U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hoi Kurt,
Bij de Triton Methode hoort het algenvak
De sporenelementen zijn verdeeld over de 3 elementz ( zie de testresultaten dan zie je welke elementen erin zitten )
gr Ray
Hoi Kurt,
In de reactor zou je dus DaStaCo Triton pure reactor media als vulling gebruiken.
![]()
Beste triton gebruikers,
Na mij te hebben verdiept in de materie sta ik op het punt om ook met de triton base elementz aan de slag te gaan.
De flessen zijn al aangeschaft, en ben nu opzoek naar mooie vaatjes om de oplossingen in te maken.
Op de etiketten staat vrij duidelijk hoe je de oplossingen dient te maken.
Echter kwam ik het volgende tegen op een Amerikaanse website:
http://uniquecorals.com/triton/triton-base-elementz.html
Na dit gelezen te hebben ben ik erg benieuwd naar jullie bevindingen.
Vanuit mijn snelle gedachtegang doe je dus niet 3a en 3b in 8 liter oplossen, maar 3a in 9 liter en 3 b in 9 liter.
Als je deze dus ook separaat doseert voeg je dus eigenlijk 10%van elke oplossing minder toe in vergelijking als je 3a en 3b samenvoegt in een 10L container.
Bij voorbaat dank voor het delen van jullie mening en ervaring.
Met vriendelijke groet,
Dennis
Vandaag weer eens de algen gesnoeid
Bekijk bijlage 426680
Bekijk bijlage 426681
Bekijk bijlage 426682
In welke periode is dit zo gegroeid?
Mijn algen (Chaetomorpha en een Caulerpa-soort) beginnen nu eindelijk ook te groeien. De koralen worden ook steeds mooier. Tot nu toe ben ik zeer tevreden.
In welke periode is dit zo gegroeid?
Mijn algen (Chaetomorpha en een Caulerpa-soort) beginnen nu eindelijk ook te groeien. De koralen worden ook steeds mooier. Tot nu toe ben ik zeer tevreden.
Als je de wiergroei onderling wilt vergelijken, dan levert de vraag: "In hoeveel dag verdubbeld de wiermassa?" mogelijke een antwoord op dat daarvoor beter bruikbaar is.
In mijn bak, bij mijn waterwaterwaarden (No3 2ppm, fosfaat 0,08) en een belichting van 16uur/dag, verdubbeld de wiermassa ieder 10 dagen.
Ray, dank je wel. Ik gebruik een JMB led-balkje (de versie voor wieren, dus met blauwe en rode leds) en een Illumagic armatuur met een aantal blauwe, een aantal rode en een witte led. Totaal hangt er boven mijn algenvakje zo'n 24 watt licht, het vakje is ook maar klein, het bevat zo'n 20 liter. Ik belicht het circa 14 uur per dag, reverse daylight cyclus.Hoi Tanne,
Mijn bak draait zeer arm, P04 niet meetbaar en N03 niet meetbaar. De afwijking van het testset m.b.t. fosfaat is 0,02
Tevens speelt de verlichting een zeer grote rol. In my case is dit normaliter de maandelijkse opbrengst, maar dit kan ook afwijken.
Wanneer ik meer voer zie je wel dat de groei toeneemt.
Welke verlichting gebruik je en hoelang worden de algen verlicht?
gr Ray
Een verlichtingsduur van 16 uren vindt ik persoonlijk teveel. De voornaamste reden hiervoor is de stabiliteit van de PH waarde.
gr Ray
Hoi John,
Wanneer de verlichting boven de bak uitgaat, dan worden de algen pas verlicht en omgekeerd. Dit hoort bij de methode.
Daarnaast wordt een volume voor het algen vak van min 10% geadviseerd, liefst 20 % maar dat is vaak niet haalbaar
Gr Ray
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.