Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crabcity Reef

Hans bedankt we doen ons best, ik vind het overigens knap lastig om de kleuren gevarieerd te houden. Maar we mogen niet klagen!;)

Ken de bak niet meer terug Stefan :goed: ook de hogere opbouw is stukken beter vind ik :) !!

Manuel en Louis bedankt. Die lage opbouw was een geweldige ruimte om te zwemmen voor de vissen, maar als het eenmaal gaat groeien merk je toch al gauw dat je plek tekort gaat komen voor nieuwe stukken:p. Ik was even bang dat het ten koste zou gaan van de dieptewerking, maar het tegendeel is eigenlijk waar, ook al blijkt dat niet uit de foto's. Ik ben er zelf ook wel content mee!

Er zijn er vanavond een paar gemaakt dus wie weet komen die er ook wel.:p

In je vorige posts staan er al zoveel dat het lijkt of ik dezelfde foto's nog een keer gemaakt heb :confused::rolleyes:.
Je bak staat er erg mooi bij. Koralen mooi op kleur, groei, vissen zien er gezond uit. Vooral het koppeltje Hemiulis rubricephala (die helaas niet op de foto wilden) :goed:.
Helaas zie je de dieptewerking op foto niet goed terug.
Bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige avond.

Bijlagen

• DSC03205.JPG
    DSC03205.JPG
    177,6 KB · Weergaven: 2
  • DSC03219.JPG
    DSC03219.JPG
    141,8 KB · Weergaven: 5
  • DSC03237.JPG
    DSC03237.JPG
    216,1 KB · Weergaven: 4
Erg mooi Stefan !! Ik sprak je laatst nog over je bak en idd het gaat erg goed zie ik !!! Doe zo verder he !!!

Grt , Marco

In je vorige posts staan er al zoveel dat het lijkt of ik dezelfde foto's nog een keer gemaakt heb :confused::rolleyes:.
Je bak staat er erg mooi bij. Koralen mooi op kleur, groei, vissen zien er gezond uit. Vooral het koppeltje Hemiulis rubricephala (die helaas niet op de foto wilden) :goed:.
Helaas zie je de dieptewerking op foto niet goed terug.
Bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige avond.

Mike ook jij bedankt voor de gezelligheid! Heerlijk zo'n avondje ouwehoeren.:biggrin: Ik hoop dat Mara niet boos was over het late uur, breng ze anders gewoon mee de volgende keer. Mijn werkgever was heel begripvol over het feit dat ik een paar uurtjes later was:rolleyes::biggrin:.

Marco was inderdaad even een vluchtig gesprekje bij AC doen we nog wel eens over maar dan wat langer, het vijlvisje heb ik nog gevonden in Den Haag, was wel wat klein en maar eentje terwijl ik er eigenlijk een koppel van wilde maar wat niet is kan nog komen. Omdat hij zo klein was heb ik hem eerst maar in het stekkenbakje gezet om wat aan te sterken, hij at al vanaf de eerste dag dus werd met sprongen levendiger. Gisteren is hij dus verhuisd naar de grote bak en doet daar nu net eender of hij er al jaren rond zwemt. Ik hoop dat hij daar nu snel aan het werk gaat want heb toch her en der wat last van glasanemonen. Tijd zal het leren!

Gerrit bedankt voor je interesse, ik gebruik de sporenelementen van RC, heel voorzichtig dan wel, zit nu op een kwart van de aanbevolen dosis.

Laatst bewerkt:
Hoi Stefan,

Alles goed in Crabcity ?

Ja hoor Hans alles gaat gewoon zijn gangetje, niet echt nieuwigheden te melden! Best wel saai éh?!:biggrin:
Is altijd nog beter als problemen en dus genieten.

Inderdaad Hans!;) Er is altijd wel wat maar niets ernstigs.Mijn vijlvis vind voorlopig de acropoliepen lekkerder dan de glasannemonen.:o Groeien doet alles wel dus zal binnenkort weer moeten gaan knippen.
Doen ze meestal hier ook Stefan als ze erg klein zijn,houd vanzelf op als hij groter is of de poliepen op zijnrofl

Doen ze meestal hier ook Stefan als ze erg klein zijn,houd vanzelf op als hij groter is of de poliepen op zijnrofl
Ik zal hem dan maar wat extra gaan voeren zekers, dat hij wat sneller groot gaat worden.;)

Nog wat sfeerbeelden geschoten vanmiddag.....

Bijlagen

• 002.JPG
    002.JPG
    293,9 KB · Weergaven: 21
  • 016.JPG
    016.JPG
    346,9 KB · Weergaven: 12
  • 009.JPG
    009.JPG
    288,9 KB · Weergaven: 10
  • 013.JPG
    013.JPG
    271,3 KB · Weergaven: 10
  • 017.JPG
    017.JPG
    293 KB · Weergaven: 24
De sfeer zit er goed in Stefan,pas wel op met je montipora australiensis,deze kan op de duur erg woekeren en hij gaat echt over alle koralen heen,hij is echter wel mooi:)

De sfeer zit er goed in Stefan,pas wel op met je montipora australiensis,deze kan op de duur erg woekeren en hij gaat echt over alle koralen heen,hij is echter wel mooi:)

Mooi is tie zeker! En dat woekeren had ik ook al gemerkt nu heeft hij daar wel de ruimte om nog wat door te groeien, er staat alleen wat apenhaar en sterpoliep in de buurt(over woekeren gesproken:biggrin:).

Mooi hoor Stefan. Koralen kleuren mooi natuurlijk.
Gebruik je alle toevoegingen en powershot van RC?

Groet,
Gerrit

Dank je Gerrit, ik gebruik 5 van de 6 elementen, de zware metalen laat ik achterwegen. Powershot gebruik ik nog niet is wel de bedoeling ,maar ik heb het idee, aan de kleuren te zien, dat de koralen genoeg voeding krijgen en daar powershot zuiver voeding is, wacht ik daar nog even mee.

Hoe is het in Bergen op Zoom Stefan?
Heeft de vijlvis zijn weg naar de glasanemonen al gevonden?

Hoe is het in Bergen op Zoom Stefan?
Heeft de vijlvis zijn weg naar de glasanemonen al gevonden?

Hoi Mike, de bak staat even op een laag pitje net als het forum overigens:o. Duidelijk is ook te zien dat de bak wat minder aandacht krijgt, kleuren zijn wat minder, de groei echter gaat door en er moet nodig gesnoeid omdat de koralen elkaar aardig in de weg gaan zitten.
De vijlvis had zijn weg naar de glasanemonen gevonden want er verdwenen er langzaam aan een aantal, echter is het vijlvisje ook ineens verdwenen:confused:.

Ik moet nodig weer eens wat tijd en zin gaan vinden voor de bak!

Klinkt heel bekend Stefan. Ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben. Gewoon weer ff de schouders eronder, wat zich weer vertaald in vooruitgang in de bak, wat uiteindelijk weer resulteerd in dat de zin ook weer terugkomt ;):biggrin: Gewoon ff doorzetten. Je hebt niet vanzelf zo'n mooie bak neer weten te zetten.
Spreek je den Anton nog wel eens?

Back
Bovenaan