Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dann90 dagboek

Het duurde even, maar lijkt eindelijk de smaak te pakken te hebben. In 2 uurtjes tijd 2x de Nardoa gespot met ganzenvoetjes op zijn menu.Bekijk bijlage 605344Bekijk bijlage 605345

Vorige week een dom probleempje gehad. Voor de waterwissel had ik alle aparatuur uitgezet, maar het bleek dat ik van de afschuimer de feed mode knop ipv uit-knop had ingedrukt. Je raadt het al. De gehele inhoud van de beker terug in de sump. Welke halfvol was.....

Het lijkt erop dat de bak op een piek van Po4 en No3 na er tot nu toe geen hele slechte dingen heeft overgehouden. Nu heb ik ook alleen deze waarden gemeten...

Nu zijn mijn vragen:
Kan dit heel erg kwaad? Zo ja, kun je meteen uitleggen wat er nu aan de hand kan zijn?
Kunnen de bewoners later nog een klap ervan krijgen?

Ik wilde eerst een topic openen, maar mocht iemand het hier lezen die antwoorden heeft hoor ik dat graag. Kan er tot nu toe weinig over vinden.
Ik zou me over het overlopen van de afschuimer geen zorgen maken. Dit is mij al vaker gebeurd, nooit geen problemen opgeleverd.

Ik zou me over het overlopen van de afschuimer geen zorgen maken. Dit is mij al vaker gebeurd, nooit geen problemen opgeleverd.
Gelukkig. Ik heb ook wel eens gehad dat ie overkookte ofzo, maar door de hoeveelheid donkere drap dat er nu in kwam kreeg ik zo mijn twijfels. Moet ook zeggen dat er nog steeds niets aan de hand lijkt te zijn. Bedankt, zo kan ik toch wat beter slapen😅

Heb enige tijd geleden de bak in het echt gezien en het ziet er prima uit. Wordt mooi als alles uitgroeit.
Op aanraden van jou naar een niet sponsor geweest in Aalsmeerderbrug en meteen een Nardoa zeester gescoord. Leuk zaakje geworden inderdaad.
Nog bedankt voor de doseerpomp (en de koffie :)).

Bedankt weer voor het compliment en ook voor de stekken die ik kreeg👍 Heb ze een mooi plekje gegeven. Vooral die kruipende monti vind ik heel mooi onder mijn lampen. Zodra ik het even minder druk heb met werk zal ik wat foto's schieten💪

Ik zag al in je dagboek die Nardoa en had wel een klein vermoeden waar je hem gehaald had😉 Ik hoop dat je wat aan de doseerpomp gaat hebben. In ieder geval was het even gezellig💪

Leuk dagboek zo! Hoe is het ondertussen met de dendrochirus zebra? De mijne is gister binnen gekomen! 😁😁😁🥰🥰
Ik heb al een tijd niet op het forum gekeken dus een late reactie, maar bedankt👍

Helaas is kort na m'n laatste post de zebra toch overleden. Ik denk dat ik hem (weer) een te groot stuk garnaal liet eten, want hij leek er erg last van te hebben daarna. Hij begon weg te kwijnen en wilde niet meer eten. Kans dat het heel iets anders was, maar het leek wel erg duidelijk. Andere vissen gaan nog steeds goed. Mede daarom was ik er even klaar mee en ben ik even afwezig geweest denk ik....

Zou graag een nieuwe willen, maar door een paar nieuwe bewoners vind ik het even te veel qua bakbelasting. Ook ben ik nu een beetje aan het hobbyen met een anemoonvissen kweek(je) wat toch wel wat energie en tijd kost...

Ik zal eens kijken in je dagboek (als je er een hebt) hoe het gaat met die van jou. Ben benieuwd✌️

Ik heb al een tijd niet op het forum gekeken dus een late reactie, maar bedankt👍

Helaas is kort na m'n laatste post de zebra toch overleden. Ik denk dat ik hem (weer) een te groot stuk garnaal liet eten, want hij leek er erg last van te hebben daarna. Hij begon weg te kwijnen en wilde niet meer eten. Kans dat het heel iets anders was, maar het leek wel erg duidelijk. Andere vissen gaan nog steeds goed. Mede daarom was ik er even klaar mee en ben ik even afwezig geweest denk ik....

Zou graag een nieuwe willen, maar door een paar nieuwe bewoners vind ik het even te veel qua bakbelasting. Ook ben ik nu een beetje aan het hobbyen met een anemoonvissen kweek(je) wat toch wel wat energie en tijd kost...

Ik zal eens kijken in je dagboek (als je er een hebt) hoe het gaat met die van jou. Ben benieuwd✌️
Hmmm klote man van de Zebra. Bij mij at hij toch ook altijd best flinke stukken garnaal.
Lukt dat een beetje het kweken van Anemoon visjes?

Ja joh, ik kon wel janken. Was er echt verziekt van. Maarja kan gebeuren...

Ben nu bezig met de derde poging qua larven.

1e keer eigenwijs met dood voer proberen. Larven uitgekomen en na 3 dagen allemaal dood.

2e keer eieren niet uitgekomen. Geen idee...

3e poging gelukt met eigen brachionus kweek. En zijn nu 2 weken oud (of alweer langer)

20230920_200338.jpg
20230925_210056.jpg
20230925_210103.jpg

Ja joh, ik kon wel janken. Was er echt verziekt van. Maarja kan gebeuren...

Ben nu bezig met de derde poging qua larven.

1e keer eigenwijs met dood voer proberen. Larven uitgekomen en na 3 dagen allemaal dood.

2e keer eieren niet uitgekomen. Geen idee...

3e poging gelukt met eigen brachionus kweek. En zijn nu 2 weken oud (of alweer langer)

Bekijk bijlage 622014
Bekijk bijlage 622015
Bekijk bijlage 622017
Ohh gaaf dat het nu gelukt is. Hopelijk kun je ze in leven houden. Ben benieuwd. 👍

Back
Bovenaan