Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De Triton Methode

[video=youtube_share;BCWbgS_vRDs]http://youtu.be/BCWbgS_vRDs[/video]

Water wordt getest ben benieuwd naar het resultaat:confused::confused::confused:

Hoe diep staan hier de sps in de bak?

gr
twan

Voor de mensen die ook interesse in Triton Methode hebben volg ook eens mijn dagboek -:)

Nieuwe sump laten maken met een wieren/alg vak van 65 liter, een kleine week zit er nu wier van Raymond in en het slaat aan ( nog even in afwachting op Eshan zijn Element 1.2.3 dan kan ik starten met Triton)
Tot zover heb ik mijn bak en sump in orde gemaakt na de verhuizing.

Begin met 7 maanden oud levendsteen +/- 50 kilo aan de Triton Methode, mijn water waardes met balling op pijl gebracht zie verder mijn dagboek a.u.b

zuty7eza.jpg
daryhe6y.jpg
qy7eryse.jpg

Ook me nieuwe afschuimer begint te werken het resultaat na 24 uur is perfect .

Laatst bewerkt:
Hoi Ruud,

De algen gaan goed zie ik al, Ehsan was vandaag bij mij thuis en verzekerde mij dat t5 de beste verlichting zou zijn om de algen te belichten.
Led zeker niet, dit heeft hij weer duidelijk kenbaar gemaakt. Als ik de kubus klaar heb dan komt er ook t5 boven het algenvak.

Ik zie de afschuimer doet al goed z'n werk:cool:

gr Ray

Gisteren een Rondje gemeten: Ca wil ik naar 450 toe en KH naar 8 brengen, maar niet slecht nu 3 weken na de verhuizing.

Volgende week donderdag na een meting kijken wat er is gebeurt met me No3 even zien wat de wieren gaan doen,
inderdaad Ray de afschuim beker zit nu half vol :)

KH: 8.7
CA: 480
MG: 1200
Po4: 0,04
No3: 3,75
SG: 1024
PH: 8,1

Ray je laat je toch niet iets vertellen zonder uitleg??
Waarom dan t5 en geen led ?
Ik kan je een link naar het ATS forum sturen en daar zijn de resultaten met led veel beter als de t5 versies.
Er zit natuurlijk verschil in het soort alg maar ik wil graag weten waarom hij dit vindt ( en ik kan niet wachten tot 14 januari)

Groet
Eric Jan

Hoi EJ,

Bij ATS is het de bedoeling dat de algen zo snel mogelijk groeien, zodat ze afvalstoffen kunnen opnemen en dan gelijk verwijderd worden ( elke 3 dagen :confused: )

Zelf kan ik maar 1 reden bedenken,

De algen moeten gezond zijn, er zullen verschillende soorten algen groeien, de elementz oplossingen verzorgen deels de algen zodat zij weer wederom het systeem verzorgen met de nodige elementen. De algen worden immers niet geheel verwijderd maar een deel hiervan.

Maar we krijgen hier uitleg over binnenkort.

gr Ray

Ray je laat je toch niet iets vertellen zonder uitleg??
Waarom dan t5 en geen led ?
Ik kan je een link naar het ATS forum sturen en daar zijn de resultaten met led veel beter als de t5 versies.
Er zit natuurlijk verschil in het soort alg maar ik wil graag weten waarom hij dit vindt ( en ik kan niet wachten tot 14 januari)

Groet
Eric Jan

Hoi Twan,

ze staan op verschillende hoogtes, de grote tegen de overloop denk ik nog geen 10 cm, de laagste schat ik rond de 30 cm

gr, Ray
Hoe diep staan hier de sps in de bak?

gr
twan

Hoi Ruud,

De algen gaan goed zie ik al, Ehsan was vandaag bij mij thuis en verzekerde mij dat t5 de beste verlichting zou zijn om de algen te belichten.
Led zeker niet, dit heeft hij weer duidelijk kenbaar gemaakt. Als ik de kubus klaar heb dan komt er ook t5 boven het algenvak.

Ik zie de afschuimer doet al goed z'n werk:cool:

gr Ray

Waarom zou dat niet groeien onder led en waarom een koraal wel?

Hey Frank,

Er wordt ook niet beweerd dat algen niet groeien onder led:p

Er zal een reden zijn, maar moet effe wachten op z'n antwoord. Had ik hem al eerder moeten vragen:o

Gr Ray

Waarom zou dat niet groeien onder led en waarom een koraal wel?

Hey Frank,

Er wordt ook niet beweerd dat algen niet groeien onder led:p

Er zal een reden zijn, maar moet effe wachten op z'n antwoord. Had ik hem al eerder moeten vragen:o

Gr Ray

Daar ben ik nog wel benieuwd naar... Graag lees ik in dit topic wat de reden daarvan is :).

De wateranalyse:

wateranalyse112013.jpg

Po4 was 0,02.

Laatst bewerkt:
Nadat ik een apart wierenbakje heb opgestart met T5 verlichting en levend steen groeien de algen veel beter als met voorheen een Led groeilamp.
Zal misschien te maken hebben met de kleurtemperatuur T5 t.o.z. van Led?
Maar zal ongetwijfeld ook te maken hebben met het voedsel aanbod voor de algen, mijn fosfaat is wat hoger en ik denk dat de algen daarom sneller groeien.

Hallo,

EJ, Frank en andere, hier de uitleg van Triton m.b.t. de verlichting van het algenvak:

Die LED müsste eine sehr hohe Qualität haben und das lohnt nicht für die Algen. Man kann es sicherlich mit LED ausprobieren und wenn man dann nicht zufrieden ist, kann man immer noch wechseln. Die T5 hat einfach ein größeres Spektrum und wir wollen ja, dass alle Makroalgen wachsen können, dies ändert sich ja auch öfters. Wenn man hier nur ein begrenztes Spektrum hat, wachsen nur bestimmte Algen und evtl. nicht die, die gerade gut für das Aquarium wäre. Aber wie gesagt, wir empfehlen T5 aber es ist kein Muss.

De led verlichting zou van een zeer hoge kwaliteit moeten zijn, en dit loont zich niet voor de algen. Men kan het zeker met led uitproberen en wanneer men niet tevreden is , kan men nog steeds wisselen.

T5 heeft een breder spectrum, en we willen dat alle soorten macro algen kunnen groeien. Dit veranderd ook meerdere keren.
Wanneer men alleen een beperkt spectrum ter beschikking heeft, groeien er alleen sommige soorten en eventueel niet degene, die goed zijn voor het aquarium.
Maar zoals gezegd, wij adviseren T5 maar het is geen must.

zoals Marcel in de vorige post aangeeft, ziet hij toch al snel verandering in de groei.

De belichting van led bij ATS heeft dus een andere functie dan bij triton.

gr Ray

Back
Bovenaan