U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Thanks to the basic care product 'TRITON Elementz', which includes a total of 102 essential elements that every reef dweller requires,
Hallo allen,
een "nieuwe" stelling: Calcium is een actief element, en magnesium een passief element.
Delen jullie deze uitspraak
gr Ray
De lijst met ongewenste zware metalen staat bovenaan als eerste vermeld op de uitslag van een analyse.Ik heb ook een stelling/vraag, dit staat op de Triton site:
Kan er een lijst komen met de 102 essentiële elementen en een lijst met de ongewenste zware metalen?![]()
Nope ... niet helemaalHallo allen,
een "nieuwe" stelling: Calcium is een actief element, en magnesium een passief element.
Delen jullie deze uitspraak
gr Ray
De lijst met ongewenste zware metalen staat bovenaan als eerste vermeld op de uitslag van een analyse.
Tja ... en 102 elementen zal wel problemen op gaan leveren, dat ga je niet redden.
Waarschijnlijk worden hier tevens een aantal aminos, koolstofbronnen en/of andere samengestelde elementen bedoeld die er bij opgeteld zijn.
Hiaten kun je overal vinden, de "perfecte" methode bestaat nu eenmaal niet.
Een "methode" kan voldoen, en de keus is aan jezelf om te bepalen of die bij jou en het aquarium past.
Niet iedere chef maakt kippensoep op de dezelfde manier, maar je krijgt van allemaal kippensoep
Om voor jezelf te kunnen bepalen - welke manier van koken nu de beste of lekkerste soep heeft opgeleverd,
-en zonder vooraf de chef daarop te bekritiseren, zul je ze eerst moeten proeven![]()
Glenn ook jou geef ik daar gelijk in, het is een mooie methode en ik vind het geweldig dat triton ons de mogelijkheid biedt om water op een ICP te laten meten.
De enige kritiek die ik heb is dat wanneer er dan informatie gedeeld wordt dat deze dan wel juist moet zijn en in mijn ogen kan triton op dat vlak nog wel wat verbeteren.
Dit is het deel van het forum waar over waterwaarden en waterchemie gediscussieerd mag worden, dus mag ik daar denk ik zowel mijn positieve als mijn negatieve gedachtes over een methode, of product kenbaar. Ik wil oeverloos blijven doorzeuren, maar als ik een kritische noot plaats waar geen echt inhoudelijk reactie opvolgt die wil ik hem graag nog een keer vermeld, ik wil niemand een zijn methode zwart maken of zorgen dat bedrijven als triton niet kunnen onstaan.
Nu wil ik nog maar een keer inhaken op het verhaal over de chef en zijn soep, ik vraag niet zijn recept, maar hij vermeld (een deel) van zijn recept op de menu kaart en daar zit in mijn ogen een fout in. Namelijk de vermelding dat Triton Elementz 102 essentiële elementen bevat terwijl er in de vrije natuur maar 90 elementen voorkomen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.