
Je hoort waarschijnlijk nog wel een keer een update ;-)
Grt, Michael
Ik ben ook reeds een paar weken begonnen met de Triton methode. Meet alleen kh die is nu 8. Maar ging ook ca en Mg meten de ca is netjes op 420 maar Mg is boven de 1500.
Draaide voorheen balling en daar moest ik maar 15 ml Mg toevoegen per dag maar met Triton zit ik nu op 100 ml van alle 3 de flessen.
Heeft iemand een idee of dit gewoon oke is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dus niet ca en Mg meten die gewoon laten gaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.