Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

Nog een paar foto's van de tijdelijke opvang :

IMG_0551.jpg

De ton ernaast zit nog vol met levend steen welke meedraait in het systeem om het in goede conditie te houden voor de nieuwe opstart straks.

De achterste 2 buizen is de kalkreactor.

IMG_0549.jpg

De tijdelijke sump met afschuimer en rechts ervan de doseerpomp voor de sporen elementen.

IMG_0550.jpg

En wat doe je als de opvoerpomp te sterk is en even geen kraan bij de hand hebt. Dan slaat de creativiteit toe. Verbazingwekkend hoe nauwkeurig je hiermee het watervolume kan instellen.

IMG_0548.jpg

Mooie aquascape, ja die Bjorn kan er wat van :rolleyes:

Mooie tijdelijke opvang. Zullen sommigen al jaloers op zijn. :biggrin:

En de lege plek waar het moet gaan gebeuren :).

De nieuwe bak komt dus van links naar rechts tussen de muren.

De aftekening op de muur is de plek waar de oude bak heeft gestaan.

IMG_0557.jpg

Schitterende bak.

Weer wat ideeen opgedaan ivm leidingen omdat ik ook met techniek in kelder ga werken
Ook weer eens opnieuw gaan ontwerpen om te zien of ik geen grotere stekkenbak tussen het systeem kan krijgen :)

Veel succes met de vernieuwing & post maar veel detail foto's van de techniek/leidingen :)

Bedankt !

Voor jou en alle andere die geïnteresseerd zijn in techniek hebben mazzel want de komende tijd zullen er veel foto's gaan komen van techniek.

De tijdelijke inrichting is vooral gebaseerd op het behouden van de koralen. Daar zal de komende tijd weinig foto's van gemaakt worden :rolleyes:

Wat de plannen zijn kun je vanaf hier lezen.

Schitterende bak.

Weer wat ideeen opgedaan ivm leidingen omdat ik ook met techniek in kelder ga werken
Ook weer eens opnieuw gaan ontwerpen om te zien of ik geen grotere stekkenbak tussen het systeem kan krijgen :)

Veel succes met de vernieuwing & post maar veel detail foto's van de techniek/leidingen :)

Bekijk bijlage 446128

En wat doe je als de opvoerpomp te sterk is en even geen kraan bij de hand hebt. Dan slaat de creativiteit toe. Verbazingwekkend hoe nauwkeurig je hiermee het watervolume kan instellen.
Haha, echt goed bedacht.

Is dat een Aquaforest, Ati, Aqua Medic of Jebao slangknijpinsteldraaischroefbout? ;)

En de lege plek waar het moet gaan gebeuren :).

De nieuwe bak komt dus van links naar rechts tussen de muren.

De aftekening op de muur is de plek waar de oude bak heeft gestaan.

Bekijk bijlage 446135

Had je nou de muur achter de bak speciaal wit geverfd voor meer licht? :confused::rolleyes:

Bedankt !

Voor jou en alle andere die geïnteresseerd zijn in techniek hebben mazzel want de komende tijd zullen er veel foto's gaan komen van techniek.

De tijdelijke inrichting is vooral gebaseerd op het behouden van de koralen. Daar zal de komende tijd weinig foto's van gemaakt worden :rolleyes:

Wat de plannen zijn kun je vanaf hier lezen.

Vanaf ik las dat je techniek ook in de kelder zat, ben ik maar volledige topic beginnen lezen (20 pagina's vallen gelukkig nog goed mee :) )

Mega klus Erik, weet het nog goed zo´n vijf en een half jaar geleden, de huidige bak installeren en de oude afbreken, wel mooi dat je hulp hebt gehad, heb het toen alleen moeten doen.
En het is fijn dat je een tijdelijke opstelling hebt en rustig kunt werken aan de nieuwe situatie en alles zorgvuldig kunt uitvoeren.

Zal je uiteraard volgen en als ik ergens mee kan helpen...prima.

gr. Marcel

Dat is een heel karwei Erik, maar het zal wel weer een prachtbak worden. Met jou passie en kennis kan dat niet anders. Ik ga het volgen.

grt. Mark

Verschillende mensen hadden me inderdaad al gewaarschuwd dat je zo een dag niet moet onderschatten. Het gevoel als je eraan begint dat er geen weg meer terug is en je door moet totdat het af is en alles weer draait is niet te omschrijven. Zo rond de middag zie je het dan even niet meer zitten als je eraan denkt wat er nog allemaal moet gebeuren en de tijd weg tikt. Maar het is allemaal goed gekomen.

Met de tijdelijke opstelling heb ik nu inderdaad alle rust om alles voor te bereiden voor de nieuwe bak. Pas als de nieuwe bak goed is opgestart en draait gaan de koralen en vissen over. Alles op z'n tijd, ik heb nu geen tijdsdruk meer.

Mega klus Erik, weet het nog goed zo´n vijf en een half jaar geleden, de huidige bak installeren en de oude afbreken, wel mooi dat je hulp hebt gehad, heb het toen alleen moeten doen.
En het is fijn dat je een tijdelijke opstelling hebt en rustig kunt werken aan de nieuwe situatie en alles zorgvuldig kunt uitvoeren.

Zal je uiteraard volgen en als ik ergens mee kan helpen...prima.

gr. Marcel

Bedankt Mark.

Ik zal proberen zoveel mogelijk van de voorbereidingen te delen hier.

Dat is een heel karwei Erik, maar het zal wel weer een prachtbak worden. Met jou passie en kennis kan dat niet anders. Ik ga het volgen.

grt. Mark

Voor iedereen alvast een fijne jaarwisseling en de allerbeste wensen en een goede gezondheid in het nieuwe jaar.

Dat het maar voor iedereen een succesvol aquarium jaar mag worden.

Voor iedereen alvast een fijne jaarwisseling en de allerbeste wensen en een goede gezondheid in het nieuwe jaar.

Dat het maar voor iedereen een succesvol aquarium jaar mag worden.

Voor jou het zelde 😀

fb49a8ed83e38edaa20e0acb4353b2b8.jpg

Ja dat herken ik, dat moment van....er moet nog zoveel en de tijd tikt weg..nachtwerk dus :)

Good work here!! Succes Eric en de beste wensen!!!!!

Verschillende mensen hadden me inderdaad al gewaarschuwd dat je zo een dag niet moet onderschatten. Het gevoel als je eraan begint dat er geen weg meer terug is en je door moet totdat het af is en alles weer draait is niet te omschrijven. Zo rond de middag zie je het dan even niet meer zitten als je eraan denkt wat er nog allemaal moet gebeuren en de tijd weg tikt. Maar het is allemaal goed gekomen.

Met de tijdelijke opstelling heb ik nu inderdaad alle rust om alles voor te bereiden voor de nieuwe bak. Pas als de nieuwe bak goed is opgestart en draait gaan de koralen en vissen over. Alles op z'n tijd, ik heb nu geen tijdsdruk meer.

graag gedaan erik. ben blij te lezen dat het voor de rest goed gekomen is.

Zo, de bak is verplaatst. Alle techniek uit de kelderruimte naar boven verhuist en alles draait weer als stand alone bak aan de andere kant van de kamer !

Koralen staan inmiddels weer allemaal open en het water is alweer bijna helemaal helder.

De eerste indruk is dat ik niets verloren heb van mijn koralen en vissen bestand, hopen dat dit zo blijft.

In totaal 13 uur non stop bezig geweest met 3 man. Al met al een spannende, drukke dag maar ook vooral veel plezier gehad.

Bij deze wil ik Bjorn (Bjorn_S) en Ger (Kolleke) nogmaals bedankten , zonder jullie hulp was het vandaag niet gelukt !

En o ja sebastianmendez die toevallig een koraal kwam ophalen ook nog bedankt voor de hulp met het verplaatsen van de bak zelf.

Kleine foto impressie. Veel foto's hebben we niet gemaakt want dat schiet er dan bij in als je druk bezig bent.

Back
Bovenaan