Kijk uit met te veel voeren. Voordat je een overschot aan No3 en Po4 erin werkt. Hier ook ervaring mee gehad
Ik denk dat als je voor je gevoel merkt dat zijn verhuisstress voorbij is èn hij nog elke keer gretig naar je pipet reikt, je hem wel over kan zetten. Maar denk dat het geen slecht plan is om in jouw geval hem wel even flink aan die pipet te laten wennen. Dan weet je zeker dat hij na het loslaten ook gewoon eet, mocht ie ineens door de andere vissen in de stress gaan schieten. Wat ik nu doe met dat voer in de stroming gooien kan je later altijd nog doen.
Soms gooi ik er wel eens levende Artemia in en dan zie je hem (net als alle andere vissen eigenlijk) wel wild worden. Dus ik ben wel van mening dat het goed is. Al is het alleen al voor het jachtinstinct scherp te houden. Levende voergarnaaltjes durf ik hem niet aan te wennen voordat ie straks mijn andere garnalen of heremietkreeften als prooi gaat zien. Hij wordt natuurlijk opzich wel groot straks.
Eigenlijk voer ik hem alleen in de avond ja. Merk toch wel dat hij dan echt actief is. Heb toen gelezen dat bij de duivels het jachtinstinct aanslaat, want hun jagen tijdens de schemering. Maarja, het kan ook zijn dat ik hem dat nu heb aangeleerd