Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De inbouwbak van Hans

Hoi Hans,

Zo, jij hebt een mooi project lopen :goed: De opstart gaat keurig. Rustig zo doorgaan en je gaat een hele mooie bak krijgen, kan niet missen met zo'n voorbereiding en uitvoering tot nu toe ;)

Ik blijf je volgen... :cool:

Dank Frode voor het compliment..

Heb eindelijk mijn Henkie op de foto:

Bijlagen

• Henkie.jpg
    Henkie.jpg
    45,1 KB · Weergaven: 32
vanvelzen zei:
Dank Frode voor het compliment..

Heb eindelijk mijn Henkie op de foto:

Het ziet er gewoon goed en doordacht uit :goed:

Leuk trouwens, een blauwe Henk :p

vanvelzen zei:
Tja, ik moet nodig eens een cursus fotografie bij je nemen Frode....

Zo bedoelde ik het niet hoor :o
Ik dacht dat er enige opzet in het spel was :p

Tja, er zijn er al meer die interesse hebben getoond in een workshop aquarium-fotografie.

Is op zich een leuk idee, maar eh, na de zomer heb ik tijd :p :rolleyes:

haha Frode, dat had ik al begrepen, was gewoon zelfkritiek want ik probeer mooie foto's te maken met mijn Ixus maar daar kan ik natuurlijk ook geen wonderen van verwachten..

En mocht die cursus er ooit komen, dan ga ik serieus bezien of ik dat kan rijmen met mijn werk (is namelijk ook een mooie hobby en uitstekend te combineren met mijn zeeaquarium zoals jij in je dagboek bewijst)

Vandaag dan toch wat leuke aankopen gedaan. Belangrijkste was het gezelschap voor mijn Konijnvis die zich (ondanks het gezelschap van mijn Salarias) toch wat eenzaam voelde.

Ik heb twee Gele Zebrasoma's en een Zebrasoma Veliferum aangeschaft in ongeveer dezelfde maat. De twee gele zeilvindokters komen bij een sponsor uit één grote bak waar ze met een groep van ik denk wel zo'n 30 exemplaren bij elkaar zaten. De Veliferum gekocht bij een niet-sponsor.
Ik heb de drie dieren wel tegelijkertijd uitgezet in mijn bak (na overdruppelen uiteraard).

Gewoon fantastisch om te zien hoe de Vossekop hierop reageerde. Hij zocht onmiddellijk het gezelschap op en heeft ze ook niet meer verlaten... Volgens mij als een kind zo blij...

Bijlagen

• eindelijk gezelschap.jpg
    eindelijk gezelschap.jpg
    69 KB · Weergaven: 37
Verder verschillende koraaltjes aangeschaft: twee ledertjes, een button en hamertjeskoraal.

Als laatste plaatje een totaaloverzichtje hoe de bak er vanmiddag uitzag...

Bijlagen

• Buttons.jpg
    Buttons.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 30
  • Hamertjes.jpg
    Hamertjes.jpg
    56,1 KB · Weergaven: 29
  • Totaal plaatje.jpg
    Totaal plaatje.jpg
    70,3 KB · Weergaven: 150
Het is een feest om je bak zo langzamaan te bevolken Hans. ;)
Van de algen zie je denk ik met een paar dagen weinig meer terug. Het zal misschien even duren voor ze er aan beginnen. Maar als ze er aan beginnen :cool:
De vissen goed voeren met spirulina-vlokken, hoe gezonder en 'voller' ze zijn, hoe beter ze van de algen eten :goed:
Voor je het weet heb je algen tekort voor dit koppel :p

Ha Hans,

Gisteren weer even bij je wezen kijken, mooie stukjes aangeschaft.:goed:
Het is leuk om te zien hoe de vissen elkaar opzoeken en blaken van gezondheid.
Je algen zijn al volop aan het verdwijnen,het duurt vast niet lang meer voor je moet gaan bijvoeren.:)
Het is al een mooi project en het gaat elke dag steeds mooier worden.
Groet Ger.

vanvelzen zei:
Verder verschillende koraaltjes aangeschaft: twee ledertjes, een button en hamertjeskoraal.

Als laatste plaatje een totaaloverzichtje hoe de bak er vanmiddag uitzag...

Heel mooi, ik vind met name dat hamer koraal prachtig.

Jeroen

Was gezellig Gerard...

Voor Jeroen: nog een foto van mijn Hamertjeskoraal, maar nu helemaal uit.
In de linkerbovenhoek van dezelfde foto zie je nog een steen van mijn zoon; genaamd de "Bokito steen"....
Tweede foto: mijn Paddestoel staat uit.

Bijlagen

• Paddestoel.jpg
    Paddestoel.jpg
    71,2 KB · Weergaven: 29
  • Hamertjes helemaal uit.jpg
    Hamertjes helemaal uit.jpg
    61,2 KB · Weergaven: 27
Frode zei:
Van de algen zie je denk ik met een paar dagen weinig meer terug. Het zal misschien even duren voor ze er aan beginnen. Maar als ze er aan beginnen :cool:
De vissen goed voeren met spirulina-vlokken, hoe gezonder en 'voller' ze zijn, hoe beter ze van de algen eten :goed:
Hoi Frode, de algen hebben ze volop gevonden; ze gaan met een volle maag de nacht in (vooral mijn Salarias; die komt soms niet eens van de grond af, zo zwaar is tie aan het eind van de dag)...
Ik voer ze 's aan het eind vd middag inderdaad Spirulina vlokken bij maar dit hebben ze nog niet door... Blijf wel volhouden

Ondanks het feit dat de gele dokters uit één school komen, ongeveer dezelfde maat zijn en dat ze gelijktijdig zijn ingebracht, begint nu toch de grootste (maar een fractie groter overigens) wat territoriaal gedrag te vertonen richting de andere gele dokter.
De Veliferum heeft er overigens geen last van en gaat gewoon zijn eigen gang.
Maar even goed in de gaten houden de komende tijd...

Vanavond bij forumlid Ecofiber een picasso ophalen; ben benieuwd.

Gisteravond de Picasso opgehaald bij "Ecofiber" in Almere, die geheel gaat stoppen met zijn hobby.

Prachtig diertje (zo'n 8 cm) en na het acclimatiseren, zwemt hij nu parmantig door mijn bak. Binnenkort een foto....

Hier is de Picasso dan; ik schat zo'n 9 cm. Heeft het vooralsnog goed naar zijn zin, zo lijkt het en vertoont zich veelvuldig voor de voorruit.

Bijlagen

• Dory 01.jpg
    Dory 01.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 23
  • Dory 02.jpg
    Dory 02.jpg
    41,7 KB · Weergaven: 19
Dank dat je zoveel tijd heb genomen om mijn dagboek te lezen ;) .

Ik volgde dit dagboek ook al zonder te posten, daar ik de inbouw zeer bewonder en er bijna voor zou willen verhuizen als ik zo'n mogelijkheid daarbij zou kunnen creeëren...

Het aquarium doorloopt alle fases prima zo te zien :goed: en het visbestand vind ik nu al geweldig.
Doet de gele dokter nu ook nog enigszins bazig of is de aandacht door de inbreng van de Picasso afgeleid?

MarjanH zei:
Dank dat je zoveel tijd heb genomen om mijn dagboek te lezen ;) .

Doet de gele dokter nu ook nog enigszins bazig of is de aandacht door de inbreng van de Picasso afgeleid?
Hoi Marjan,
Geloof me, ondanks de paar uurtjes leeswerk kostte het me toch geen moeite.

Het inbrengen van de Picasso heeft inderdaad geleid tot een verschuiving van aandacht. De twee gele dokters zijn nog steeds geen vrienden, maar de wat kleinere krijgt wel wat meer bewegingsvrijheid... Komt wel goed denk.

Gisteren weer wat geshopt:

2 Lederkoralen (waarvan 1x paddestoel) en 4 garnalen (2x bloedgarnaal en 2x Poetsgarnaal). Het blijft grandioos om te zien hoe de poetsgarnalen zich uitsloven en aandacht proberen te trekken van de vissen door uitbundig te zwaaien met hun voelsprieten. Vooralsnog reageren de vissen nog niet...

Bijlagen

• Poetsgarnaal op de uitkijk.jpg
    Poetsgarnaal op de uitkijk.jpg
    58,4 KB · Weergaven: 24
  • Bloedgarnalen duo.jpg
    Bloedgarnalen duo.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 21
  • Bloedgarnaal close-up.jpg
    Bloedgarnaal close-up.jpg
    52 KB · Weergaven: 19
Back
Bovenaan