Vandaag toch maar overgestapt van de Salifert KH test naar Hanna. Ik ben bang dat ik door m'n eigen meet onkunde met Salifert toch onnodig KH ben gaan toevoegen. Sinds ik ben gaan toevoegen heb ik toch enkele sps koralen een klap gegeven lijkt wel. Acro die ik wilde proberen heeft het niet gehaald.
Met Salifert had ik veel verschillende metingen (de ene dag 6.7 de andere 7.1) en vrij lage waardes in tegenstelling tot de ICP-test. Ik ben gewoonweg niet zo handig met het spuitje, denk ik. De ene keer zit er een grotere luchtbel in dan de andere keer. Dan slaat de kleur net om maar als ik er een druppel bij doe slaat ie nog meer om. Doe ik daar zelfs een extra druppel bij, wordt de kleur nog intenser. Maar bij welk moment had ik het vorige keer gemeten... Lang verhaal kort; Ik ben er een kluns mee of denk te moeilijk. Is kijken of het beter gaat met Hanna.
Gelukkig zijn er wel nog wat andere koralen blij>
Before:
After:
Ook de rest vandaag weer getest en wat me opviel is dat m'n Po4 aan het zakken is. Heh?? Geen idee hoe het komt. Ik gebruik er niets voor en ook zelfs geen waterwissel tussentijds gedaan.
Po4 metingen:
Dag van ICP opsturen met Hanna: 0.16
ICP: 0.11
4 dagen later met Hanna: 0.14
vandaag met Hanna: 0.07 (2x gemeten)
Echt geen flauw idee. Het zal wel...
Eerst dacht ik dat de Chaeto wieren flink bezig waren maar m'n No3 is nog steeds aan het oplopen. Moet deze dan ook niet gaan dalen? Ik ben wel flink gaan verminderen in het voeren van Masstick. Van 1 balletje om de dag naar een halve in de week. Nu kan ik niets over verhoogde Po4 vinden door Masstick. Mocht iemand hier iets meer over weten hoor ik dat graag.
Voor de rest doet iedereen het nog goed. Dus we gaan de boel weer stabiel proberen te krijgen en rustig verder.