Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De Triton Methode

@ steks,

dit kun je binnenkort met hem allemaal persoonlijk op dit forum bespreken.:p

tevens wordt er een handleiding naar buiten gebracht die voor een ieder begrijpbaar is ( niet-chemisch) IK ZAL DADELIJK HET ANTWOORD POSTEN OP JOUW VRAAG!!

Hopende dat je Duits kunt lezen, want deze keer ga ik niet meedoen aan dit theater:mad:

gr Ray

Ik kan redelijk Duits lezen, maar hele diepgravende en technische zaken zullen me niet makkelijk afgaan.

let op:

goed lezen deze keer:

[FONT=&quot]Chemisch kann Ehsan dir sagen, dass es nicht 102 Elemente sind, die hier gemeint sind. In unserem ursprünglichen Text meinten wir, dass wir viele verschiedene anorganische und organische Stoffe in den Base Elementz unterbringen. Es ist Auslegungssache wie man diese zählt um auf 102 Stoffe zu kommen. Man kann z.b. MgCl als 2 Stoffe oder als 1 Stoff zählen. Und auch Acetat, kannst du als 3 Stoffe zählen und als nur einen. Dies ist schwierig für eine Werbeagentur zu verstehen, deshalb haben sie es für sie verständlich ausgelegt. Wir bitten dich um Verständnis und auch die anderen, die die pdf lesen und diese kleinlichen Fehler entdecken um Entschuldigung und sind dankbar, dass diese Stellen, die zu Missverständnissen führen können entdeckt werden.

gr Ray
[/FONT]

Ik volg dit topic al een tijdje heel aandachtig. Inhoudelijk gaat het mijn pet wat te boven, maar de Triton methode lijkt me erg interessant.

Het valt me echter wel op, dat sommige mensen telkens hun berichten ACHTERAF modificeren zonder opgave van reden. Zo is het voor mij als leek erg moeilijk te volgen én ik vind het persoonlijk ook niet netjes. Op die manier trek je de woorden van je gesprekspartner uit hun verband!

Ray bedankt voor de vraag als ik het goed heb komt het er op neer dat in de originele (ik denk duitse) tekst stond meerdere (misschien wel 102) organische en anorganische stoffen en dat het door de vertaling van het reclameburo fout is gegaan.

Super dat Ehsan zo snel, duidelijk en eerlijk wilde reageren. Ik hoop dat zijn engels beter is dan mijn duits want ik heb nog een vraag over hoe hij zijn golflengtes heeft kunnen kiezen voor de sporen elementen zonder storende effecten te hebben van de macro elementen. Voordat men weer aangeeft dat hij dat niet prijs hoeft te geven, dat waar, maar als je dat binnen de chemie (of wetenschap in het algemeen niet doet) zijn je resultaten niets waard. Zie het als het ijkrapport van een flitspaal.

Tja,

Voor Ehsan hier ook maar ter sprake kwam, was er niemand die zulke vragen stelde. Nu gaat men de producent tot op het bot villen en verwacht antwoord.
Hij doet dit ook. Goh we gaan eens kijken of andere producenten bereidt zijn om hier aan mee te doen. open en eerlijk alles te vermelden. Ben wel benieuwd wie dit voor mekaar krijgt:p

Maar die discussie is al eerder gevoerd.

Ik zal nu eens even een voorbeeld plaatsen van een andere fabrikant.

Ray bedankt voor de vraag als ik het goed heb komt het er op neer dat in de originele (ik denk duitse) tekst stond meerdere (misschien wel 102) organische en anorganische stoffen en dat het door de vertaling van het reclameburo fout is gegaan.

Super dat Ehsan zo snel, duidelijk en eerlijk wilde reageren. Ik hoop dat zijn engels beter is dan mijn duits want ik heb nog een vraag over hoe hij zijn golflengtes heeft kunnen kiezen voor de sporen elementen zonder storende effecten te hebben van de macro elementen. Voordat men weer aangeeft dat hij dat niet prijs hoeft te geven, dat waar, maar als je dat binnen de chemie (of wetenschap in het algemeen niet doet) zijn je resultaten niets waard. Zie het als het ijkrapport van een flitspaal.

Hi Raymond,

Microbe-Lift Special Blend contains heterotrophic, anaerobic and photosynthesis bacteria… Hope this help answer your question.

Kind Regards,

Delvia Lukito
Asst. V.P., Lab Director
(239)573-6650 ext. 144

Dit kreeg ik als antwoord, op mijn vraag welke bacterien er in hun product aanwezig waren. Specifiek welke soorten. Nogmaals verzocht om de stammen te vermelden kreeg ik geen enkel respons van hun.:mad:

gr Ray

Ik ben altijd al een kritische consument geweest en dat zal ik ook blijven, zowel binnen deze hobby als ook daar buiten. Dat ik nu zo diep op triton in ga komt omdat ik het heel interessant vond dat Ehsan een ICP heeft opgelijnd voor zijn analyses, ik zou willen dat mijn baas het toeliet om de ICP's die wij op het werk hebben voor mijn water te gebruiken. Daar volgt dan ook automatisch uit dat ik redelijk wat kennis bezit wat betreft deze analyse techniek en daardoor wellicht nog sceptischer ben. Maar ik ben van mening dat ik me niet negatief uitgelaten heb, hooguit vrij kritisch en als ook mijn vraag over zijn analyse methode een goed antwoord krijg krijgt triton ook wat betreft de analyses ook "mijn goedkeuring".

Dat andere merken de discussie uit de weg gaan geeft alleen maar aan dat ze in mijn ogen deels gebakken lucht verkopen.

Dat andere merken de discussie uit de weg gaan geeft alleen maar aan dat ze in mijn ogen deels gebakken lucht verkopen.

kijk en dat is wat ik dus bedoel.

verder zou je dit het best met Ehsan persoonlijk kunnen bespreken, de beste manier is straks op het forum:)

gr Ray

Maar nu weer verder met de Methode,

Bij de eerste meting van het nieuwe systeem was er teveel lithium en aluminium geconstateerd, 4 x 15% waterwissel doorvoeren was het advies. En wat doe je als je natuurlijk zeewater benodigd, juist Edje bellen;) Bij Edje ca 80 ltr zeewater gehaald om hier de waterwissels mee door te voeren.
THANX Edje:cool:

Tevens was er een behoorlijk tekort aan jodium geconstateerd. De iodine en Fluor is binnen gekomen. Er wordt nu 3 ml iodine en 1,5 ml fluor dagelijks toegediend.

iodine.jpg

Laatst bewerkt:
Hoe weet je dat het lithium en aluminium probleem opgelost wordt door te veversen, misschien is je zout, osmosewater, de ton waar je het in aanmaakt enz. juist de bron van deze elementen. Eigenlijk zou je dat water ook moeten opsturen voor een analyse.

Hoi Steks,

ik volg de adviezen van Triton, gebruik nu natuurlijk zeewater, dus zout is er nu geen spreke van. Osmoseapparaat zijn de cardridges vervangen, en de vaten nog steeds dezelfde. Maar nogmaals ik volg Ehsan.

gr Ray

Hoe weet je dat het lithium en aluminium probleem opgelost wordt door te veversen, misschien is je zout, osmosewater, de ton waar je het in aanmaakt enz. juist de bron van deze elementen. Eigenlijk zou je dat water ook moeten opsturen voor een analyse.

Ray, daar is natuurljk helemaal niets mis mee.

Ik bekijk triton en dan met name zijn analyse mogelijkheden anders dan de meesten hier.

Hier wat foto's van de LPS en stylo, de groei zit er stevig in, helaas niet al te beste kwaliteit van de foto's

Ik zie wel de kleuren beter naar voren komen ( helaas niet goed op de foto's te zien ) vanaf de fluor en iodine wordt gedoseerd.

druifapril.jpgdruifjeszij.jpg

duncapril.jpgfur.jpghamer.jpg

Po4 niet meerbaar
No3: 2

Vandaag de algen geoogst, inmiddels groeien er diverse verschillende soorten algen door elkaar.

Algen.jpg

algen1.jpgalgen2.jpg

raymond jij hebt vast gezond gegeten vandaag.

@ Steks,
Esan biedt iedereen een kans om water te meten op redelijk hoog niveau voor een zeer schappelijke prijs.
Ookal vind ik icp overkill. Ik vergelijk graag koralen kweken met tuinieren als je er veel tijd en geld in steekt kan je er iets moois van maken maar verwaarloos je het... (in u tuin kan je ook u grond ook op icp loslaten ter bepaling van voedingselementen....)
Net als DSR is Triton een manier dat je moet "leven en laten leven"

Vandaag nog eens gemeten,

KH: 8.0
Ca: 450
Mg: 1260

No3: 2
Po4: 0

Na het bestuderen van diverse analyses die zijn doorgevoerd ( diverse systemen ) valt mij op dat er steeds sprake is van een verhoogde aluminium waarde:confused:

gr Ray

Heb ik ook
Waarschijnlijk de po4 absorber van triton

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Hoi Robert,

Dit zou een logische verklaring zijn. In mijn geval heb ik helemaal geen Po4 absorber ingezet en toch aluminium erin:confused:
Er werd ca 160 ltr met natuurlijk zeewater gewisseld, je zou dan verwachten dat het alu gehalte zou zakken.

Het zou een uitkomst bieden wanneer iedereen die een analyse heeft laten uitvoeren de resultaten van het alu gehalte hier vermeld en bijvoorbeeld het gebruikte zout
of welke Po4 absorber, actief kool etc in gebruik heeft.

Misschien dat we op die manier zaken kunnen wegstrepen en de oorzaak kunnen achterhalen.

gr Ray

Heb ik ook
Waarschijnlijk de po4 absorber van triton

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Back
Bovenaan