Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De Triton Methode

Calcium en magnesium kan je her best iets bij sturen met de losse flessen van Triton. Als je daarna de kh rond 8 houd blijven calcium en magnesium stabiel dat zit in de elementen 2 en 3 verwerkt.
Let wel op dat je alle 3 de elementen op dezelfde hoeveelheid laat staan. Element 2 en 3 hoger zetten dan 1 betekend niet voor een stijging van ca en Mg en gelijk blijving van kh
Gr nick

Nog een kleine toevoeging als je met ca en Mg laag zout verwisseld zal je altijd di probleem blijven houden. Ik zou me waterwissels terug brengen en enkel wisselen met problemen. Denk aan nitraat of fosfaat verhoging.

Calcium en magnesium kan je her best iets bij sturen met de losse flessen van Triton. Als je daarna de kh rond 8 houd blijven calcium en magnesium stabiel dat zit in de elementen 2 en 3 verwerkt.
Let wel op dat je alle 3 de elementen op dezelfde hoeveelheid laat staan. Element 2 en 3 hoger zetten dan 1 betekend niet voor een stijging van ca en Mg en gelijk blijving van kh
Gr nick

Nog een kleine toevoeging als je met ca en Mg laag zout verwisseld zal je altijd di probleem blijven houden. Ik zou me waterwissels terug brengen en enkel wisselen met problemen. Denk aan nitraat of fosfaat verhoging.
Bedankt voor je snelle reactie.
Ga vanmiddag nog even naar Breda, wellicht hebben ze daar de lossen toevoegingen van Triton. Dan neem ik ze direct mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Goede middag,

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn calcium en magnesium iets kan verhogen en kh iets laten dalen?

Voeg nu om de dag 10 ml van de 3 Elementz van Triton toe. Daarnaast wissel ik eens in de 2 weken 15%.

Waarden:

Bekijk bijlage 447035

Alvast bedankt voor de adviezen!

Grt Michael

Maar ik verbaas me enkel hoe het kan dat je een kh van 12,5 heb terwijl je 5 ml per dag toegevoegd?

Ja, geen idee?
Hij is de laatste weken alleen maar hoger aan het gaan. Maar calcium en magnesium gaan niet echt omhoog..

Want als ik een klein voorbeeld maak. Hier gebruik ik per element 410ml per dag en kh is rond 7,,8. Misschien rare vraag maar je heb wel koraal/verbruikers in de bak toch?

calcium en magnesium zou ik me niet zo druk om maken, maar verbruiken jouw verbruikers ook wel ?

Nou, ze verbruiken vast wel iets maar (volgens) mij veel te weinig....
Maar wat doe je eraan?

Ik zou eerst meer verbruikers in gaan zetten want met weinig verbruikers zoals ik zag in je dagboek is magnesium en calcium niet eens gek. Pas wanneer je kh echt gaat kelderen vanaf de 12,5 hoef je pas te kijken hoe je dit recht gaat trekken. Ben benieuwd of je vanmiddag wat heb weten te scoren
Gr nick

Ik zou eerst meer verbruikers in gaan zetten want met weinig verbruikers zoals ik zag in je dagboek is magnesium en calcium niet eens gek. Pas wanneer je kh echt gaat kelderen vanaf de 12,5 hoef je pas te kijken hoe je dit recht gaat trekken. Ben benieuwd of je vanmiddag wat heb weten te scoren
Gr nick
433dee9abe89ceb14e6c93dddf9788d4.jpg

Heb 1 mooi koraaltje gevonden.
Vdr zag ik helaas niets. Maar neem je tip van harte, had het al eerder gehoord.

Komende weken ga ik meer verbruikers plaatsen.

Je hoort waarschijnlijk nog wel een keer een update ;-)

Grt, Michael

433dee9abe89ceb14e6c93dddf9788d4.jpg

Heb 1 mooi koraaltje gevonden.
Vdr zag ik helaas niets. Maar neem je tip van harte, had het al eerder gehoord.

Komende weken ga ik meer verbruikers plaatsen.

Je hoort waarschijnlijk nog wel een keer een update ;-)

Grt, Michael

Ben benieuwd ik zal ke dagboek volgen dit is niet echt juiste topic daarvoor. In ieder geval mooi stuk

Ik ben ook reeds een paar weken begonnen met de Triton methode. Meet alleen kh die is nu 8. Maar ging ook ca en Mg meten de ca is netjes op 420 maar Mg is boven de 1500.
Draaide voorheen balling en daar moest ik maar 15 ml Mg toevoegen per dag maar met Triton zit ik nu op 100 ml van alle 3 de flessen.
Heeft iemand een idee of dit gewoon oke is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik ben ook reeds een paar weken begonnen met de Triton methode. Meet alleen kh die is nu 8. Maar ging ook ca en Mg meten de ca is netjes op 420 maar Mg is boven de 1500.
Draaide voorheen balling en daar moest ik maar 15 ml Mg toevoegen per dag maar met Triton zit ik nu op 100 ml van alle 3 de flessen.
Heeft iemand een idee of dit gewoon oke is.

Aan de hand van je koralen kan je dit her beste bepalen. 100 ml is niet gek ze geven als start richt lijn 10ml/100liter. Weet niet wat je volume is?
Zoals eerder hier gebruik ik zelf rond de 400 ml per dag. Ik voeg dit toe over 6 punten. Dit is om de 4 uur om zo een geleidelijke balans te houden.

Ik heb zelf een aquarium van 500 liter. Aan koralen heb ik geen extreem gekke dingen staan.

644b3417dbdf0769dea4e1c777846c65.jpg

Dus niet ca en Mg meten die gewoon laten gaan.

In theorie niet. De koralen gaan dat vanzelf oppakken aldus Triton. Deed eerst de elementen los sturen maar nu stuur ik weer op alles gelijke waarde

Back
Bovenaan