booner
ZeewaterForum lid
Haha ja beter stoppen als het zo’n dag is.Lief dagboek,
Jij wist het al langer, maar ik denk het nu ook... Ik kom denk ik uit een ei.
Na een 3e dag KH meten met de Hanna zie ik toch weer een daling. De calculator vd Ati Essentials Pro erbij om te zien hoeveel ik extra moet doseren. Alle troep in de kast aan de kant om de doseerpomp bij te stellen en er valt me ineens wat op...
De bodem van de fles EN het doseerslangetje waren gekristalliseerd?! Ja dan kun je doseren tot je een ons weegt, maar gaat er weinig veranderen. Pfff, als ik dan ook effe kijk... fles in een heet bad gezet en flink schudden en terug aansluiten.
Ik ben blij dat ik ben gaan toevoegen met een fles KH van Red Sea anders was het nu misschien toch veel te laag. Misschien zat ik er dus toch niet ver naast met de Salifert test.
Vervolgens ivm nieuw Osmose toestel de waterkraan gesloopt door te strak aan te draaien. Na het te vervangen en het water er weer op te zetten is het wel handig dat je ook de nieuwe kraan DICHT hebt gezet. Gelukkig maar dat ik er ook pas 1 minuut later bij kwam dat de hele garage zeiknat is geworden... #Blij-dat-ze-niet-thuis.
Maarja alles voor de hobby zullen we maar zeggen. Waarschijnlijk is het gekloot ook nog niet voorbij want heb het project skimmer verhogen van stal gehaald. Maar denk dat ik eieren ga kiezen voor m'n geld en een biertje pak en bankie ga hangen![]()
Laatst bewerkt: