Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De Triton Methode

Vorige week donderdag de JMB algen verlichting binnen gekregen:)

De module is 30 cm lang voorzien van 9 leds met een verbruik van 9 watt ( 5 blauwe en 4 rode leds )

jmb1.jpg

Er wordt een test uitgevoerd met deze ledverlichting, om de algengroei te monitoren en op welke manier dit invloed heeft op het systeem dat inmiddels al 2 jaren op Triton draait.

jmb2.jpg

De armatuur is in eerste instantie op een hoogte van ca 45 cm boven het algenvak geplaatst en zal om de 3 dagen 10 cm naar beneden worden geplaatst.

Dit om de algen rustig aan het nieuwe led te laten wennen.

Tevens zijn er nieuwe algen ingebracht uit een ander Triton systeem, wel adviseer ik om dit uit een gezond systeem te importeren!
( een systeem waarvan regelmatig wateranalyses worden doorgevoerd en de waarden bekend zijn )

In my case: we waren gisteren op bezoek bij Robert en we hebben algen uit het systeem van Robert meegekregen.:cool:

Thanx Roberttopjes

newalgae1.jpgnewalgae2.jpg

De algen uit mijn eigen systeem zijn d.m.v. spaarlampen verlicht en de algen van Robert d.m.v. T5 verlichting.

Nu kunnen we zien hoe de algen groeien cq overleven.

gr Ray

Update,

Vanmorgen de led gemonteerd op een afstand van 15 cm van het wateroppervlak.

Nu de groei van de algen monitoren:)

led1.jpg
led2.jpg

we zijn benieuwd:o

gr Ray

Gisteren de eerste keer algen gesnoeid na het installeren van de led verlichting boven het algen vak.

De algen groeien mijn inziens goed en hebben een gezonde kleur. Tot zover nog tevreden.

Er is weer cyano in de bak:mad:

Gisteren de eerste keer special blend toegevoegd ( microbe lift ) normaliter worden er geen bacteriën toegevoegd bij de Triton methode.

Maar na het continu optreden van cyano, ga ik starten met het toevoegen van bacteriën.

gr Ray

Even een vraag tussendoor
Ik zit nu op pagina 10 van dit topic en ben nog nergens tegen gekomen met wat voor water de elementen 1 2 en 3 aangemaakt moeten worden
Kan dit gewoon met mij osmose water?
Ik heb een filter met:
1membraam
2pre filter
3koolfilter
4silecaatfilter
5cationen anionenfiltEr

Even een vraag tussendoor
Ik zit nu op pagina 10 van dit topic en ben nog nergens tegen gekomen met wat voor water de elementen 1 2 en 3 aangemaakt moeten worden
Kan dit gewoon met mij osmose water?
Ik heb een filter met:
1membraam
2pre filter
3koolfilter
4silecaatfilter
5cationen anionenfiltEr

Inderdaad maak je het aan met osmose water de oplossing van elementz 1 , 2, 3

Oke thanks
Heb ook al een mail naar triton gestuurt met div vragen.
De elementz en doseerunits iig al in huis😃

Update mbt de JMB algenverlichting.

De algen groeien buiten verwachting zeer goed:)

Algen0715.jpg

gr Ray

Nou ben ik inmiddels met 2 bakken opgestart naar triton
Nou heb ik alleen t probleem ik heb mijn kh recht getrokken naar 8 daarna gestart met triton zakte de kh bij gestuurd dmv doseer unit wat meer te geven en meer en meer en meer kh bleef continu zakken elke dag rond de zelfde tijd gemeten met een hanna tester en nu inmiddels bijna door mijn 123 substraten heen stijgt mijn kh in eens als een gek..

waar ligt dit aan en in welke van de 123 flessen zit de kh ?

Hoi Martijn,

Wat is de waarde van het calcium en Magnesium?
Tevens het KH met een eenvoudig druppeltestje meten ( bijv salifert )

gr Ray

Nou ben ik inmiddels met 2 bakken opgestart naar triton
Nou heb ik alleen t probleem ik heb mijn kh recht getrokken naar 8 daarna gestart met triton zakte de kh bij gestuurd dmv doseer unit wat meer te geven en meer en meer en meer kh bleef continu zakken elke dag rond de zelfde tijd gemeten met een hanna tester en nu inmiddels bijna door mijn 123 substraten heen stijgt mijn kh in eens als een gek..

waar ligt dit aan en in welke van de 123 flessen zit de kh ?

Mg is 1480 ca 780 gemeten met red sea kh gemeten met salifert 12,1

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Hier zit een of andere onbalans... KH zit trouwens in de fles die poeder bevat, fles 1 dus.

Back
Bovenaan